Permalänk

Ny gamingmus

Tjena!
På senaste tiden har scrollen på min Steelseries Kana inte regestrerat när man scrollar, vilket kan vara väldigt jobbigt. Så jag är ute efter en ny mus nu. Jag gillar formen på kana, men känner nu att jag vill byta "form". Vilken mus tycker ni att jag borde köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av chokladbanan1999:

Tjena!
På senaste tiden har scrollen på min Steelseries Kana inte regestrerat när man scrollar, vilket kan vara väldigt jobbigt. Så jag är ute efter en ny mus nu. Jag gillar formen på kana, men känner nu att jag vill byta "form". Vilken mus tycker ni att jag borde köpa?

vad lirar du för spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

vad lirar du för spel?

Till mesta del FPS spel (mycket cod och cs)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av chokladbanan1999:

Till mesta del FPS spel (mycket cod och cs)

Skickades från m.sweclockers.com

Har en polare som kör mycket FPS å han har en Corsair M65

http://www.inet.se/produkt/6101832/corsair-vengeance-m65-gami...

Den sitter riktigt gott i handen och knapparna kan programmeras med corsairs programvara, tumknappen är inställd på att minska dpi'n vid sikte/sniper mode so det hjälper mycket när du ska skjuta springande mål på lång avstånd. Finns i vitt också

Mer info finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=5uXKqBH8eLU

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival, bästa musen jag använt!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis Logitech g700s. Gillar den då den är trådlös utan lagg och att man kan använda den fast att den laddas, samt att den har valbart klick-scroll eller smooth-scroll.

Permalänk

Jag anser att mus är det sista man kan fråga om hjälp, det bästa är ju att ut i butik o känna o kläma på alla. Alla har olika händer och spelstil (hur mana rör o håller musen) så är rätt omöjligt att tipsa fram en bra mus för någon annan.

Som jag själv älskar formen på MX518/G400 men kompisen klarar inte av dom, han behöver en lite mindre o clean mus som steelseries

Men lycka till

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Tjena!
På senaste tiden har scrollen på min Steelseries Kana inte regestrerat när man scrollar, vilket kan vara väldigt jobbigt. Så jag är ute efter en ny mus nu. Jag gillar formen på kana, men känner nu att jag vill byta "form". Vilken mus tycker ni att jag borde köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Christoffer1989:

Jag anser att mus är det sista man kan fråga om hjälp, det bästa är ju att ut i butik o känna o kläma på alla. Alla har olika händer och spelstil (hur mana rör o håller musen) så är rätt omöjligt att tipsa fram en bra mus för någon annan.

Som Cristoffer nämnde är det bäst att ta sig en klämm-och-känn tur i staden och bestämma sig efter det. Jag sitter själv på en mus med scroll-lag, det luktar antingen en Rival, DeathAdder eller något från Corsair för min del.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

Som jag själv älskar formen på MX518/G400 men kompisen klarar inte av dom, han behöver en lite mindre o clean mus som steelseries

Jag har en kompis som har G400 och jag har märkt att det inte är en mus för mig. Jag tycker att den är ganska obekväm att köra med.

Jag lutar mot en rival eller någon från razer (deathadder t.ex)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av chokladbanan1999:

Jag har en kompis som har G400 och jag har märkt att det inte är en mus för mig. Jag tycker att den är ganska obekväm att köra med.

Jag lutar mot en rival eller någon från razer (deathadder t.ex)

Skickades från m.sweclockers.com

Precis det jag menar, alla tycker olika.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Alla tycker olika, gå till butik och prova rival så kommer du bli förvånad! :).

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande anser att KANA är någon slags utgångspunkt skulle jag snarare tipsa dig om att klla på Mionix mössen Avior och Naos 7000. Bra sensor, dom är något lägre än en del andra möss som tipsats om.
om du inte tillhör Razer-borde-dö-klubben så är Taipan en riktigt trevlig och pigg råtta.
Rival är en skön mus, men den skiljer rätt mycket från Kana.

Som övriga kan jag bara tipsa dig om att gå och klämma på råttorna om du kan! Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Rival är en skön mus, men den skiljer rätt mycket från Kana

Det är en av anledningarna till att jag vill ha den ;). Vill inte ha en likadan form längre. Annars såg mionix naos 7000 rätt skön ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Naos är ganska platt medans Rival ligger rätt högt, gör att den passar bra för palmn-grip. Nabbade gummit kan vara lite ovant i början en jag gillar det skarpt då jag tycker att det ökar känslan över musen. Naos 7000 är också helt sjukt skön när den sitter - dock är den mindre förlåtande i sin form så passar den inte helt rätt klår många andra möss den på fingrarna i mitt tycke.

Jag äger båda (samt Avior 7000, Taipan BF4 edition och två Zowie eVo) - och båda mössen är bra möss - dock tyckte jag att Rival slets ner snabbt. Det material på musen försvann snabbt och det är inget jag haft på tidigare möss. Inte direkt så att jag har frätande handsvett så jag blev lite förvånad.

Permalänk
Skrivet av chokladbanan1999:

Det är en av anledningarna till att jag vill ha den ;). Vill inte ha en likadan form längre. Annars såg mionix naos 7000 rätt skön ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Avior 7000 då?
Optisk sensor, bra tracking speed, ingen prediction och ingen acceleration. Perfekt för gaming, lyser gör den också!!!1!1!111

Har bara haft min i typ två veckor så kan inte direkt säga hur lång tid det tar innan den slits!

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Avior 7000 då?
Optisk sensor, bra tracking speed, ingen prediction och ingen acceleration. Perfekt för gaming, lyser gör den också!!!1!1!111

Har bara haft min i typ två veckor så kan inte direkt säga hur lång tid det tar innan den slits!

