Permalänk

780ti + HD7970?

Kan man ha dessa två kort i samma dator? En kompis säger det och jag känner mig lite skeptisk, har han rätt?

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

Kan man ha dessa två kort i samma dator? En kompis säger det och jag känner mig lite skeptisk, har han rätt?

Nej, dels för att det är olika tillverkare, dels för att det är olika krestar/gpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Kan man ha dessa två kort i samma dator? En kompis säger det och jag känner mig lite skeptisk, har han rätt?

Viss går det att sätta in dem i samma dator men de går inte att köra samtidigt. Bland annat på grund av drivrutiner och det faktum att det är olika arkitekturer.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Klart du kan, men då kan du bara använda 780:it till Physx dock

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka.
CPU: Intel I5 4670K @3.6Ghz Kylare: Phanteks ph-tc14pe Mobo: Msi Z87-gd65 Gpu: Asus hd7970 Matrix Ram: 8GB Corsair Vengeance @1600Mhz PSU: Corsair HX750w Chassi: Corsair Obsidian 550D

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

Kan man ha dessa två kort i samma dator? En kompis säger det och jag känner mig lite skeptisk, har han rätt?

Du kan men dom kan inte jobba tillsammans och det blir ett jävlans jobb med drivrutiner. https://www.youtube.com/watch?v=YqkI7bOfRkA

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ja du kan ha dom i samma dator men dom kommer inte att kunna jobba tillsammans(Crossfire, SLI), dvs det som kommer att hända är att Nvidias PhysX drivare kommer att inaktiveras om dom upptäcker att det sitter en annan gpu än Nvidias i datorn.

Permalänk

Tack alla! Då har jag väl rätt!

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av linn3aS:

Klart du kan, men då kan du bara använda 780:it till Physx dock

Nej, Nvidia har lagt in så att det stänger av PhysX om den känner av ett annat grafikkort än ett Nvidia.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Nej, Nvidia har lagt in så att det stänger av PhysX om den känner av ett annat grafikkort än ett Nvidia.

Ah okey, mybad då

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka.
CPU: Intel I5 4670K @3.6Ghz Kylare: Phanteks ph-tc14pe Mobo: Msi Z87-gd65 Gpu: Asus hd7970 Matrix Ram: 8GB Corsair Vengeance @1600Mhz PSU: Corsair HX750w Chassi: Corsair Obsidian 550D

Permalänk
Medlem

Ena kortet blir grafikkort. Det andra blir som redan nämnts till PhysX-kort.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ena kortet blir grafikkort. Det andra blir som redan nämnts till PhysX-kort.

Enligt Nvidia

NVIDIA PhysX System Software - version 9.13.1220
NVIDIA GPU PhysX acceleration is not available if there is a non-NVIDIA graphics
processor in the system, even if it is not used for rendering.

Permalänk
Avstängd

Det går om du kör via big bang mobo men det blir en del prestanda förluster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Kan man ha dessa två kort i samma dator? En kompis säger det och jag känner mig lite skeptisk, har han rätt?

http://www.youtube.com/watch?v=YqkI7bOfRkA

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Enligt Nvidia

NVIDIA PhysX System Software - version 9.13.1220
NVIDIA GPU PhysX acceleration is not available if there is a non-NVIDIA graphics
processor in the system, even if it is not used for rendering.

Ska tydligen gå om du kör äldre drivrutiner.

AMD-kortet för grafik.
Nvidia för PhysX.

Fast det är inte värt mödan.

TS polare har rätt

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Det finns hackade drivare som gör att physx funkar om jag inte minns fel.

Det är dock ganska krångligt att få att funka såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Lucid Hydra tillåter Slifire/cross-sli. MSI Big Bang t.ex. har denna krets.

Permalänk
Medlem

Whaat, snackar folk om egna erfarenheter nu eller?

Jag har själv kört ett Nvidia GTX 560TI samt AMD 7970 i samma dator igång samtidigt!
Nvidia körde mittenskärmen medans 7970 tog de 2 andra skärmarna och det funkade!

Fast det var ju lite krångligt och det är ju inget att rekommendera, om du vill veta ifall det går köra nån slags crossfire/SLI mellan dom så går det inte via deras vanliga drivrutiner!