Köpa ny telefon imorgon... hjälp plz

Permalänk

Köpa ny telefon imorgon... hjälp plz

tja tja, ska förmodligen införskaffa mig ny mobil imorgon efter att ha totalt tröttnat på min sega Iphone 4s.
Jag har kikat på nexus 5 som ser otroligt prisvärd och skön ut!

Eftersom medlemmar kan allt om allt på detta forum så tänkte jag dubbelkolla med er först..
Inte bestämt mig ännu så ni får gärna guida mig "rätt".
Antar att det inte är värt att vänta på iphone 6 då priset förmodligen kommer vara löjligt och sen är jag rätt trött på apples IOS.

Vill framförallt ha snabb maskin med stor skärm till rätt pris.

Tack för svar.

Permalänk
Medlem

Annars finns Xperia Z eller Lg G2 som är riktigt prisvärd runt 3000kr.

Permalänk
Medlem

Nokia 1320. 6" för 2800:-!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk

Htc one är det enda jag står ut med i några dagar då jag är van vid iOS

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Nexus 5 tycker jag du ska satsa på. Har haft mobilen i cirka en månad och älskar den, och med det låga priset är det bara någonting man måste ha.

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk

Tack för alla svar, kollat på lite reviews där dom klagade på nexus batteritid... det är en viktig faktor det med, vill att den ska hålla ut iallafall en hel dag.

Permalänk
Medlem

Ska det vara prisvärda grejer tänker jag Nexus 5 och LG G2.
Jag skulle nog säga att Nexus 5 vinner sett till det estetiska samt mjukvarumässigt. Den kommer även på uppdateringar länge och snabbt.

G2 tycker jag vinner på hårdvaran. Inte lika vackert yttre eller så snyggt gränssnitt(dock kanske det finnas funktioner TS kan gilla). Vad jag har förstått har G2an också bättre batteritid.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Vänta på Oneplus one tycker jag att du borde göra. Kör annars på en LG G2 istället och lägg in custom rom.

Permalänk
Medlem

Om du orkar vänta, Oppo Find 7(a) eller OnePlus One, annars LG G2.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av extreamforce:

Tack för alla svar, kollat på lite reviews där dom klagade på nexus batteritid... det är en viktig faktor det med, vill att den ska hålla ut iallafall en hel dag.

Utan tvekan HTC One (M8). Häftigare lur får man leta efter. Batteritiden verkar vara grym också, enligt The Verge.

Edit: Avråder ifrån dessa: Xperia Z1 (dålig skärm), Galaxy S4 LTE+ (det finns bättre alternativ), LG G2 (usel programvara) och Nexus 5 (pga dålig batteritid).

Permalänk
Medlem

nexus 5 är underbar. har den inte själv, men känner flera med den, och äger själv nexus 7an.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Utan tvekan HTC One (M8). Häftigare lur får man leta efter. Batteritiden verkar vara grym också, enligt The Verge.

Edit: Avråder ifrån dessa: Xperia Z1 (dålig skärm), Galaxy S4 LTE+ (det finns bättre alternativ), LG G2 (usel programvara) och Nexus 5 (pga dålig batteritid).

har G2 och vill veta vad du menar med usel programvara

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Utan tvekan HTC One (M8). Häftigare lur får man leta efter. Batteritiden verkar vara grym också, enligt The Verge.

Edit: Avråder ifrån dessa: Xperia Z1 (dålig skärm), Galaxy S4 LTE+ (det finns bättre alternativ), LG G2 (usel programvara) och Nexus 5 (pga dålig batteritid).

Det enda usla med mjukvaran på G2an är väl att det är fult? För övrigt är det väl väldigt snabbt. Sen kan man ju tycka det är lite bloatat med diverse funktioner men man måste ju inte använda dom

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Batteriet i nexus 5 och en iPhone är ungefär likadant

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

min nexus 5 klarar sig utan problem en hel dag, jag har haft den nu ett par månader och är otroligt nöjd med den!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

min nexus 5 klarar sig utan problem en hel dag, jag har haft den nu ett par månader och är otroligt nöjd med den!

Jag klarar mig i tre dagar med min LG G2...

Permalänk
Medlem

Nu säljer Elgiganten Nokia 1320 för 2290:-!! 6" till vrakpris...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Kan man mula in ett SD-kort i nexusen? Det tycker jag är en dealbreaker om man inte kan.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Jag klarar mig i tre dagar med min LG G2...

Det beror väll dock på hur du använder den sen dessutom så räcker nog en dag eftersom de flesta har tillgång till att ladda sin mobil i slutet av dagen.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Kan man mula in ett SD-kort i nexusen? Det tycker jag är en dealbreaker om man inte kan.