Jodå, den ser skön ut! Hur lång tid tror du på ett ungefär att den slits?

Permalänk

Det blir väll att åka och känna på mössen snart så får jag avgöra då. Men forsätt gärna med tips :).

Permalänk
Skrivet av chokladbanan1999:

Jodå, den ser skön ut! Hur lång tid tror du på ett ungefär att den slits?

Finishen kanske slits på ett år eller nåt kan jag kanske tänka mig, men musen känns gedigen och bra så den borde hålla länge tycker jag:)
Men åk och prova så du får känna själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Jodå, den ser skön ut! Hur lång tid tror du på ett ungefär att den slits?

Beror ju på hur man använder den. För vissa kanske den slits på 1 år. För vissa kanske 5 år.

Permalänk

Varför inte Razer DeathAdder 2013?
Dom mössen är det bästa jag haft efter som att de har en optisk sensor på 6400dpi.
Det första som går sönder är garanterat sladden efter ca 1 år eller mer beroende på hur sladden är i standard läge, för mig är den oftast åt vänster men om sladden kan gå rakt fram är det bäst!

Hade förut en Mamba 4G men den var bara skit, hade problem med kalibreringen och fick för sig konstiga saker så köp inte den.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Jodå, den ser skön ut! Hur lång tid tror du på ett ungefär att den slits?

Sitter du inte och trycker chips och godis håller den nog 5 år+.
Har haft min i cirka 3 veckor nu och märker inget slit alls.

Skrivet av Foolwolf:

Det material på musen försvann snabbt och det är inget jag haft på tidigare möss. Inte direkt så att jag har frätande handsvett så jag blev lite förvånad.

Du fick nog ett måndagsexemplar. (?)
Lägg gärna upp bild på din Rival, märker som sagt inget slit på min.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av ppoolliiss:

Varför inte Razer DeathAdder 2013?
Dom mössen är det bästa jag haft efter som att de har en optisk sensor på 6400dpi.
Det första som går sönder är garanterat sladden efter ca 1 år eller mer beroende på hur sladden är i standard läge, för mig är den oftast åt vänster men om sladden kan gå rakt fram är det bäst!

Jag har funderat på den, men när man läser andra trådar så verkar det som att många har haft problem med den. Man blir ju lite fundersam då ;).

Skrivet av ppoolliiss:

Hade förut en Mamba 4G men den var bara skit, hade problem med kalibreringen och fick för sig konstiga saker så köp inte den.

En mamba hade jag inte tänkt att köpa, men tack för upplysningen. Absolut inte en mamba.

Permalänk
Medlem

Funderar själv på Rival men är inte helt säker. (Spelar bara cs go)

Permalänk
Medlem

köp inget av razer bara, går sönder direkt : ( riktigt patetiska produkter, funkar skitbra men det är inte värt det när dom ofta går sönder inom ett år eller bara några månader.

Permalänk

Steelseries Rival!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Hade förut en Mamba 4G men den var bara skit, hade problem med kalibreringen och fick för sig konstiga saker så köp inte den.

Kör med en Mamba 4G just nu, inga problem alls sen jag bytte musmatta. Körde med en Qpad matta innan och även om det säkert är en bra matta så var kombinationen med just den musmattan dålig, du kanske hade samma problem som mig då; en dålig kombination. Musen i sig är väldigt pålitlig så länge det lite ligger katthår på mattan eller annat skit.

Permalänk
Skrivet av Mnemozyne13:

Kör med en Mamba 4G just nu, inga problem alls sen jag bytte musmatta. Körde med en Qpad matta innan och även om det säkert är en bra matta så var kombinationen med just den musmattan dålig, du kanske hade samma problem som mig då; en dålig kombination. Musen i sig är väldigt pålitlig så länge det lite ligger katthår på mattan eller annat skit.

Väldigt pålitlig sålänge du har rätt tillbehör?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrubbb:

Funderar själv på Rival men är inte helt säker. (Spelar bara cs go)

Då blir den nog perfekt. Spelar mest csgo jag med.

Skrivet av demon_speed:

Steelseries Rival!

^

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Sitter du inte och trycker chips och godis håller den nog 5 år+.
Har haft min i cirka 3 veckor nu och märker inget slit alls.

Du fick nog ett måndagsexemplar. (?)
Lägg gärna upp bild på din Rival, märker som sagt inget slit på min.

Kan så vara, skall se om jag kan få ett foto där det syns. När jag skrev en recension om den så anmärkte jag även på att den knakade och gnisslade till lite i knapparna. Framförallt när man spelar BF4, håller nere högerknappen och skjuter med vänsterknappen och rör musen. Behöver man även i snabb takt scrolla med, så kunde missljud uppstå. Schysst mus som jag anser är mer en allt-i-allo mus. Den ersatte inte min Taipan som FPS mus.

Permalänk
Skrivet av Mnemozyne13:

Kör med en Mamba 4G just nu, inga problem alls sen jag bytte musmatta. Körde med en Qpad matta innan och även om det säkert är en bra matta så var kombinationen med just den musmattan dålig, du kanske hade samma problem som mig då; en dålig kombination. Musen i sig är väldigt pålitlig så länge det lite ligger katthår på mattan eller annat skit.

Haha, finns det typ 5 musmattor som den funkar med så vet jag inte. Det största problemet jag hade var att den kalibrerade om sig väldigt ofta och det var inte alltid gjort rätt i den.
Kunde ha varit ett dåligt exemplar men efter ett tag så gick den inte att använda längre trots att jag öppnade den och gjorde rent allt så laddade den inte och den fick aggera trådbunden mus så länge det gick.
Jag ser Death Adder 2013 som en billigare ersättning.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX