Vad i helvete COD: Ghost? som en industri semester i Mongali avlopp

Permalänk

Vad i helvete COD: Ghost? som en industri semester i Mongali avlopp

Och jag har tre frågor.
1: Vad i helvete`!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
2: Vad i helvete?????????????
3: Vad i helvete???????????????????????

Seriöst nu. Köpte CoD: Ghost för PC för någon dag sedan så jag tyckte att det skulle vara kul och panga lite i den dära noob kulturen som Cod Spel i allmänhet har. Så jaaa mitt första vad i helvete moment var när jag skulle ladda ner det (50gb).... VÄL nedladdat och installerat så skulle jag börja panga...
Hela jävla meny fan är ju lagigare än release dagen för Gta Online?? Iaf, jag gick med i en match SOM FÖR övrigt där var för lite folk på... EFTERSOM att ynka 2500spelare är online på ALLA-game Modes!!!! Notera detta är mindre än en maxxad privat server för WoW?!!
Så ja, min fråga? har jag glömt någon patch så jag sitter och trycker på en gammal patch med få spelare och 10FPS på lägsta grafik?
(Japp jag har testat ALLA tweaks på google) Inklusive Prio: Normal aktivetshanteraren.
Detta spelet har en så OTROLIG FPS lag att det är helt galet.
är såhäär nära på att slänga skiten i soptunnan och återgå till ett riktiga spel som Bf4.
btw. I Singleplayer så är Fpsen totalt underbar inget lag whatsoever.
Multiplayer: dead. aja.

At the moment. Ground War : Online 4 pers.

Permalänk
Medlem

Har precis bakat vaniljbullar, du får en så kanske du lugnar ner dig! Smaklig måltid.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Hmm prestandaproblemen verkar skumma men jag testade det under free weekend på steam och tyckte grafiken såg mer sliten ut än CoD 2 med mods

men allvarligt vad förväntade du dig? och CoD spelas bäst på konsol där 90% av deras marknad befinner sig, alltså folk som inte bryr sig om grafik eller är för unga för att äga en egen PC.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundvalpen1:

Och jag har tre frågor.
1: Vad i helvete`!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
2: Vad i helvete?????????????
3: Vad i helvete???????????????????????

Seriöst nu. Köpte CoD: Ghost för PC för någon dag sedan så jag tyckte att det skulle vara kul och panga lite i den dära noob kulturen som Cod Spel i allmänhet har. Så jaaa mitt första vad i helvete moment var när jag skulle ladda ner det (50gb).... VÄL nedladdat och installerat så skulle jag börja panga...
Hela jävla meny fan är ju lagigare än release dagen för Gta Online?? Iaf, jag gick med i en match SOM FÖR övrigt där var för lite folk på... EFTERSOM att ynka 2500spelare är online på ALLA-game Modes!!!! Notera detta är mindre än en maxxad privat server för WoW?!!
Så ja, min fråga? har jag glömt någon patch så jag sitter och trycker på en gammal patch med få spelare och 10FPS på lägsta grafik?
(Japp jag har testat ALLA tweaks på google) Inklusive Prio: Normal aktivetshanteraren.
Detta spelet har en så OTROLIG FPS lag att det är helt galet.
är såhäär nära på att slänga skiten i soptunnan och återgå till ett riktiga spel som Bf4.
btw. I Singleplayer så är Fpsen totalt underbar inget lag whatsoever.
Multiplayer: dead. aja.

At the moment. Ground War : Online 4 pers.

Läs vad folk tycker om spelet innan du skaffar det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har ju sett en del av prestanda problemen som folk sägs ha men jag såg även att det skulle finnas någon fix för det, testa att söka lite på Google(inget "douchebageri" menat).

