Nvidia släpper Geforce Experience 2.0 med Desktop Capture

Permalänk
Master of Overkill

Bästa drivare jag haft på länge

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av malacai:

50 bitrate?`.. nej men den klarar o cappa i 60fps

Har kunnat köra 1080p, 60fps och 50Mbps sedan det släpptes jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapo:

http://puu.sh/8003O/e476a3d24a.png

Har kunnat köra 1080p, 60fps och 50Mbps sedan det släpptes jag.

får be om ursäkt där, satt o funderade lite fel då du skrev 50 bitrate..

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapo:

http://puu.sh/8003O/e476a3d24a.png

Har kunnat köra 1080p, 60fps och 50Mbps sedan det släpptes jag.

Vil det ikke bli rett så store filer ved denne bitraten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Bästa drivare jag haft på länge

Håller med dig! funkar tom riktigt bra på ditt gamla 680

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Vil det ikke bli rett så store filer ved denne bitraten?

Jo det blir gigantiska filer om man cappar länge, 10min ca 4gig.. men diskar e billigt idag

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem
Skrivet av malacai:

50 bitrate?`.. nej men den klarar o cappa i 60fps

Ingen aning, det är vad som står

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Installerade betan för ca 20min sedan, ligger på ca 10 FPS högre än vad jag brukar ligga på med mina 2x 690 kort

10fps högre när du surfar på på sweclockers eller vad?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om jag trycker på Quality -> Custom så kan jag senare välja 1080p i resolution. Vet inte om det exakt är det du är ute efter.

Vet någon om man kan ändra skärm Shadowplayer spelar in på? Spelar mina spel på min sekundära skärm (dvs inte min primära) men Shadowplay vill alltid spela in min primära.

Om jag bara ska spela in går det bra att spela in i högre men inte när man ska streama det till Twitch.
För 720p med 5Mbit Ser ut som SNES med blure på och det är inte så rock =/

Permalänk
Medlem

ShadowPlay i sig självt gör det värt att köpa ett kort från Nvidia i min mening. Nu när funktionaliteten bara blir bättre och bättre så ökar Nvidias försprång ännu mer.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Nice med OpenGL stöd för shadowplay. Varken sweclockers eller någon annan här sa ju något om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ska dra ner denna när jag kommer hem ikväll. En liten extra boost är alltid välkommen :).

Permalänk

Läst flera som haft samma problem som mig med betan..

Inga Nvidiaprogram går igång efter omstart och windows går över till att göra på "standardbildskärmskort"
Var tvungen att göra rollback för att få det att funka, även installerat om 3 gånger med samma resultat.

Kör med 2st GTX 780, ni som har samma problem vad kör ni för kort?

Permalänk
Medlem

Galet nice. Fraps och Camtasia är ett minne blott.

Permalänk
Skrivet av TriggerHappy:

Läst flera som haft samma problem som mig med betan..

Inga Nvidiaprogram går igång efter omstart och windows går över till att göra på "standardbildskärmskort"
Var tvungen att göra rollback för att få det att funka, även installerat om 3 gånger med samma resultat.

Kör med 2st GTX 780, ni som har samma problem vad kör ni för kort?

Tror jag haft ett liknande problem på min andra rigg.

Kunde inte installera via nvidias vanliga .exe fick gå in till enhetshanteraren och högerklicka på mitt grafikkort och uppdatera drivrutin sen in i nvidia folder och sök drivrutin. Har inte behövt göra så sen 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyB4ngZ:

Tror jag haft ett liknande problem på min andra rigg.

Kunde inte installera via nvidias vanliga .exe fick gå in till enhetshanteraren och högerklicka på mitt grafikkort och uppdatera drivrutin sen in i nvidia folder och sök drivrutin. Har inte behövt göra så sen 1999.

Nja, så illa har det inte varit för mig. Däremot har 'Nvidia Experience' aldrig varit särskilt stabilt. Hoppas 2.0 inte är lika buggigt som den gamla versionen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Hej!
Tänkte hjälpa till med hur man installerar nya drivrutiner så att folk slipper drivrutiner relaterade problem, skulle tro att det är därför de flesta får problem med nya drivrutiner. Jag jag hade själv det innan jag gjorde så här:

1. Googla efter Driver Sweeper, ladda ner och installera den.

2. Ladda ner Drivrutinerna från Nvidias hemsida.

3. SE TILL ATT WINDOWS INTE BÖRJAR INSTALERA EGNA DRIVRUTINER OM MAN TAGIT BORT NÅGRA DRIVRUTINER SJÄLV! Det är olika från Windows Vista till 7 / 8 så googla om ni är osäker på hur man stänger av den funktionen i Windows.

