Snabb fråga om mining...

Permalänk
Medlem

Snabb fråga om mining...

Jag sitter i dagsläget på ett 7970 kort som jag inte använder och tänkte testa (för skojs skull) det som alla verkar syssla med. Närmare bestämt mining (Litecoins or whatever). Jag har möjligheten att köpa ett annat 7970 kort av en polare billigt men det är inte samma tillverkare på kortet, vilket kanske inte spelar någon roll. Vad jag undrar är om de två grafikkorten som sitter i min blivande miningburk behöver vara likadana (samma tillverkare osv) eller det räcker att båda är 7970 modellen? Måste de även köras i Crossfire eller det är inte nödvändigt.

Jag är medveten om att svaret säkert finns där ute på det världsomspännande Internettet men jag måste ha ett besked innan ikväll annars säljer polaren sitt kort till en annan) och jag sitter på jobbet nu och kan inte göra någon research själv.

Tack för er hjälp!

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt så kan vilka kort som helst sitta i samma burk för att mine-a. Likadana grafikkort behövs vid SLI/CF för att de ska kunna fördela arbetet jämnt utan fördöjningar. Något sådant krav finns inte för mining.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av pras88:

Jag sitter i dagsläget på ett 7970 kort som jag inte använder och tänkte testa (för skojs skull) det som alla verkar syssla med. Närmare bestämt mining (Litecoins or whatever). Jag har möjligheten att köpa ett annat 7970 kort av en polare billigt men det är inte samma tillverkare på kortet, vilket kanske inte spelar någon roll. Vad jag undrar är om de två grafikkorten som sitter i min blivande miningburk behöver vara likadana (samma tillverkare osv) eller det räcker att båda är 7970 modellen? Måste de även köras i Crossfire eller det är inte nödvändigt.

Jag är medveten om att svaret säkert finns där ute på det världsomspännande Internettet men jag måste ha ett besked innan ikväll annars säljer polaren sitt kort till en annan) och jag sitter på jobbet nu och kan inte göra någon research själv.

Tack för er hjälp!

Du kan köra två helt olika kort, spelar ingen roll. Det går att köra t.ex ett 7950 och ett 7970. Så två olika 7970 av olika märken är inga problem