Nej, men vem behöver mer än 16/32GB lagring i en telefon?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Nej, men vem behöver mer än 16/32GB lagring i en telefon?

16GB är ju inte så kaxigt. Systemet tar plats. Några timmars musik på det, några appar och massa foton så är det fullt.
Alla har vi olika behov

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Går en 1320 ner i fickan på en fullvuxen karls lite tightare byxor utan att knäckas/gå sönder när man sätter sig/rör på sig?

Permalänk
Skrivet av garluch:

Går en 1320 ner i fickan på en fullvuxen karls lite tightare byxor utan att knäckas/gå sönder när man sätter sig/rör på sig?

Det beror nog helt på modellen, jag gillar själv lite tightare jeans och tyckte det var lite svårt att få ner en 4,3" när jag just fått den.
Nu glider den dock ner utan problem
Bör tilläggas att jag bara är 15

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

16GB är ju inte så kaxigt. Systemet tar plats. Några timmars musik på det, några appar och massa foton så är det fullt.
Alla har vi olika behov

Och då köper man 32gb varianten istället ;). För mig räcker det dock med 16gb, med några timmars musik, en del appar men dock inte så många foton...

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/recension-lg-g2/ LG G2
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-goo... Nexus 5
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-sony-x... Z1 compact

Största nackdelen med Nexus 5 är väl batteriet som är enbart 2300mAh och att skärmen verkar vara lite lägre kvalitet.
Största nackdelen med LG G2 är väl att mjukvaran ger mig ett helhetsintryck av att vara lite allmänt skakig. 3000mAh här.
Största nackdelen med Z1 Compact är väl att skärmstorleken är relativt liten sett till hur stor själva telefonen är. (Dock aboslut det bästa mini/compact alternativet på marknaden) Även denna 2300mAh fast det bör inte vara ett lika stort problem då skärmen endast är 4,3"

Här är en smidig sida där du kan jämföra storleken på lurarna. http://www.phonearena.com/phones/size

Ska med skaffa ny lur snart och det lutar mot G2 då skärmen är väldigt stor sett till mobilens storlek, batteriet är bra och den är väldigt billig sett till vilken hårdvara man får, lite tråkigt med mjukvara bara (hört att LG är dåliga på att uppdatera android i sina lurar).

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Största nackdelen med LG G2 är väl att mjukvaran ger mig ett helhetsintryck av att vara lite allmänt skakig. 3000mAh här.

Min G2:as mjukvara är inte skakig ö.h.t. Ytterst stabil!

Skrivet av thorsama:

Ska med skaffa ny lur snart och det lutar mot G2 då skärmen är väldigt stor sett till mobilens storlek, batteriet är bra och den är väldigt billig sett till vilken hårdvara man får, lite tråkigt med mjukvara bara (hört att LG är dåliga på att uppdatera android i sina lurar).

LG har precis uppdaterat mjukvaran i G2:an, ungefär lika snabbt som andra tillverkare, du (och andra) går på ganska gamla meriter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Det beror nog helt på modellen, jag gillar själv lite tightare jeans och tyckte det var lite svårt att få ner en 4,3" när jag just fått den.
Nu glider den dock ner utan problem
Bör tilläggas att jag bara är 15

Okej, tack för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

har G2 och vill veta vad du menar med usel programvara

Min bror har den och han är missnöjd. Programvaran är ful, det är microlagg. Telefonen känns inte modern, helt enkelt.

Med Android 4.4 blev den snabbare men det medföljde en massa buggar såsom nedstängning appar, batteriproblem, telefonen dör vid 40% batteri och även andra problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om du är ute efter något prisvärt i högsta klass så är väl LG G2 det klara valet. Den har en suverän batteritid, med ett stort batteri på hela 3000 mAh. Samt snapdragon 800 och en otrolig skärm.

Nexus 5 är konstruerad av LG och är mycket lik G2, med Nexus 5 så får du däremot en sämre kamera, mindre skärm (5" vs 5.2") och mindre batteritid. (3000 mAh vs 2300 mAh)

Så om du inte är intresserad av vanilla android som du får med Nexus 5 så tror jag att LG G2 är det klara valet.

Här kan du även läsa om mjukvaran som LG skickar G2 med: http://android.appstorm.net/general/opinion/20-reasons-lgs-an...

edit: Kan också tilläga att även fast LG G2 är några månader gammal så håller den fortfarande i princip samma specifikationer som de nya från mobiljättarna.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Nej, men vem behöver mer än 16/32GB lagring i en telefon?

Jag. Som tar kort och gärna vill ha 3-4 ljudböcker i telefonen..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.