Permalänk
Medlem

Begränsad hastighet på uppkoppling

Tjena,

Sitter på ett hotell som har begränsad uppkoppling för användarna (100 kb/s).
Skulle vilja streama serier och de är bara att glömma med den här hastigheten.

Någon som vet ett program som går förbi denna begränsning eller något annat knep?

Kanske redan finns en tråd om detta, länka isf Leta runt lite, men hittade ingen.

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Nej, det är QoS-styrt (antagligen). Det bästa är nog att gå och tjata/muta den som har hand om det.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Nej, det är QoS-styrt (antagligen). Det bästa är nog att gå och tjata/muta den som har hand om det.

Jag är i Thailand. Så muta är inga problem Men hotellets personal var inte så kunniga, dom visste bara hur dom starta om utrustningen QoS borde det inte vara, för om det hade varit QoS så hade de funkat bra. Då hade jag fått full bandbredd om ingen annan skicka data. Dom verkar ha en begränsning per användare bara.

Permalänk

Troligtvis har dom en begränsning på gästnätet som gör att du inte kan surfa snabbare. Det enda sättet vore att kolla om du kan komma åt något annat nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokke021:

Då hade jag fått full bandbredd om ingen annan skicka data. Dom verkar ha en begränsning per användare bara.

Den begränsningen per användare (det är per VLAN) sker på layer-2 och kallas för QoS-profil

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Den begränsningen per användare (det är per VLAN) sker på layer-2 och kallas för QoS-profil

Okej. Något sätt att ta sig runt de?