Logitech lanserar G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna ersätta min G9, nästa gång jag köper en ny mus.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Problemet jag ser är komforten.. Min G500 sitter slimmad i handen, medans denna ser ut som att de skulle göra ont i fingrarna efter ett tag eftersom dess skarpa kanter och ihåligheter.

Permalänk
Medlem

Fortsätter nog med min G500 ett bra tag till... tills den dör... sedan får jag väl se vad jag ersätter den med. Kanske en flashig G502, vem vet.

Permalänk
Medlem

Har kört med MX518 alldeles för länge för att finna något annat användbart, jag tror jag är kär..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Frän mus! Jag gillar särskilt de där scrollhjulsfunktionerna.

Permalänk
Medlem

Varför gör Logitech så fula saker nu för tiden? Glad att jag har första utgåvan G700, G700s ser ut som ett rymdskepp och den här var ju ännu värre.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philopinos:

Jag har det på min G700 och kan säga direkt att jag vart skeptisk till den funktionen men efter att ha vant sig med den är det bland de bästa jag varit med om, scrollar sjukt snabbt och bra kontroll på scollningen också. kan faktiskt inte tänka mig att köpa en mus utan den fuktionen efter det.

Håller med. Jag har också en G700 och jag testade en annan mus ett tag, men kunde inte släppa att man kan välja mellan free spin och click mode. Free spin är grymt när man surfar och i ett par andra applikationer jag kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Håller med. Jag har också en G700 och jag testade en annan mus ett tag, men kunde inte släppa att man kan välja mellan free spin och click mode. Free spin är grymt när man surfar och i ett par andra applikationer jag kör.

Jag undrar bara om man inte scrollar lite väl snabbt med freespin, eller kan man ställa in hastigheter som ställer in sig automatiskt beroende på free eller inte free?

Permalänk
Medlem

Den här musen går bort pga designen, ser ut som en outvecklad transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Jag undrar bara om man inte scrollar lite väl snabbt med freespin, eller kan man ställa in hastigheter som ställer in sig automatiskt beroende på free eller inte free?

Man får ställa in hur snabbt den scrollar, sen blir det en vanesak. Men det finns ingen separat inställning för vardera läget.

Permalänk
Medlem

Dessa gamingmöss... Oftast ligger de dåligt i handen, är för tunga och har en massa funktioner som man inte använder. Jag har använd många möss, men det är bara Logitech RX250 jag verkligen har gillat. Sensorn kanske borde uppgrades men allt annat är perfekt. Less is more!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Skrivet av R544:

Den här musen går bort pga designen, ser ut som en outvecklad transformer.

Som en bil alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Jag tycker om utseendet och kan definitivt tänka mig den här.

Men för mig är min G500 svårslagen.

Håller med till 100%, MS Intelli 3.0 väcker även lite nostalgi (det var bättre förr, och det vet ni)

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk

Ser nice ut! Kommer inte lämna min Qpad 5k dock

Permalänk

Någon som köpt denna än och vill berätta vad du tycker?

Är själv inne på att köpa denna. Har en Logitech G9 som jag köpte 2007. Men nu börjar den tyvärr ge vika. Så nu är det dags för en ny mus och G502 tycker jag låter lovande. Men som sagt, om du har denna mus säg gärna vad du tycker om den.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Någon som köpt denna än och vill berätta vad du tycker?

Är själv inne på att köpa denna. Har en Logitech G9 som jag köpte 2007. Men nu börjar den tyvärr ge vika. Så nu är det dags för en ny mus och G502 tycker jag låter lovande. Men som sagt, om du har denna mus säg gärna vad du tycker om den.

Den är lite svår att hitta än, i alla fall i Sverige. Finns lite recensioner från USA om man googlar.

Permalänk

Fick min G502 nyss. Hunnit kleta på den i 1 timma... Utvärdering = UNDERBAR

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Du måste berätta mer för mig när du är tillbaka.
Skickade ett PM till dig nyss, läs den gärna och jag hoppas att jag får ett bra svar.

Skrivet av DunderHoken:

Fick min G502 nyss. Hunnit kleta på den i 1 timma... Utvärdering = UNDERBAR

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Måste spana in denna mus lite mer tror jag. Varit lite sugen på att uppgradera om jag hittar en som är skön.

Permalänk
Medlem

Gillar vad jag läst i recensioner nu. Blir till att skaffa en sån här.

I övrigt, såg att Inet har en tävling där man kan vinna en (av tre) G502 Proteus. Pågår till 17/6 här på deras Facebooksida:
https://www.facebook.com/inet.se/app_310229069083420

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Alldeles för stor hc tung.
145gram UTAN vikter och kabel.
En av dom tyngsta mössen på marknaden.

Sensorn är intressant om den lever upp till det chris säger.

Men just denna kommer jag ej röra, extremt tung och stor.

Saxat från en annan populär site..
approx weight without cord.
G500 is about 120g
G502 is about 120g
MX518 is about 110g
The G500 and G502 are very similar in shape and size, the MX518 was slightly smaller and a more similar shape to the G500. Really just depends if weight is the real reason for the extra stress, the G502 has a better grip on the right side and is slightly different shaped on the right side which may be positive. It may very well just how you grip it is bad for you, I use a G9x fingertips only with added weight 14g in the back to push the balance of the mouse further back and more to where my fingers grip the back of the mouse, i never feel any strain.

----
kom på att jag hade en fin våg hemma, med sladden i så klart väger 518 108 gram.

Jag beställer 2 direkt på Dustin,s supersale just nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Saxat från en annan populär site..
approx weight without cord.
G500 is about 120g
G502 is about 120g
MX518 is about 110g
The G500 and G502 are very similar in shape and size, the MX518 was slightly smaller and a more similar shape to the G500. Really just depends if weight is the real reason for the extra stress, the G502 has a better grip on the right side and is slightly different shaped on the right side which may be positive. It may very well just how you grip it is bad for you, I use a G9x fingertips only with added weight 14g in the back to push the balance of the mouse further back and more to where my fingers grip the back of the mouse, i never feel any strain.

----
kom på att jag hade en fin våg hemma, med sladden i så klart väger 518 108 gram.

Jag beställer 2 direkt på Dustin,s supersale just nu..

Det var första informationen som kom ut så ja.
Chris på logitech ändrade sig sedan och rättade.

G502 väger 126g utan kabel.
20 gram är riktigt mycket i datormus världen.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0... för vikter, storlek osv på möss med bra sensorer.

Permalänk
Medlem

Har en G500S till min andra dator och den verkar liite tyngre, har dock ingen våg här,
DOCK, hjulet är inte min favvo på G502 tyvärr vilket gör dom jag köpte till 2 hyllvärmare.. pengar i sjön.
hjulet är helt i metall och för halt om man har på hack istället för freeroll, i freeroll går det fint men inte i hackläge..
går över till G500S till båda mina burkar..

Att den heter Core förstår jag inte.. den är så långt i från det som möjligt.. lite krånglig hantering av dpi mm.
finns en hel del att ändra i mjukvara men det är bara rörigt och ännu ett skitprogram som ska rulla i datorn..
behöver ju inte ha det i gång men ändå..
Men men sånt här är ytterst personligt