Permalänk
Medlem

rt-n56u kan inte öppna portar

Hej! tänkte slänge upp en cs go dedikerad server och behöver öppna upp några portar för att få det att fungera.
men kan inte få portarna att öppna.
har öppnat dom i routern, provat lagt servern i DMZ, stängt av brandväggen i routern, stängt av NAT och har stängt av brandväggen i windows men inget hjälper.

testar jag portarna genom www.canyouseeme.org så står det bara "Connection refused"
så här ser det ut i gui för routern:
portintervall lokal ip lokal port protokoll
csgoo 27014:27050 192.168.1.56 TCP

detta är bara ett exempel, finns fler portar som jag har öppnat.

har bredband2 och mitt publika ser ut så här om det har någon betydelse 89.233.X.X

Permalänk
Medlem

WAN -> Virtual Server/Port Forwarding - Enable Port forwarding "Yes" - lägg in port 27015 för TCP och UDP, peka ut din dators lokala IP.

Stäng av brandvägg på datorn, starta CS:GO server.

Klart.

//kompisarna ansluter ju mot din routers externa IP eller om du slår igång DDNS så får du en hostadress av asus, och då kan du använda den.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

WAN -> Virtual Server/Port Forwarding - Enable Port forwarding "Yes" - lägg in port 27015 för TCP och UDP, peka ut din dators lokala IP.

Stäng av brandvägg på datorn, starta CS:GO server.

Klart.

//kompisarna ansluter ju mot din routers externa IP eller om du slår igång DDNS så får du en hostadress av asus, och då kan du använda den.

Har testat detta och har det inställt så just nu. Jag hittar servern över lan och kan gå in på den men hittar den inte över wan, inte polarna heller. Som sagt så säger port checkers online att portarna inte är öppna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova funktionen med något enklare då, så du vet om det är routern som krånglar.
Exempelvis, installera telnetservern i windows, öppna portar enligt innan och se om just DET fungerar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

fick servern att fungerar nu! nu har jag ett annat problem bara. får inte rcon till att funka. får bara beddelande "unable to connect to remote server)
jag har vidarbefoodrat portarna 27000-27030, både tcp och udp.
har testat komma åt rcon via interna ip:t också men får samma fel. har även försökt ange rcon_adress både till ip och ddns men utan resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenne85:

fick servern att fungerar nu! nu har jag ett annat problem bara. får inte rcon till att funka. får bara beddelande "unable to connect to remote server)
jag har vidarbefoodrat portarna 27000-27030, både tcp och udp.
har testat komma åt rcon via interna ip:t också men får samma fel. har även försökt ange rcon_adress både till ip och ddns men utan resultat

problemet löst, hade råkat skriva fel i start up command line, skrev "-usecon" istället för "-usercon"