Permalänk
Medlem

Problem med trådlöst

Hejsan!

Jag sitter och knåpar på ett dumt fel som jag inte riktigt förstår. Jag har en IBM ThinkPad T22 med Debian 7, och använder ett DWL-AG660 för att få trådlöst nätverk. Kortet snappas upp, och jag kan koppla upp till nätverket med det (den känner av nätverket etc, säger att jag har 10 mbs) och jag kan se datorn i min rauters client list, men jag kan inte få upp hemsidor eller något sånt med den. Allt fungerar annars prima ifall jag kör med kabel istället för trådlöst, så jag vet att det inte är nått annat som är pajj.

Nån som har en idé om vad som kan behöva göras?

Permalänk

Testat med att stänga av alla eventuella brandväggar på datorn först bara ifall att?
Kontrollerat din dators IP-inställningar så att du får IP-nummer och DNS automatiskt från routern (så att du inte har någon dns inställd som är nere)? Testat ladda webbsidor via IP-nummer istället för adress?

Visa signatur

WCG-dator: |AMD 2990WX @ 3.3GHz All Core| |ASRock Taichi X399| |Samsung 970 EVO M.2 500GB| |Quad Channel 64GB Corsair 2933Mhz @ 14-13-13-28-1T| |SilverArrow TR4| |PNY GTX 1080 8GB @ +185/+625MHz| |Corsair AX1200i 1200W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa det, fick stänga av ipv6 och lägga in dom 3 ip adresserna manuellt...