Permalänk
Avstängd

2014, fortfarande ingen fiber

när ska regeringen ge oss fiber? det finns fiber ca 50 m bort där jag bor och telia kräver ungefär 30000 kr för fiberinstallation osv..

när ska detta jävla liv ta slut? måste man sälja sitt hus och flytta in där det finns fiber eller !? helvete vilket land man bor i, hur i helvete kan google fiber erbjuda snabbt internet till TRE HUNDRA MILJONER invånare när den svenska regeringen vägrar att ge oss fiber`?

nä fan i mig vad snabbt internet och ingen skulle tro mig ifall jag sa att jag har levt med detta i över 20 år... aldrig i hela mitt liv har jag haft snabbare internet än 10 mb/s

Permalänk
Medlem

Vad ska diskuteras?

Förväntar du dig att kommunen ska betala installationen åt dig? Fiber finns i ditt område 2014 men du vill inte betala?

Permalänk

Vilket jäkla gnäll!
Jag sitter på ADSL 8/1 från tele2. Inte fan klagar jag! Funkar kanoners.
Inte vill jag pröjsa fiber till dig genom storebror.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hucke:

Vad ska diskuteras?

Förväntar du dig att kommunen ska betala installationen åt dig? Fiber finns i ditt område 2014 men du vill inte betala?

jo för 30000 kr när det finns fiber 50 meter bort hej hej ..

Skrivet av Hucke:

Vad ska diskuteras?

Förväntar du dig att kommunen ska betala installationen åt dig? Fiber finns i ditt område 2014 men du vill inte betala?

Skrivet av Alligatorn:

Vilket jäkla gnäll!
Jag sitter på ADSL 8/1 från tele2. Inte fan klagar jag! Funkar kanoners.
Inte vill jag pröjsa fiber till dig genom storebror.

vilket jäkla gnäll? du sitter säkert ensam på det när jag delar internet med 5 st andra som har ca 10~ prylar som måste vara på dygnet runt

Permalänk
Medlem

Registrerad: apr 2014 reggade du dig bara för att säga detta eller?
20år? om du nu tycker det är så viktigt kunde du väl ha flyttat för länge sen. Vad vill du att vi ska göra åt det?..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Tror inte riktigt att du förstår hur otroligt dyrt det är att dra fiber, det ska grävas, stationen ska kopplas in också ska du svetsa fibern. Det blir mycket pengar. OCh nej 300miljoner användare har inte tillgång till google fiber..

Permalänk

Om du nu har bott på samma ställe i över 20 år, så antar jag att du bor i hus/villa och eftersom du har bott där så länge borde du inte ha något lån kvar att betala på huset, det betyder ju att du då sparar lite varje månad för att du slipper betala lån, då borde ju 30k inte vara några större problem, egentligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wasprocker:

Tror inte riktigt att du förstår hur otroligt dyrt det är att dra fiber, det ska grävas, stationen ska kopplas in också ska du svetsa fibern. Det blir mycket pengar. OCh nej 300miljoner användare har inte tillgång till google fiber..

haha sötnos vi snackar om google här, ge det ett par år så kommer alla i usa ha tillgång till fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av beundrarsamt:

haha sötnos vi snackar om google här, ge det ett par år så kommer alla i usa ha tillgång till fiber

Jaha? Vad har det med oss att göra? Kan någon mod ta bort tråden? Skapar inget diskussionsvärde och ts verkar bara vilja klaga åt kråkorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beundrarsamt:

haha sötnos vi snackar om google här, ge det ett par år så kommer alla i usa ha tillgång till fiber

Du har tillgång till fiber också, men du är för snål för att betala kostnaden. Svårare än så är det väl inte om jag förstått rätt?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det är väl en normal kostnad för de som vill ha fiber. Brukar gälla alla som inte hoppa på tåget från början när de gjorde installationer av fiber i hela området.
Bara att betala om du vill ha det, om inte annat så får du pengarna tillbaka genom ett höjt värde på huset med minst pengarna du investerar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av beundrarsamt:

när ska regeringen ge oss fiber? det finns fiber ca 50 m bort där jag bor och telia kräver ungefär 30000 kr för fiberinstallation osv..

när ska detta jävla liv ta slut? måste man sälja sitt hus och flytta in där det finns fiber eller !? helvete vilket land man bor i, hur i helvete kan google fiber erbjuda snabbt internet till TRE HUNDRA MILJONER invånare när den svenska regeringen vägrar att ge oss fiber`?

http://www.speedtest.net/result/3423724377.png

nä fan i mig vad snabbt internet och ingen skulle tro mig ifall jag sa att jag har levt med detta i över 20 år... aldrig i hela mitt liv har jag haft snabbare internet än 10 mb/s

Nutte då...

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Herregud... Det är bara att betala så har du fiber.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråden saknar diskussionsvärde.

Visa signatur

Meow