Windows 8.1 Update 1 anländer den 8 april

Permalänk
Medlem
Skrivet av Automan:

Fick ned den med för drygt en timme sen, men jag ser inget annorlunda med den som är något märkvärdigt skulle inte startknappen komma tillbaka med liknande upplägg som win7 med lite av win8 skit ?
Här har man gått o väntat på att få denna uppdaten och trodde den skulle ändra något bra eller intressant, men nädå.. bara några små skitsaker som borde funnits i win8 ifrån början.

Detta var ju ett stort antiklimax

Start knappen kommer senare i år, här har du ett videoklipp på vad som är gjort nu.

http://techworld.idg.se/2.2524/1.547683/forsta-titten-pa-wind...

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Avstängd

Jag fick 5st updates idag men den största var ~126mb och de 4 andra var mindre än 10mb. Jag har fortfarande inte fått se någon ~800mb fil ännu, kör på en engelsk version av Windows 8.1

*Dessa var de enda jag fick idag.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Jag fick 5st updates idag men den största var ~126mb och de 4 andra var mindre än 10mb. Jag har fortfarande inte fått se någon ~800mb fil ännu, kör på en engelsk version av Windows 8.1

http://ladda-upp.se/files/2014/b96341.jpg

*Dessa var de enda jag fick idag.

Installera dom först, starta om datorn och sök igen. Någon lycka?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Start knappen kommer senare i år, här har du ett videoklipp på vad som är gjort nu.

http://techworld.idg.se/2.2524/1.547683/forsta-titten-pa-wind...

Vet ju vad som denna uppdatering gjorde innan jag fick den, men tack ändå för infon. Dum som man är hade jag hoppats det intressanta skulle komma nu i denna uppdateringen som en överraskning ifrån microsoft, som ett förlåt att vi klantade oss med win 8 och glömde helt att andra än tablet användare kanske skulle vilja ha operativsystemet
Men även om det var bara några småsaker nu så är ju det lilla bättre än inget.. men de har en lite kvar att göra för att man ska få den rätta känslan i win 8 som man vill ha som van användare av mus och tangentbord.
Visst är pekskärm bra på mindre bärbara saker, men tror inte många tycker det känns bra att köra pekskärm till sin stationära gaming/video/nyttodator, det har inte blivit tillräckligt bra på långa vägar för att man ska kunna använda pekskärmen för mer vettiga/praktiska saker enligt min uppfattning, jag älskar utveckling och testa nya saker... men inte om det inte känns användbart till något vettigt.

Ja ja.. vi får hoppas den andra uppdateringen dyker upp snart så man får lite bättre ordning på windows 8.1 pro, kom igen nu microsoft och fixa det där lilla som behövs för att vi ska trivas med win 8.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem

Nån som har start menyn? Jag har fått några av funktionerna men väldigt besviken so far...

Visa signatur

MB: ASUS P8Z68-V LX
CPU: i5 2500K 4.5GHz, 1.4V + Hyper 212 EVO
GPU's: Gainward GTX 770 2GB (OC) + ASUS GTX 560 Ti (Dedicated PhysX)
RAM: Kingston 8GB 1333MHz CL9
SSD+HDD's: Samsung 840 EVO 120GB + Seagate Barracuda 1TB + WD Green 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Den ligger och väntar på installation hos mig, men väntar tills jag uppdaterat de andra först.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Installera dom först, starta om datorn och sök igen. Någon lycka?

Nej utöver dem så har jag inte fått någon nu update alls

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Syhndel:

Nej utöver dem så har jag inte fått någon nu update alls

Din update är tydligen inte större än så där. (126MB)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Din update är tydligen inte större än så där. (126MB)

Vad kommer detta sig? Jag har hållt mig uppdaterad med allting som släppts på windows update men min var ändå 800mb. Jag har pro versionen, det kanske kan spela in?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen ny startmeny här. Någon som faktist har den?

Visa signatur

MB: ASUS P8Z68-V LX
CPU: i5 2500K 4.5GHz, 1.4V + Hyper 212 EVO
GPU's: Gainward GTX 770 2GB (OC) + ASUS GTX 560 Ti (Dedicated PhysX)
RAM: Kingston 8GB 1333MHz CL9
SSD+HDD's: Samsung 840 EVO 120GB + Seagate Barracuda 1TB + WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av HUBERU:

Fortfarande ingen ny startmeny här. Någon som faktist har den?

Den kommer ju inte fråns en senare patch. Om den ens dyker upp

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HUBERU:

Fortfarande ingen ny startmeny här. Någon som faktist har den?

Ja den kommer inte med denna update, dock vet jag/vi inte när.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)