Ubisoft släpper nya systemkrav för Watch Dogs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Det är jag mycket väl medveten om, det var precis därför jag skrev "fantastisk grafik". MEN det vore ju inte första gången ett spel ej var optimerat - vilket leder till högre systemkrav.

Läste du ens vad jag skrev?

Ja och det var precis därför jag kommenterade. Som sagt. Watch Dog's gör saker som inget annat spel har gjort förr i denna skala (eller överhuvudtaget för den delen), vilket kräver höga systemkrav om alla spelets system som involverar fysik, ai och visuellt godis ska kunna användas tillsammans och samtidigt.
Klart att det kanske har högre krav listade än vad som är möjligt att genomföra på mindre kraftfulla system, men det är ett rekommenderat upplägg med hårdvara som utvecklarna vet kör allt utan problem och som tänkt. Avsaknaden av Mantle eller andra lågnivådrivare till Windows gör i sig att det krävs mer kraft för att uppnå godtagbart eller önskat resultat.

Det är lätt kalla spel för ooptimerade när det inte flyter som man önskar att det gjorde på sin egen burk, men det betyder inte att koden bakom inte körs så effektivt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kitanii:

Ja och det var precis därför jag kommenterade. Som sagt. Watch Dog's gör saker som inget annat spel har gjort förr i denna skala (eller överhuvudtaget för den delen), vilket kräver höga systemkrav om alla spelets system som involverar fysik, ai och visuellt godis ska kunna användas tillsammans och samtidigt.
Klart att det kanske har högre krav listade än vad som är möjligt att genomföra på mindre kraftfulla system, men det är ett rekommenderat upplägg med hårdvara som utvecklarna vet kör allt utan problem och som tänkt. Avsaknaden av Mantle eller andra lågnivådrivare till Windows gör i sig att det krävs mer kraft för att uppnå godtagbart eller önskat resultat.

Det är lätt kalla spel för ooptimerade när det inte flyter som man önskar att det gjorde på sin egen burk, men det betyder inte att koden bakom inte körs så effektivt som möjligt.

Vad jag har sett av watch dogs är en medioker gta-klon, med bullshots som har blivit kraftigt nedgraderade allt eftersom lanseringdatumet kommer närmre (som också blivit skjutet på, stor varningsflagga där). jag skulle verkligen avråda alla från att förhandsboka det innan man vet mer om det faktiskt är något att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Skulle du köpa en bil utan att pröva den då, baserat endast på TV reklamen? Inte jag i alla fall.

Om bilen skulle kosta 700 spänn så absolut.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli ytterst skeptiskt.
Så som detta spelet marknadsförs, månader innan release.
Verkar ju bli årtusendets spel om man skall tro på allt man läser.
Samtidigt kan jag inte låta bli att dra paralleller till ett annat total magplask som byggde på Aliens filmerna....
Jag kommer definitivt att avvakta, invänta release och recensioner innan eventuellt köp.
Spelproducenterna lyckas med fulknep en gång, inte mer.

Ta lärdom av:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Bland annat körs spelet i DirectX som ger en ganska så enorm stor overhead faktor som oftast belastar CPU'n. Vissa instruktioner är ungefär 10 ggr mer CPU intensiv än vad samma instruktion som körs under en konsol eller T.ex. nya Mantel. Sedan har du ett OS och andra applikationer som tar överlag resurser också, det krävs desto mer då inte maskinen dedikerat kör ett spel utan en massa annat också.

Det är bland annat förklaringarna på varför systemkraven är oftast mycket mycket högre än till Konsol, inte det enda men en del av biten.

Samt grafiskt lär spelet vara från Xbox 360 nivå till över PS4 nivå beroende på sina inställningar. Dock de större skillnaderna mellan konsol samt PC lär bli bättre AA/AF, högre FPS och andra små shader/ljus variationer, som så got som alla spelen brukar inte vara så mycket annat längre.

Personligen tycker jag det är lite humoristiskt att folk klagar på saftiga rekommendationer, jag trodde folk ville utnyttja sina datorer? Dock personligen börjar jag tröttna på allt detta tjat, speciellt idiotiska citat som "jag spelar PC så grafiken måste vara bättre för det är jag värd", eller bara bojkottar spel o.s.v. Folk verkar glömma av det absolut viktigaste med spel, och det är inte grafik, Utan att ha roligt. Grafik är inte oviktigt men det viktigaste är att ha funktions duglig grafik som uppfyller sitt syfte.

Amen brother!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

I just did it.

Skulle du köpa en bil utan att pröva den då, baserat endast på TV reklamen? Inte jag i alla fall.

Tja... Under förutsättning att jag haft förra generationen och var nöjd med den. Inte alls omöjligt. Om jag nu köpte nya bilar vill säga. Fast jag ser hellre frågan som om det gällde whatever jag hade förra generationen.