Permalänk

Datorn sade bara "bah"

Hej!
Min moster skulle lyssna på musik med sina hörlurar. När hon skulle pluga in hörlurskabeln råkade hon stoppa den i fel port och i det här fallet i en USB port eftersom hon inte titta. När hörlurskabel nuddade USB porten sade datorn "bah" och skärmen blev svart. Datorn svarar inte det vill säga den startar inte och inga lampor lyser heller. I mina ögon så har den fått kortslutning. Vad ska jag/vi göra?

Permalänk
Medlem

Du har absolut rätt att det låter som kortslutning. Och vad jag vet så oftast USB-portarna bovar i detta dramat.

Kan hon ha använt lite våld eftersom det inte passade så att USB-porten har blivit lite intryckt?

Jag och min sambo har haft samma problem med usb-portarna i front på Define R3. När man petade upp usb-porten som var defekt kunde datorn återigen starta.

Permalänk
Medlem

Öppna upp den och titta!

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk

Enligt henne så använde hon ingen våld. vet att jag brukar få elstötar ifrån min stationära dator via USB portar när jag går emot. Det konstiga är att datorn är ganska ny då den köptes förra året i september.

Permalänk

LÖST!

Ok! Hitta en lösning. Drog ut alla sladdar samt batteriet. Väntade i någon minut, sedan lade jag bara strömkällan direkt in. Nu startar den.