Köpte det faktiskt själv innan release då jag fick det för cirka 200kr men jag har endast kört 2 matcher och sedan lagt ner det för gott och därför har jag själv inte heller försökt hitta en lösning på problemen som det har.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Konspirationsteori nr 1: Utvecklarna pumpar ut spelen före de är färdiga för att de märkt att varumärket finns det pengar i.
nr 2: Utvecklarna skiter i optimering pga de får "royalties" klumpsumma av pc-industrin så kidsen som köper spelet "måst" köpa bättre datorer som pappa betalar för där finns det pengar och hämta.
nr 3: Det är ett skitspel som inte borde finnas.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Avstängd

kör själv Ghosts varje dag sedan release och JA det har varit massa problem MEN det flyter på skitbra sedan de sista 2-3 uppdateringarna... lagget i menyn har de dock ej klarat att fixa men spelet flyter mycket bra nu. innan körde jag med HD6970 flöt mycket bra, nu kör jag med gtx 780 och det flyter mycket bra... så gubbs det är bara att sätta igång å pilla sig fram i Option för spelet flyter nuförtiden! och när det gäller grafiken så är detta helt klart bästa COD grafiken när ni väl ställt in rätt!

Permalänk

Ja joo
bara det att jag har ett HD Radeon 7970, med I7 4770K och 5-10 fps.
Jag har tre gånger högre FPS i Bf4 På ultra, ja till och med om jag har supersampling xd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundvalpen1:

Ja joo
bara det att jag har ett HD Radeon 7970, med I7 4770K och 5-10 fps.
Jag har tre gånger högre FPS i Bf4 På ultra, ja till och med om jag har supersampling xd

Uppenbarligen är det något fel på din dator om du har 30 fps i BF4 på ultra då du borde ha mycket mer. Kör 3Dmark och posta en länk till ditt resultat.

http://www.techpowerup.com/downloads/2350/futuremark-3dmark-2013-v1-2-362/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

se till att ha Virtuellt minne/Växlingsfil aktiverad för Ghost äter växlingsfilutrymme,,,själv har jag 6500MB där...körde mindre innan och då gnällde windows att minnet var slut när jag lirade Ghosts.

och detta med lagget i menyerna..starta spelet, vänta typ 20 sekunder sedan är lagget i menyerna borta!

Permalänk
Medlem

Daaaang, got you there

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Simonolsson
Ja joo
bara det att jag har ett HD Radeon 7970, med I7 4770K och 5-10 fps.
Jag har tre gånger högre FPS i Bf4 På ultra, ja till och med om jag har supersampling xd

Skrivet av fantomsmurfen:

Uppenbarligen är det något fel på din dator om du har 30 fps i BF4 på ultra då du borde ha mycket mer. Kör 3Dmark och posta en länk till ditt resultat.

DAAANG, tänkte inte ens på att 10 fps, tre gånger så bra blir 30 FPS

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem

Köp BOII iställe

COD Ghosts var det sämsta cod spelet i historien, köp bo2 istället eller mw3. dom äldre är ännu bättre men pungbuster finns inte och man kan knappt bli bannad så köp dom inte.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

jag menar alla spel före MW3 är hackerfest.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

lol skyll dig själv som köpte skiten.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av V1pArzZ:

COD Ghosts var det sämsta cod spelet i historien, köp bo2 istället eller mw3. dom äldre är ännu bättre men pungbuster finns inte och man kan knappt bli bannad så köp dom inte.

Pungbuster...

Permalänk
Medlem

Vill man spela cod ghost kan man lika gärna skaffa mw2, lika bra grafik men mer populärt.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bildoor:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Simonolsson
Ja joo
bara det att jag har ett HD Radeon 7970, med I7 4770K och 5-10 fps.
Jag har tre gånger högre FPS i Bf4 På ultra, ja till och med om jag har supersampling xd

DAAANG, tänkte inte ens på att 10 fps, tre gånger så bra blir 30 FPS

Eller 15 fps om man går efter det lägsta. Då har han en skitdator rent sagt Är det inte Ghost som kräver minst 6GB minne?

