vad vill du att jag ska testa på schenker s413

Permalänk

vad vill du att jag ska testa på schenker s413

Har precis köpt en Schenker s413, http://mysn.eu/se/schenker-s413, då det är av de få datorerna som använder intel iris 5200 och i7-4750hq så tänkte jag testa krämen i datorn på lite olika spel. Om ni vill ha något speciellt testat så skriv i tråden så ska jag se vad jag kan göra.

Finns redan en ganska bra review på notebookcheck: http://www.notebookcheck.net/Review-Schenker-S413-Clevo-W740S....
Men jag personligen föredrar test av *dödliga* så att säga.

Testat hittils:
Diablo 3: Flyter på galet bra (ska se exakta inställningar ikväll)
LoL: 150-190fps på high
CS:GO: Flyter på perfekt i 1920x1080
Arma2 CO: FLyter på fint men med viss *delay* från musen. Dock så är själva spelet en katastrof för prestanda generellt, aldrig suttit vid en stationär som kan undgå något konstigt med det spelet heller.

Om ni vill ha något ytterliggare testat säg till, eller något annat ni undrar om datorn.

Permalänk

Schenker

Tja skulle se är du nöjd med datorn.

Visa signatur

+++,HP Slimline,MSI Wind,OQO e02,PS3,Xbox 360,Wii,PSP,Nintendo DS,

Permalänk
Medlem

Tja,

Funderar på att skaffa denna. Vad tycker du överlag efter att ha använt den ett tag?

- Tangentborden fick inte direkt några lovord i recensionen på notebookcheck, hur upplever du det?
- Hur är byggkvaliteten? Hur känns den att hålla i och ta på etc kvalitetsmässigt? Är ju helt av plast, känns den plastig?
- I recensionen nämner dem också att fläktarna aldrig är helt still och att ett lätt visslande kan uppstå, nått du märkt?
- Batteritiden, hur upplever du den?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vilket graffikkort skulle du likna Iris vid? Om du kör tex BF4 hur mycket fps får du relativt till andra graffikkort i SweC lista?

Permalänk
Medlem

"The Iris Pro Graphics 5200 can be set equal with the GeForce GT 740M" from recensionen han länka i första inlägger!

...så inte många FPS om du vill köra i inställningarna som nämns i listan ovan. BF3 i ungefär samma inställningar blir en 10fps också enligt recensionen.