4. Avinstallera drivrutinerna från kontrollpanelen, eller om ni har Your Uninstaller eller liknande. BÖRJA först med ljud, 3D eller andra Nvidia relaterade drivrutiner som har med grafikkortet att göra. Sedan kommer pc'n att kräva en omstart. Efter det avinstallera själva grafik drivrutinerna.
Starta om din dator

5. Starta Driver Sweeper och bocka för allt som har med Nvidia att göra FÖRUTOM nvidia chipset! Tryck på search eller vad det står, och när den är färdig tryck på clean och starta om pc'n när den är klar.

6. Kör punkt 5 ännu en gång och försäkra er att det inte finns något kvar efter man har tryckt på search. Om det skulle visa sig att listan innehåller lika många filer som första gången så är det så att ni har inte lyckats stänga av så att Windows inte installera själv några drivrutiner. Jag vet av egen erfarenhet att det kan vara riktigt jobbigt att lyckas med det i Windows 7, men det går! Googla bara.

7. När allt det är klart, så är det bara att installera drivrutinerna och se till att inte installera någonting som ni kanske inte använder som t ex 3D funktionerna.

Jag vet at det är mycket jobb men detta har fungerat för mig varie gång utan några problem och har resulterat i en mycket bättre prestanda och stabilare system.
Lycka till!

När det gäller prestandan höjningen så verkar det som att det ger riktigt mycket ändå: DirectX 12 Preview + GTX 690 337.50 vs 335.23 Ben…: http://youtu.be/rBiZjvgZ-o4
Härligt att se, men som många andra säger: Tack AMD!

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 | OCZ Fatal1ty 1000W | Asus Rampage IV Formula | Intel Core i7 3930k oc. 4,2 GHz | Corsair H80i | Asus GeForce GTX 690 | Corsair 16Gb (4x4GB) CL9 2133Mhz Vengeance | Samsung 850 EVO 500GB | 2 st. 3TB Seagate Barracuda 7200rpm (RAID 1) | Asus Blu-Ray brännare | Mus: Razer Mamba 2012 ed. | Tangentbord: Corsair K70 Cherry MX Red | Stol: Playseat Evolution black | Ratt: Logitech G27 | Win. 10 64bit | Skärm: Samsung S27A950D 3D 120hz

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Nja, så illa har det inte varit för mig. Däremot har 'Nvidia Experience' aldrig varit särskilt stabilt. Hoppas 2.0 inte är lika buggigt som den gamla versionen...

Skickades från m.sweclockers.com

Kan hålla med om att Geforce Experience kan ställa till det framförallt i BF4 som slutade å krascha sedan jag avinstallerade det. Tyvärr så finns det spel som behöver optimeras i Geforce Experience innan för att kunna startas upp ordentligt. I GTA IV kan jag inte göra några grafik inställningar i spelet det är låst på 800x600 och kan endast ändras via Experience. Kanske har missat något :).

Permalänk
Skrivet av Tyger8Style:

Hej!
Tänkte hjälpa till med hur man installerar nya drivrutiner så att folk slipper drivrutiner relaterade problem, skulle tro att det är därför de flesta får problem med nya drivrutiner. Jag jag hade själv det innan jag gjorde så här:

1. Googla efter Driver Sweeper, ladda ner och installera den.

2. Ladda ner Drivrutinerna från Nvidias hemsida.

3. SE TILL ATT WINDOWS INTE BÖRJAR INSTALERA EGNA DRIVRUTINER OM MAN TAGIT BORT NÅGRA DRIVRUTINER SJÄLV! Det är olika från Windows Vista till 7 / 8 så googla om ni är osäker på hur man stänger av den funktionen i Windows.

4. Avinstallera drivrutinerna från kontrollpanelen, eller om ni har Your Uninstaller eller liknande. BÖRJA först med ljud, 3D eller andra Nvidia relaterade drivrutiner som har med grafikkortet att göra. Sedan kommer pc'n att kräva en omstart. Efter det avinstallera själva grafik drivrutinerna.
Starta om din dator

5. Starta Driver Sweeper och bocka för allt som har med Nvidia att göra FÖRUTOM nvidia chipset! Tryck på search eller vad det står, och när den är färdig tryck på clean och starta om pc'n när den är klar.

6. Kör punkt 5 ännu en gång och försäkra er att det inte finns något kvar efter man har tryckt på search. Om det skulle visa sig att listan innehåller lika många filer som första gången så är det så att ni har inte lyckats stänga av så att Windows inte installera själv några drivrutiner. Jag vet av egen erfarenhet att det kan vara riktigt jobbigt att lyckas med det i Windows 7, men det går! Googla bara.

7. När allt det är klart, så är det bara att installera drivrutinerna och se till att inte installera någonting som ni kanske inte använder som t ex 3D funktionerna.

Jag vet at det är mycket jobb men detta har fungerat för mig varie gång utan några problem och har resulterat i en mycket bättre prestanda och stabilare system.
Lycka till!

