Permalänk
Medlem

Rensa "temp" i Android?

Min Androidtelefon (Galaxy Nexus) meddelade igår att "Storage space running out - some system functions may not work". Jag misstänker att vissa appar som t.ex. webbläsare sparar ner bilder i någon form av temp-mappar. Har inte för över något nytt till telefonen på ett bra tag, utan den har "fyllt upp sig själv".

Frågan är, var ligger dessa mappar/filer, och hur rensar jag bort dom på bästa sätt?

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Min Androidtelefon (Galaxy Nexus) meddelade igår att "Storage space running out - some system functions may not work". Jag misstänker att vissa appar som t.ex. webbläsare sparar ner bilder i någon form av temp-mappar. Har inte för över något nytt till telefonen på ett bra tag, utan den har "fyllt upp sig själv".

Frågan är, var ligger dessa mappar/filer, och hur rensar jag bort dom på bästa sätt?

Tacksam för svar!

Är förmodligen gamla loggar som ligger o skräpar.
Tryck in *#9900# och välj delete dumpstate/logcat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Är förmodligen gamla loggar som ligger o skräpar.
Tryck in *#9900# och välj delete dumpstate/logcat.

Om jag ringer *#9900# så står det först "USSD Code Running" och sen får jag meddelandet "Connection problem or invalid MMI code". Har detta något med min customrom att göra (kör carbonrom) eller är det nåt annat tror du?

Permalänk
Medlem

Tanka hem CCleaner (finns i play) så kan du rensa en hel del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Om jag ringer *#9900# så står det först "USSD Code Running" och sen får jag meddelandet "Connection problem or invalid MMI code". Har detta något med min customrom att göra (kör carbonrom) eller är det nåt annat tror du?

Antagligen custom romen som ställer till det. Försök hittaett sätt att komma till SysDump-menyn i din rom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Tanka hem CCleaner (finns i play) så kan du rensa en hel del.

Ska prova.

Skrivet av hoski:

Antagligen custom romen som ställer till det. Försök hittaett sätt att komma till SysDump-menyn i din rom.

Har ingen aning om var jag ska börja leta, kör Carbonrom som är baserad på cyanogenmod, har du några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Finns bara betaversion och verkar inte funka att ladda ner av någon anledning.

Har ingen aning om var jag ska börja leta, kör Carbonrom som är baserad på cyanogenmod, har du några tips?

Du får signa upp som betatestare.
http://bit.ly/1hxdeOH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Du får signa upp som betatestare.
http://bit.ly/1hxdeOH

Jag fick ner programmet, men den hittar bara 6.39mb att rensa bort, verkar inte söka så grundligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Ska prova.

Har ingen aning om var jag ska börja leta, kör Carbonrom som är baserad på cyanogenmod, har du några tips?

Du kan manuellt ta bort innehållet i /data/log

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du kan manuellt ta bort innehållet i /data/log

Jag hittar ingen mapp i /data, det är helt tomt där, jag gick in via AirDroid och ES File Explorer för att kolla.

Permalänk
Medlem

Prövat koppla telefonen till en Linux-dist?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Prövat koppla telefonen till en Linux-dist?

Får prova göra det ikväll kanske på laptopen, men behöver jag inte installera drivrutiner för telefonen på Linux?

Permalänk
Medlem

Jag behövde inga drivrutiner för mina androidtelefoner då dessa är Linux-telefoner. Bara att montera katalogerna.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Jag hittar ingen mapp i /data, det är helt tomt där, jag gick in via AirDroid och ES File Explorer för att kolla.

Du måste ge filhanteraren tillgång till root.
Alternativet är att köra ett terminalfönster och skriva su och sedan gå in i /data den vägen.

Visa signatur

///M4