Permalänk
Medlem

Tangentbord för moddning?

Hej!

Jag köpte mitt första mekaniska tangentbord för några månader sedan. Det är ett CM Storm Quickfire Ultimate. Jag är nöjd med det men skulle nu vilja ha ett tangentbord utan numpad. Dessutom skulle jag vilja ha ett som det är enkelt att köpa andra keycaps till. Jag söker alltså ett som har standardstorlek på alla knappar. Det som jag har idag har tex annan storlek på knapparna på nedre raden, inkl mellanslagstangenten.

Jag är lite sugen på att skapa en egen design på keycapsen genom WASD. Men då kanske det är bättre att köpa ett helt tangentbord direkt från dem med egen design.

Vad säger ni, har ni några tips?

Permalänk

Nått ducky?

Permalänk
Medlem

WASD Keyboards är väldigt kvalitativt och man har massor av frihet att leka med deras design verktyg och ännu fler om du har lust att leka med ink-scape och göra en helt egen design, med egna typsnitt, symbolet och bilder osv. WASD hjälpte mig städa upp vissa fel de upptäckte i min design.

Men det finns massor av människor som jobbat med Filco Majestouch som har en väldigt stor moddnings community där många säljer delar och kit till dem. Tror att WASD keycapsen passar på Filco, men det får du dubbelkolla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvelvinden:

Nått ducky?

Jo, det vore nog ett bra val. Kollade på detta. Det enda som avskräcker lite är priset

Skrivet av Arazand:

WASD Keyboards är väldigt kvalitativt och man har massor av frihet att leka med deras design verktyg och ännu fler om du har lust att leka med ink-scape och göra en helt egen design, med egna typsnitt, symbolet och bilder osv. WASD hjälpte mig städa upp vissa fel de upptäckte i min design.

Men det finns massor av människor som jobbat med Filco Majestouch som har en väldigt stor moddnings community där många säljer delar och kit till dem. Tror att WASD keycapsen passar på Filco, men det får du dubbelkolla.

Ja, om jag ska beställa från WASD så ska jag helt klart göra en egen design. Kanske inte lika spejsad som din men med egna typsnitt och symboler Ducky och Filco verkar i alla fall följa standarden när det gäller storleken på keycaps.

Jag ska räkna lite på vad de olika alternativen skulle kosta. Alltså helt tangentbord från WASD eller keycaps från WASD tillsammans med ett tangentbord från Ducky eller Filco.

Permalänk
Medlem

Kostnad för de olika alternativen:

  • Tangentbord från WASD med custom design: ca 1300kr ($150 + $50 frakt)

  • Tangentbord från Ducky eller Filco + custom keycaps från WASD: ca 1900kr (1500kr för tangentbord + 400kr för keycaps)

Tangentbord från WASD kanske är bästa alternativet då, såvida jag inte hittar något billigt beggat tangentbord och köper caps till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Kostnad för de olika alternativen:

  • Tangentbord från WASD med custom design: ca 1300kr ($150 + $50 frakt)

  • Tangentbord från Ducky eller Filco + custom keycaps från WASD: ca 1900kr (1500kr för tangentbord + 400kr för keycaps)

Tangentbord från WASD kanske är bästa alternativet då, såvida jag inte hittar något billigt beggat tangentbord och köper caps till det.

Köp ett Quickfire Rapid? Det är Costar OEM, med andra ord tillverkat i samma fabrik som gör Filco tangentborden. Kanonnöjd med mitt, standardlayout och grym kvalité, köpte själv keycaps av PBT-plast från Ducky och alla passar 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Köp ett Quickfire Rapid? Det är Costar OEM, med andra ord tillverkat i samma fabrik som gör Filco tangentborden. Kanonnöjd med mitt, standardlayout och grym kvalité, köpte själv keycaps av PBT-plast från Ducky och alla passar 100%.

Det kan vara ett alternativ, tack!