Permalänk

Nytt flaggskepp!

God afton vänner!

Är dags att byta upp sig från min Iphone 4, vill inte ha en ny Apple produkt.
Har spanat in HTC M8 men kameran ska tydligen vara sådär (ganska viktigt), telefonen ska ha en stor skärm och helst inte vara så plastig!

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallin-mx:

God afton vänner!

Är dags att byta upp sig från min Iphone 4, vill inte ha en ny Apple produkt.
Har spanat in HTC M8 men kameran ska tydligen vara sådär (ganska viktigt), telefonen ska ha en stor skärm och helst inte vara så plastig!

Kollat på Xperia Z2?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Min broder har z1 och gillar inte greppet eller skärpan i telefonen, men det kanske är det bästa alternativet :/
M8 är så fruktansvärt vacker<3

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallin-mx:

Min broder har z1 och gillar inte greppet eller skärpan i telefonen, men det kanske är det bästa alternativet :/
M8 är så fruktansvärt vacker<3

Z2 har ju fått uppgraderat skärmen ganska ordentligt sedan Z1. Greppet är dock identiskt.
Kameran är samma, men programvaran är uppdaterad. Kan numera filma i 4k, slo-mo och sånt.

Permalänk

Vilken är den bästa telefonen i eran mening idag?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem

Läs lite om One plus one. Kommer inom kort.

Visa signatur

50,000 native americans used to live here... Now it's a burgertown.

Permalänk

Nu blev man allt sugen!

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Z2 har ju fått uppgraderat skärmen ganska ordentligt sedan Z1. Greppet är dock identiskt.
Kameran är samma, men programvaran är uppdaterad. Kan numera filma i 4k, slo-mo och sånt.

en tråkig grej är att selfie-kameran är väldigt sisådär:( speciellt i lite dåligt ljus... om man jämför med iphone etc iaf

Permalänk
Medlem

Är kameran väldigt viktig så slår inget Nokias PureView 808. Tyvärr är den relativt svår att få tag i idag då den har några år på nacken. Alternativet är (om man nu kan stå ut med Windows Phone) Nokias nyare Lumia 1020 som i princip har samma kamera. Den kanske passar dig bättre dock, då den är betydligt större än 808'an.

Nokia-lurar är ju heller inte direkt "plastiga", robustare telefoner får man leta efter.

Skulle jag själv köpa en ny lur idag skulle det dock bli en Jolla, då valet av OS är mycket viktigt för mig (vill absolut inte ha Microsoft/Google/Apple-OS i min telefon). Kanske kan vara värd att kolla in? Dock ingen märkvärdig kamera i den vad jag förstått.

Permalänk
Sötast

Jag skulle lätt köra på LG G2, de pressade in en 5.2" skärm på samma mobilstorlek som HTC lyckades få in en 4.7" skärm.

Mobilen känns som 95% skärm, helt underbart.

Permalänk

Är splittrad, kameran verkar hyffsad på M8 men inte grym. Dock verkar den bra på alla andra sätt, svårt detta!

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Nokia Lumia 1020 om kameran är viktig! Kameran är helt otrolig, telefonen andas premium-kvalité och OSet är extremt smidigt. Den lider inte heller av något äpple på baksidan, vilket håller ner prisnivån till en rimlig sådan! ;D

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

tbh är nog Nexus 5 den bästa telefonen man kan köpa idag. Samma prestandan är i klass med htc m8 och du får alltid det nyaste. Vanilla android är också underskattat och slår sense och dem andra gränssnitten. Kommer bara på en negativ sak med n5, lite screenbleeding, och skärmen är inte alls lika bra som m8

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem

Jag gick från iPhone 4s till Nokia lumia 1020. Är väldigt nöjd, underbar skärm, fantastisk kamera och bra kvalitetkänsla.
Väntar otåligt på den stora updaten av windows phone.

Permalänk

Hur är nokia 1520? den liknar sony på något sätt, men inte lika kantig

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk

Kommer själv att köpa en Z2 efter att ha tittat på några reviews på dom nya flaggskeppen.

Permalänk

Gillar dock inte den telefonen, känns plastig och inte skön att hålla i. Annars ska den ju vara kanon!

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk

Om du orkar vänta, kanske du bör kolla på Nokias nya 930?

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

M8 kameran duger till allt du gör med den på mobilen, att den inte är top notch märker du först om du ska blåsa upp bilderna på papper eller zooma in några extrema mängder på en större skärm.

Jag skulle absolut köpa M8 idag, högtalarna och byggkvaliteten är båda bland de bästa på marknaden.

HTC One M8 Review http://youtu.be/1gnPdiE5kVs

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om M8 hade haft en normal kamera hade jag köpt den 100%

Men deras ultrapixel håller inte måttet jämfört med nyare kameror som S5 och Z2.
Video är även det betydligt sämre.

Hoppas dom överger sitt ultrapixel skräp, finns ingen mening att ens använda det längre.
Även på lowlight ligger den bakom ex S5.

gsm summerar det rätt bra.
http://www.gsmarena.com/htc_one_m8-review-1062p11.php

Även trist htc övergav den svarta modellen, så vansinnigt snygg.

Permalänk
Medlem

OnePlus One och Nexus 5 är de mobiler som är mest intressanta just nu, I mitt tycke.

Båda har enormt bra speccs för priset. Bara en av dem är ute just nu dock.

Kameran i Nexus 5 har inte många valmöjligheter, men den tar riktigt bra bilder. (Google har uppdaterat kamera appen rejält från Android 4.4 till 4.4.2)
Huvudsaken med en Nexus är ju dock flytet. Gillade du flytet i iOS så kommer det vara svårare att gå till andra tillverkare än Google själva när det kommer till Android.

LG G2 är ett bra alternativ om du gillar tajta yttermått med stor skärm. Väldigt prisvärd också (nästan lika prisvärd som Nexus 5).

Samsung har faktiskt bättrat sig något enormt från Galaxy S4 till S5, så den luren är värd att titta på även den. (S4an är skräp dock, så titta definitivt inte på den)

Skrivet av JimmieSan:

Men deras ultrapixel håller inte måttet jämfört med nyare kameror som S5 och Z2.
Video är även det betydligt sämre.

Hoppas dom överger sitt ultrapixel skräp, finns ingen mening att ens använda det längre.
Även på lowlight ligger den bakom ex S5.

Det finns fördelar med "ultrapixel", men tyvärr så verkar det dåligt implementerat i HTC One.
Som jag läst på Anandtech så är det viktigt att ha en bra kombination av pixelstorlek och andra element. Högre mängder pixlar betyder inte högre kvalitet.