När det gäller prestandan höjningen så verkar det som att det ger riktigt mycket ändå: DirectX 12 Preview + GTX 690 337.50 vs 335.23 Ben…: http://youtu.be/rBiZjvgZ-o4
Härligt att se, men som många andra säger: Tack AMD!

Display Driver Uninstaller (Guru3D) funkar alldeles förträffligt för min del ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

OBS är väll inte speciellt buggigt?

Beror nog på vad man spelar, har en bugg som gör att sensen blir lägre och man trycker ner shift inte så kul med sniper.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk

Min installation gick helt smärtfritt och i Elderscrolls Online ligger jag nu på 10-15 mer fps än med de förra drivrutinerna (335.23). Största skillnaden jag varit med om från drivrutiner

Permalänk
Skrivet av TonyB4ngZ:

Display Driver Uninstaller (Guru3D) funkar alldeles förträffligt för min del ;).

Ok, måste prova det nästa gång

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 | OCZ Fatal1ty 1000W | Asus Rampage IV Formula | Intel Core i7 3930k oc. 4,2 GHz | Corsair H80i | Asus GeForce GTX 690 | Corsair 16Gb (4x4GB) CL9 2133Mhz Vengeance | Samsung 850 EVO 500GB | 2 st. 3TB Seagate Barracuda 7200rpm (RAID 1) | Asus Blu-Ray brännare | Mus: Razer Mamba 2012 ed. | Tangentbord: Corsair K70 Cherry MX Red | Stol: Playseat Evolution black | Ratt: Logitech G27 | Win. 10 64bit | Skärm: Samsung S27A950D 3D 120hz

Permalänk

Funkar bra!

Permalänk
Medlem

Installerat nya drivrutinerna och GF Experience. Vart hittar jag Desktop capture och dom nya inställningarna för Shadow Play?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Det har funkat bra med tidigare uppdateringar av Geforce Experience men denna gång i Windows XP Pro 64-bit blev aktivitetsfältet förstört. Det händer inget när man ändrar storlek på verktygsfält (har aktivitetsfältet dolt), men när man hovrar musen över det så visas ändringen.

edit: skall testa en sak, brb

Testade att ha aktivitetsfältet synligt hela tiden men då visar den inga ändringar alls, Uppdatera/Refresh/F5 funkade inte men när jag tryckte på Start-knappen så visades ändringarna.

Trodde att XP x64 skulle automatiskt göra en återställningspunkt innan den installerade Geforce Experience 2.0 men det hade den inte gjort. Annars brukar jag alltid göra de manuellt men har inte använt detaa OS de senaste månaderna.

Skit, får göra en avinstallation av allt Geforce skräp med REVO uninstaller samt göra en Driver Sweeper och börja om från början med bra guiden ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -X-hellfire:

Det har funkat bra med tidigare uppdateringar av Geforce Experience men denna gång i Windows XP Pro 64-bit blev aktivitetsfältet förstört. Det händer inget när man ändrar storlek på verktygsfält (har aktivitetsfältet dolt), men när man hovrar musen över det så visas ändringen.

edit: skall testa en sak, brb

Testade att ha aktivitetsfältet synligt hela tiden men då visar den inga ändringar alls, Uppdatera/Refresh/F5 funkade inte men när jag tryckte på Start-knappen så visades ändringarna.

Trodde att XP x64 skulle automatiskt göra en återställningspunkt innan den installerade Geforce Experience 2.0 men det hade den inte gjort. Annars brukar jag alltid göra de manuellt men har inte använt detaa OS de senaste månaderna.

Skit, får göra en avinstallation av allt Geforce skräp med REVO uninstaller samt göra en Driver Sweeper och börja om från början med bra guiden ovan.

XP? Om du försöker skämta så behöver man vara lite tydligare med sina skämt på internet.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Har alltid kört XP, XP x64, funkat hur bra som helst.

Däremot så funkar inte Windows 8.1 Pro 64-bit som kraschar raid 10 sedan i förra sommaren och än har Intel inte släppt en iRST som funkar med min spec. snarare sämre kör med default drivers där men kraschar vid varje "Stäng av".

Nu är Windows XP Pro 64-bit förstört av Geforce Experience 2.0

Har avinstallerat/installerat flera gånger, kört Driver Sweeper i felsäkert läge etc.
Inte ens internet fungerar längre, den söker efter NAT i det oändliga.
Backupprogrammets tjänst visar ett felmeddelande att det blivit avaktiverad och man kan aktivera den men allt är segt, Aktivitetsfältet är fortfarande förstört etc etc.

Stängde ner det och kör nu med XP 32-bit som fungerar med GE 2.0
Skall installera Win 7 x64 men av vad lag läst är det samma raid-problem där som i 8.1 x64. Installerade den där Update på ca 845 GB idag men det var inte mycket skillnad som syntes på ytan.

Får sanera Windows XP x64 en annan dag, 4 timmar åt helevete räcker för idag.