beställa från amazon

Permalänk
Medlem

beställa från amazon

Funderade på att beställa mig en Deathadder från Amazon och när det står "FREE delivery in the uk" så måste jag trippel kolla så jag förstår rätt.
Blir det till 100% gratis frakt till sverige om man köper för över £25? Skulle helst vela slippa extra kostnader för att jag varit dum i skallen.

http://www.amazon.co.uk/Razer-Deathadder-Handed-3500DPI-Gamin...

Permalänk

Jag får så här om jag lägger den i korgen och försöker betala:

"
Items: GBP 47.98
Postage & Packing: GBP 6.84
(Order Total: GBP 54.82)
Payment Total: SEK 620,31"

alltså inte fri frakt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knivad:

Funderade på att beställa mig en Deathadder från Amazon och när det står "FREE delivery in the uk" så måste jag trippel kolla så jag förstår rätt.
Blir det till 100% gratis frakt till sverige om man köper för över £25? Skulle helst vela slippa extra kostnader för att jag varit dum i skallen.

http://www.amazon.co.uk/Razer-Deathadder-Handed-3500DPI-Gamin...

""FREE delivery in the uk" betyder "gratis frakt inom Storbrittanien", mig veterligen ligger Sverige utanför de Brittiska öarna och är inte undersåtar till den engelska monarkin. Så nej det blir inte gratis frakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miningviking:

""FREE delivery in the uk" betyder "gratis frakt inom Storbrittanien", mig veterligen ligger Sverige utanför de Brittiska öarna och är inte undersåtar till den engelska monarkin. Så nej det blir inte gratis frakt!

själv så trodde ja sverige var en del av ryssland men oj så fel man kan ha!
var dock bara tvungen kolla så att ja inte trollade mig själv när man sitter här hjärndöd

Permalänk
Medlem

De har tagit bort möjligheten till fri frakt, även vid free super saver till Sverige.

http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/?nodeId...

Permalänk
Medlem

Bocka för "Delivery Option
FREE Super Saver Delivery"

Så kommer du få upp alla produkter med gratis frakt till Sverige

-----------
Edit: gäller tydligen inte längre

Permalänk
Avstängd

Sedan den 3 April erbjuder dom inte längre fri frakt till Sverige.

Permalänk
Medlem

Standardfrakten verkar fortfarande ligga rätt hyfsat till. Blir samma pris som i Sverige, men det försvinner lite pengar vid valutaväxlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miningviking:

""FREE delivery in the uk" betyder "gratis frakt inom Storbrittanien", mig veterligen ligger Sverige utanför de Brittiska öarna och är inte undersåtar till den engelska monarkin. Så nej det blir inte gratis frakt!

Dock var det gratis frakt även för Sverige med "Free delivery in the UK" före 1:a april, så att direkt anta att namnet är allt som spelar roll är inte särskilt smart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Dock var det gratis frakt även för Sverige med "Free delivery in the UK" före 1:a april, så att direkt anta att namnet är allt som spelar roll är inte särskilt smart.

April! April!
Nej men hur ska vi andra veta det!? Det var inte med i frågeställningen och det är rätt mänskligt att inte ha 110% stenkoll på utgångna fraktkampanjer hos amazon.