Skrivet av V1pArzZ:

COD Ghosts var det sämsta cod spelet i historien, köp bo2 istället eller mw3. dom äldre är ännu bättre men pungbuster finns inte och man kan knappt bli bannad så köp dom inte.

Menar du steam versionen nu? Jag har originalet på DVD och där finns Punkbuster

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

SRY

Jag har bara haft cod på ps3 så mitt svar bara var ett antagande , skulle ha skrivit det sorry

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberSpace:

Vill man spela cod ghost kan man lika gärna skaffa mw2, lika bra grafik men mer populärt.

1. blir ju svårt att spela Ghosts om man skaffar MW2 istället ellerhur?
2. du skriver att mw2 har lika bra grafik...där har du totalt fel för grafikmotorn i ghosts är uppgraderad en aning sedan dess så rätt inställt har Ghost den bästa COD grafiken.. inget som kommer upp i nivå med BF3/BF4 men om vi pratar COD serien så har Ghosts bäst grafik.

Själv tyckte jag Ghosts sög i början när det var så mycket strul men nu flyter det på mycket bra.
och lobbyn blir full varje gång jag spelar iaf så servern blir alltid full.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

1. blir ju svårt att spela Ghosts om man skaffar MW2 istället ellerhur?
2. du skriver att mw2 har lika bra grafik...där har du totalt fel för grafikmotorn i ghosts är uppgraderad en aning sedan dess så rätt inställt har Ghost den bästa COD grafiken.. inget som kommer upp i nivå med BF3/BF4 men om vi pratar COD serien så har Ghosts bäst grafik.

Själv tyckte jag Ghosts sög i början när det var så mycket strul men nu flyter det på mycket bra.
och lobbyn blir full varje gång jag spelar iaf så servern blir alltid full.

1: Var mer menat som ett skämt baserat på personliga erfarenheter
2: Jag spelade Cod Ghost för inte alltför länge sen och kände att spelmotorn nästan hade tagit ett steg nedåt i stället för uppåt. Skillnaderna i motorn är typ att fiskar rör på sig från personerna dynamiskt när man är under vattnet.

Jag säger inget om lobbysystemet, jag klagar mest på grafiken. För mig så känns mw3 och ghost som expansioner på mw2, helt ärligt.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Varför ska du kasta spelet i soptunnan?
Kommer ändå vara kvar på ditt konto så länge du loggar in på steam xD

För att inte gå off topic så skriver jag att Ghost är det sämsta skit som släppts tyvärr!
Spelade spelet kanske i 30min innan jag avinstallerade!

Inget spel att rekommendera

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundvalpen1:

Och jag har tre frågor.
1: Vad i helvete`!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
2: Vad i helvete?????????????
3: Vad i helvete???????????????????????

Seriöst nu. Köpte CoD: Ghost för PC för någon dag sedan så jag tyckte att det skulle vara kul och panga lite i den dära noob kulturen som Cod Spel i allmänhet har. Så jaaa mitt första vad i helvete moment var när jag skulle ladda ner det (50gb).... VÄL nedladdat och installerat så skulle jag börja panga...
Hela jävla meny fan är ju lagigare än release dagen för Gta Online?? Iaf, jag gick med i en match SOM FÖR övrigt där var för lite folk på... EFTERSOM att ynka 2500spelare är online på ALLA-game Modes!!!! Notera detta är mindre än en maxxad privat server för WoW?!!
Så ja, min fråga? har jag glömt någon patch så jag sitter och trycker på en gammal patch med få spelare och 10FPS på lägsta grafik?
(Japp jag har testat ALLA tweaks på google) Inklusive Prio: Normal aktivetshanteraren.
Detta spelet har en så OTROLIG FPS lag att det är helt galet.
är såhäär nära på att slänga skiten i soptunnan och återgå till ett riktiga spel som Bf4.
btw. I Singleplayer så är Fpsen totalt underbar inget lag whatsoever.
Multiplayer: dead. aja.

