Permalänk
Medlem

lösa kablar i nätag hjälp

tjena i mitt nätaggregat så har fläkt kabeln gått av alltså det sticker ut en svart och en röd kabel inuti nätaggregatet kan man sätta ihop dessa kablar med fläkten igen eller vad ska man göra kan det vara farligt att låta dem sitta kvar? vad ska jag göra tack i förhand

Permalänk
Medlem

Om du inte vet exakt vad du gör så råder jag dig att absolut inte röra någonting i nätaggregatet.
Lämna in den på garantin om den inte har gått ut.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Nu förstod jag inte exakt vad problemet är, men det låter som att skalade kablar ligger löst? Lämna in nätagget, du vill inte börja löda och hålla på.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olqeable:

tjena i mitt nätaggregat så har fläkt kabeln gått av alltså det sticker ut en svart och en röd kabel inuti nätaggregatet kan man sätta ihop dessa kablar med fläkten igen eller vad ska man göra kan det vara farligt att låta dem sitta kvar? vad ska jag göra tack i förhand

Nätaggregat är livsfarliga att hålla på med om man inte har kunskapen. Det kan finnas mycket stora laddningar kvar inuti även om nätsladden är urkopplad.

Lämna in om du har kvar garanti, annars köp nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |