Permalänk
Medlem

Tangentbord

Så ja tänkte köpa nytt, e dock inte hemma på tangentbord så om man kunde få lite hjälp hade de varit schyst

Har tittat på ett par olika:

https://www.inet.se/produkt/6101846/corsair-vengeance-k95-mechanical-gaming-keyboard

https://www.inet.se/produkt/6606646/logitech-g710-mechanical-gaming-keyboard

https://www.inet.se/produkt/6606645/logitech-g19s-gaming-keyboard

https://www.inet.se/produkt/6606913/xtrfy-xg1-r-led-mx-red

Eller finns där bättre alternativ?

Vh,
Pastrami~

Visa signatur

Bab

Permalänk
Skrivet av Pastrami:

Om du ska ha ett mekansikt hade jag kollat efter ett Ducky, har själv ett och är ruskigt nöjd!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

ett tips är ju att du försöker ta dig till nån större kedja för att kunna klämma och känna lite på de olika tangentborden ,för det är ju känslan som är viktig inte ifall det är röd, gröna , mango färgade switchar i slutändan

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

Köpte detta https://datordax.se/product/45504 och är väldigt nöjd med det. Dock så är det mitt första mekaniska tangentbord och jag skulle nog haft clear istället för brown då jag är rätt så "bestämd" av mig.
Personligen ville jag ha ett tangentbord som inte lyste i massa olika färger och i stort sett såg ut som ett vanligt tangentbord, inte "P12_dRaGoNsLaYeR1337"-style med massa olika färger och skit.

Mitt tangentbord har allting jag behöver, varken mer eller mindre. Jävligt snyggt är det. Valde mellan Model S och Model 4 tror jag de heter, valde S då 4'an hade massa fult skit som lyste. Det tog även bara två dagar att få det, även fast det står 3-10 dagar på hemsidan med vanligt packet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Köpte detta https://datordax.se/product/45504 och är väldigt nöjd med det. Dock så är det mitt första mekaniska tangentbord och jag skulle nog haft clear istället för brown då jag är rätt så "bestämd" av mig.
Personligen ville jag ha ett tangentbord som inte lyste i massa olika färger och i stort sett såg ut som ett vanligt tangentbord, inte "P12_dRaGoNsLaYeR1337"-style med massa olika färger och skit.

Mitt tangentbord har allting jag behöver, varken mer eller mindre. Jävligt snyggt är det. Valde mellan Model S och Model 4 tror jag de heter, valde S då 4'an hade massa fult skit som lyste. Det tog även bara två dagar att få det, även fast det står 3-10 dagar på hemsidan med vanligt packet.

De ser lovande ut tbh tackar va e de för fel på xX720quickscopeXx?

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingpandahq:

Om du ska ha ett mekansikt hade jag kollat efter ett Ducky, har själv ett och är ruskigt nöjd!

Jo jag har kollat lite på dom, e visserligen lika med många andra i den prisklassen vad jag läst men får kolla en omgång till.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

ett tips är ju att du försöker ta dig till nån större kedja för att kunna klämma och känna lite på de olika tangentborden ,för det är ju känslan som är viktig inte ifall det är röd, gröna , mango färgade switchar i slutändan

Helt rätt har tänkt att göra de med men jag bor i Hbg å vi har inte direkt någon "större kedja" som säljer gaming tangentbord om inte netonnet har något vill säga, själv kollar ja bara Inet å Komplett på nätet, närmsta Inet ligger i Malmö så kanske får ta mej dit någon helg å kolla

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på ett Ducky, har ett själv och är hur nöjd som helst! Kvalité rakt igenom.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Vägledare

Skippa Logitech-tramset! Dom må göra bra möss men gaming-tangentbord är inte deras hemmaplan
Av dom du har länkat så hade jag helt klart gått för Corsair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Skippa Logitech-tramset! Dom må göra bra möss men gaming-tangentbord är inte deras hemmaplan
Av dom du har länkat så hade jag helt klart gått för Corsair.

Jo jag har faktiskt bestället ett Corsair k70 MX Red, jag hade ingen aning om att Logitech e kassa på tangentbord.. Håller helt med om att deras möss och headset e riktigt bra däremot ska fixa en G502 när den kommer ut

Vh,
Anton

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Lägger min röst på ett Ducky, har ett själv och är hur nöjd som helst! Kvalité rakt igenom.

Ducky har jag hört mycket om samt att vissa som haft Ducky har testat något nytt som Corsair k70/k95 och dom e väldigt nöjda, så om Ducky e så bra som du säger och om andra Ducky användare tycker att Corsair gör bra tangentbord så e de ju ett plus.

Vh,
Anton

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Ducky har jag hört mycket om samt att vissa som haft Ducky har testat något nytt som Corsair k70/k95 och dom e väldigt nöjda, så om Ducky e så bra som du säger och om andra Ducky användare tycker att Corsair gör bra tangentbord så e de ju ett plus.

Vh,
Anton

Jag tror inte de gör dåliga grejor i alla fall

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Jag tror inte de gör dåliga grejor i alla fall

Blir faktiskt att testa ett k70 för min del kanske blir ett Ducky i framtiden mitt Microsoft sidewinder x4 har klarat sej i 3år, men vissa tangenter fungerar inte ibland va jävligt nöjd med de iallafall.

Visa signatur

Bab