Permalänk
Medlem

Nytt abonnemang(Hallon?)

Tjena,

Tittar på att skaffa nytt abonnemang för just nu har jag Telia Refill kontantkort och jag använder "smsen(5000 fria sms)" konstant vilket kostar 99 kr. Då tipsade en kompis mig om Hallon - Som är ett dotterbolag till 3. Detta kostar endast 99 kr också fast då får man 5000 fria sms, en jädra massa mms, 60 fria samtal och 0,5 GB surf. Dock så känner jag att 0,5 GB surf kan bli väldigt lite då jag främst vill ha nytt abonnemang för att kunna surfa mycket.

Jag såg en reklam på TV för ett tag sen då det fanns ett abonnemang som jag tror kostade ca 120 kr, och då fick man oändligt med surf(eller väldigt mycket) samt 5000 sms tror jag... Någon som möjligen vet vad jag snackar om? Googlat som en galning men inte hittat något för just 120 kr.

Har läst lite om teckningen med 3 här på forumet och den verkar bra, men har också sett på andra forum att folk säger att det mäter sig med Comviq som jag personligen tycker är helt uselt om man inriktar sig på teckningen(hade det för ett par år sen)... Teckningen verkar dock ganska schysst för min kompis som har Hallon.

Finns det några alternativa abonnemang som mäter sig med dessa? Vill inte att de ska vara för dyra då jag knappt har råd med det jag har nu - fattig student.
Vad skulle ni rekommendera?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Comviq ägs av tele2 vilka delar nät med telia...

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Comviq ägs av tele2 vilka delar nät med telia...

jaha? Comviq var iallafall värdelöst när jag hade det och jag bytte tillbaka till Telia efter detta och fick genast mycket bättre teckning. Sååee.. det finns ju någon typ av anledning till att Telia är mycket bättre...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

har hittat detta hos halebop : Rubbet Liten
Mindre surf men schysst ändå
Simkort rubbet
100 samtal, hur långa som helst
1000 sms/mms till hela jorden
1 GB surf med 4G-stöd
169kr/mån

Verkar ju ganska bra med tanke på att det går under Telias nät, men jag ringer absolut inte så mycket.... Är det mer värt med hallon tro?

EDIT: Hittade kontantkort till samma nu, och det bör passa mig suveränt med tanke på att jag kanske inte alltid behöver ladda då...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Skulle inte tagit nått som är baserat på 3:s nät då dem överlag har sämst teckning (givetvis beroende på vart man är).

Permalänk

Jag tycker tre/hallon verkar ha bra täckning här i södra halvan av Sverige, verkar ha betydligt bättre fart i sina nät än Telia/Halebop när jag hade det. Skulle dock inte teckna hallon då man bara får ut 3G-fart (förutsatt att du har en 4G-mobil förstås).

PS: det heter täckning, inte teckning. Teckning är sånt man sysslar med i ämnet bild i skolan. Vet inte hur många som stavat fel i tråden, men många är det. Inte lika illa som ända/enda, men iaf. Påpekas det inte lär man sig aldrig

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Comviq ägs av tele2 vilka delar nät med telia...

De delar endast 3G licensen.

Permalänk
Snusfri

Jag har hallon och det fungerar klanderfritt.
Har det "lilla" abbonemanget och jag använder facebook, instagram osv dagligen och använder långt ifrån upp de 500MB trafik man får.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har också Hallon liten och är hur nöjd som helst. Skönt att slippa binda upp sig. Är ingen poweranvändare men det händer att jag spräcker 500 mb-gränsen. Det går att öka månadsgränsen till 1,5 gb för 39 kr om man vill.