Permalänk

Wordpress frågor.

Hallåj,

Tycker att wordpress inloggning är väldigt osäker. Eftersom jag kan göra hur många inloggningsförsök som helst när jag skall logga in i adminpanelen i wordpress. Jag ligger på en extern server alltså hur utrymme hos ett webbhotell, finns det någon plugin i wordpress som kan begränsa antalet inloggningsförsök ?

Tacksam för svar

/Force

Permalänk
Permalänk

Tackar, det bästa seo verktyget till wordpress ? Har ett idag men tycker det är krångligt att använda. Varje inlägg måste man skriva extra ord osv för att det skall fungera.

Permalänk
Medlem

Vilket har du nu? Yoast SEO är väl det mest erkända antar jag. Men precis som du säger måste man göra en del saker själv för att utnyttja det maximalt - fast det är väl knappast negativt?

Permalänk

Skall kolla vilket jag har idag, vad bör man fokusera på när det gäller seo. Skall man skriva in så många ord som möjligt i meta ? Eller vad skall man fokusera på för att få maximalt med sökbarhet ?

Permalänk

Det bästa är att använda en plugin som flyttar/gömmer inloggningsadressen helt då många av dom här bruteforce attackerna är distribuerade, vilket gör en ip-blockering ganska värdelös.

Angående seo så är nog yoast det bästa, men det kräver fortfarande att du vet lite vad du håller på med. Det gör inte hela arbetet åt dig så att säga.

Permalänk
Medlem

Genom att inte använda standard-användarnamnet "admin" och att ha ett bra lösenord så kommer man faktiskt långt.

Ang. SEO så är det meta-description som spelar roll, keywords kan/bör du hoppa över att fylla i. Meta-description ska innehålla ett max antal tecken (ca 150-160).

Ännu viktigare än description är <title> taggen i <head> avsnittet. Den ska vara på ca 50 tecken.

Tänk på att se till att de sökfraser du vill optimera ska förekomma både i title och i meta-description. Sedan måste de ju också självklart förekomma i text på din sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haschel:

Genom att inte använda standard-användarnamnet "admin" och att ha ett bra lösenord så kommer man faktiskt långt.

Ang. SEO så är det meta-description som spelar roll, keywords kan/bör du hoppa över att fylla i. Meta-description ska innehålla ett max antal tecken (ca 150-160).

Ännu viktigare än description är <title> taggen i <head> avsnittet. Den ska vara på ca 50 tecken.

Tänk på att se till att de sökfraser du vill optimera ska förekomma både i title och i meta-description. Sedan måste de ju också självklart förekomma i text på din sida.

alt taggar är rätt viktigt också!
Och en cache plugin(t.ex. Quick Cache eller W3 Total Cache)

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tackar, det bästa seo verktyget till wordpress ? Har ett idag men tycker det är krångligt att använda. Varje inlägg måste man skriva extra ord osv för att det skall fungera.

... Det är inte så SEO fungerar. Du kommer inte plötsligt att ranka högt i sökmotorer bara för att du aktiverat ett Wordpress-plugin.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Mest:

... Det är inte så SEO fungerar. Du kommer inte plötsligt att ranka högt i sökmotorer bara för att du aktiverat ett Wordpress-plugin.

Nej men det hjälper till så sidan blir optimalt sökbar. I meta taggar skall man skriva endast ord eller ska man skriva hela meningar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Nej men det hjälper till så sidan blir optimalt sökbar. I meta taggar skall man skriva endast ord eller ska man skriva hela meningar ?

Inte direkt, nej. SEO går inte att automatisera. Jag kan inte föreställa mig något positivt som ett plugin kan göra för din SEO.

Meta keywords ska du absolut inte använda. Det är flera år sedan Google öppet gick ut med att de inte ö.h.t. kollar på metataggar. Bing kollar på dem, men endast som spamsignal. Du slösar tid och påverkar din ranking negativt genom att lägga in det.

Meta descriptions ska vara skrivna mot människor, inte robotar. Se till att skriva faktiska beskrivningar av innehållet på sidan på ett sätt som får besökaren att förstå vad den handlar om innan de ens har klickat - och veta att de klickar på rätt länk när de faktiskt gör det.

Visa signatur
Permalänk

Okej så Meta keywords skall man inte använda. Utan Meta descriptions skall jag använda mig av förstår jag. Men när man söker på ord på tex google hur går det till då ? Plockas ord ut Meta descriptions då som blir sökbara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Okej så Meta keywords skall man inte använda. Utan Meta descriptions skall jag använda mig av förstår jag. Men när man söker på ord på tex google hur går det till då ? Plockas ord ut Meta descriptions då som blir sökbara ?

Missade att du hade skrivit. Tips är att använda Citera-knappen så att jag får en notis om det!

Ingen meta-tagg har inverkan på hur du rankar. Meta-description är texten som visas under Title bland sökresultaten. Utan Meta-description så visas ett utdrag från själva sidan automatiskt.

I övrigt rankar sökmotorer din webbplats efter en kombination av innehållet, struktur av innehåll, länkar, personlig profil på personen som söker och mycket, mycket annat. Ingen vet exakt hur Google avgör vilka webbplatser som ska synas bra, men en sak är säker och det är att inget WordPress-plugin kan stärka din position.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SEO by Yoast tycker jag fungerar bra för att hjälpa dig att bygga upp din sida på ett sätt som sökmotorerna gillar, men som föregående talare har sagt så kommer det inte göras av sig självt.

Du behöver själv skriva bra texter men med detta plugin får du feedback om vad du behöver tänka på.