At the moment. Ground War : Online 4 pers.

hade samma setup som dig tidigare fast 2 st 7970s och lagga som fan.... nu har jag en ny dator med ett 780 och laggar som vanligt igen... jätte många har samma problem...

Permalänk
Avstängd

Spela inte Cod då. Är ett barnspel.
Tacka vet jag Battlefield. Är iaf någorlunda realistiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Spela inte Cod då. Är ett barnspel.
Tacka vet jag Battlefield. Är iaf någorlunda realistiskt

Lika mycket "barnspel" det också som du kallar det. Jag kallar det skitspel. Inte mycket spelvärde för pengarna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av WhiteOnyx:

kör själv Ghosts varje dag sedan release och JA det har varit massa problem MEN det flyter på skitbra sedan de sista 2-3 uppdateringarna... lagget i menyn har de dock ej klarat att fixa men spelet flyter mycket bra nu. innan körde jag med HD6970 flöt mycket bra, nu kör jag med gtx 780 och det flyter mycket bra... så gubbs det är bara att sätta igång å pilla sig fram i Option för spelet flyter nuförtiden! och när det gäller grafiken så är detta helt klart bästa COD grafiken när ni väl ställt in rätt!

Bästa grafiken!!! Va fan gubbarna i ghilliesuit ser ut och rör sig som orangutanger:)
Nej tycker att grafiken suger...sämsta COD-spelet ever.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Spela inte Cod då. Är ett barnspel.
Tacka vet jag Battlefield. Är iaf någorlunda realistiskt

Battlefield är jättemycket vuxet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Amen gud en skelleftebo :3

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Bästa grafiken!!! Va fan gubbarna i ghilliesuit ser ut och rör sig som orangutanger:)
Nej tycker att grafiken suger...sämsta COD-spelet ever.

Grafiken [rätt inställd] är absolut den bästa som kommit ut i COD serien, förutom grafiken på själva spelaren för den gillar jag inte alls!

Har 400 timmars spelande bakom mig i Ghosts och JA i början sög det något fruktansvärt men rätt inställt nu så flyter det precis lika bra som något annat COD så det är bara för er att prova er fram eller så skiter ni i att spela...easy as that!
Jag menar, jag kan ju inte bara haft tur å fått det att flyta bra iom att jag fått det att flyta skitbra med både ett gammalt AMD HD6970 och ett nytt gtx 780 ellerhur. och jag har alla COD spelen sedan första så jag har ju att jämföra med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hundvalpen1:

Och jag har tre frågor.
1: Vad i helvete`!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
2: Vad i helvete?????????????
3: Vad i helvete???????????????????????

Seriöst nu. Köpte CoD: Ghost för PC för någon dag sedan så jag tyckte att det skulle vara kul och panga lite i den dära noob kulturen som Cod Spel i allmänhet har. Så jaaa mitt första vad i helvete moment var när jag skulle ladda ner det (50gb).... VÄL nedladdat och installerat så skulle jag börja panga...
Hela jävla meny fan är ju lagigare än release dagen för Gta Online?? Iaf, jag gick med i en match SOM FÖR övrigt där var för lite folk på... EFTERSOM att ynka 2500spelare är online på ALLA-game Modes!!!! Notera detta är mindre än en maxxad privat server för WoW?!!
Så ja, min fråga? har jag glömt någon patch så jag sitter och trycker på en gammal patch med få spelare och 10FPS på lägsta grafik?
(Japp jag har testat ALLA tweaks på google) Inklusive Prio: Normal aktivetshanteraren.
Detta spelet har en så OTROLIG FPS lag att det är helt galet.
är såhäär nära på att slänga skiten i soptunnan och återgå till ett riktiga spel som Bf4.
btw. I Singleplayer så är Fpsen totalt underbar inget lag whatsoever.
Multiplayer: dead. aja.

At the moment. Ground War : Online 4 pers.

inget nytt du kommer med, du borde ha kollat upp spelet innan du köpte det, det suger verkligen.