reklamera ny inköpta hörlurar som got sönder?

Permalänk
Medlem

reklamera ny inköpta hörlurar som got sönder?

tja så jag köpte ett par nya hörlurar akg 618 dj i tisdagen så när jag skulle sätta på mig dom idag så gick dom sönder
har jag någon rätt att reklamera skiten då dom gick sönder ut av att bara jag försökt ta på mig dom?
dom är köpta ifrån elgiganten

Permalänk

90% säker att de kommer godkänna ett garantiärende på det. speciellt när det gått mindre än 1 vecka sen inköp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Egentligen har de inget val annat än att ge dig nya lurar, de måste annars kunna bevisa att du varit ovarsam med dem. Eftersom det är ett ganska cleant brott i plasten så tycker jag det tyder på materialfel eller att man använt en hel del våld för att knäcka dem. Det senare är kanske inte helt normalt efter en vecka såvida man inte är en hardcoregamer som haft en jobbig helg eller nått .

Permalänk
Medlem

Vet att de haft ordentliga problem med de modellerna, fick mina utbytta, trots att de var ca 1½ år. Butiken tog emot de och påpekade att det varit fabrikationsfel med byglarna på AKG 618.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

kan jag kräva pengarna tillbaka istället för nya lurar?

Permalänk
Medlem

hade exakt samma lurar som gick sönder för ca 1-2 månader sedan, efter 1 års användning. skickade in dom till komplett och fick pengarna tillbaka. det är tydligen ett vanligt problem med den modellen, så det är nog inga problem.
synd att ett par så bra lurar har så dålig byggkvalitét

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av mir0:

kan jag kräva pengarna tillbaka istället för nya lurar?

Kräva kan du inte om de är köpta i butik.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

kan jag kräva pengarna tillbaka istället för nya lurar?

Du har ingen rätt att kräva pengarna tillbaka om det bara hänt en gång, men be snällt så kanske du har en chans iaf.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Är just nu mitt uppe i ett liknande fall fast med cdon.com
Gäller AKG K935.
Packade upp dem, satte på mig dem, sambon sa något från soffan. När jag vänder på huvudet spricker bygeln i tre delar med en jäkla smäll.
Antagligen extrema spänningar i plasten eftersom det lät som en gitarrsträng när man drog fingret längs med dem vid volymjustering.

Vad händer om man byter och när de väl får tillbaka de defekta bestämmer dom sig för att det var yttre åverkan? Får jag betala för ersättarna då?

Permalänk
Medlem

Det brukar inte vara några problem när de är så passa nya. Det är ju rätt uppenbart att de inte är utslitna. Och det borde vara svårt att hävda handhavandefel på ett par hörlurar, det är ju inte så komplicerat att hantera dem så man ikan inte göra fel. Det skulle väl vara om man råkat skada kabeln med en stol elelr nåt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Typiskt fabrikationsfel det där...

Och krockar man med en ny bil så kan man ju reklamera den också bara för att den är ny?

Första april eller?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mir0:

tja så jag köpte ett par nya hörlurar akg 618 dj i tisdagen så när jag skulle sätta på mig dom idag så gick dom sönder
har jag någon rätt att reklamera skiten då dom gick sönder ut av att bara jag försökt ta på mig dom?
dom är köpta ifrån elgiganten
http://s3.postimg.org/62a9clpgj/IMG_0094.jpg

Hände samma sak för mig, på samma ställe, verkar vara ett vanligt fel. Jag vågade inte skicka in mina till Cdon. Tog 2månader innan den pajade. Sjukt besviken.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rostarn:

Typiskt fabrikationsfel det där...

Och krockar man med en ny bil så kan man ju reklamera den också bara för att den är ny?

What's going on?

Första april eller?

Kass liknelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Kass liknelse

Ja, det var det.

Läste inte ts ordentligt.

Jag ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

kan jag kräva pengarna tillbaka istället för nya lurar?

Om du har öppet köp kan du det. Annars kan du via distanslagen hävda köpet, reklamera etc.
Beror på var och hur du köpt dem.

Tycker att istället för att ödsla tid här ta det direkt med butik - snabbhet är viktigast - och är du missnöjd med den lösning de erbjuder diskutera med dem, och om inte det löser det hela - kontakta ARN - de är experterna på detta.

Lycka till!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tog tummen ur röven och kontaktade Cdon och berättade att jag hade samma fel som TS och även hade försökt laga lurarna.

Detta var deras svar:

Citat:

Hej Hans,

Vi kommer att lägga upp en ny order till dig på produkten, så att du får ett fungerande exemplar så snart som möjligt.

En faktura eller följesedel/garantisedel kommer medfölja den nya leveransen men som inte ska betalas. Vi ber dig därför att invänta den nya leveransen innan du returnerar den defekta varan, så att du kan skicka med den NYA fakturan eller följesedel/garantisedeln med returen.

- Förpacka varan du vill returnera tillsammans med den nya följesedeln/kvitteringen och returnera till nedan fraktfria adress:

Frisvar
CDON AB
Order Hemelektronik
20573136
258 00 HELSINGBORG

Ange orsaken till din retur när du returnerar så att lagret vet hur de ska hantera din retur.
Ersättningsfakturan som medföljer den nya produkten makuleras så fort returen nått oss, och ska alltså inte betalas.

Tänk på att emballera allting väl så att inga skador uppkommer under transporten och därefter skriva adressen på paketets utsida.

Återkom gärna om du har några frågor!

Med vänlig hälsning,
A----

Känns verkligen som att CDON har stegat upp ordentligt med sin support. Kul att se med lite konkurrens.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mir0:

kan jag kräva pengarna tillbaka istället för nya lurar?

Elgiganten ger nästan alltid pengarna tillbaka om man returnerar en produkt, alternativt ett till godo kvitto på summan så du kan välja andra.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu har mina lurar #2 pajat. Skitkvalité på just denna modell, mina kompisar med K 518 har mycket bättre tålighet. Sämre passform men samma element.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin