LG G3 får 5,5"-skärm med WQHD-upplösning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

5,5" och 6" är snart standard i Asien, så get over it...

Hur kan domd är små asiaterna med sina små händer ha så stora mobiler?

Jo, men för var det 4" som gällde, nu sen blev det 4.5", och nu är det 5".
Framöver när det blir 5.5" och 6" tar det slut då?
Eller blir nästa 6.5" och 7" osv efter det?

Det känns som tävlar vem som kan ha störst skärm.
Det känns ohållbart i längden, hur slutar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hur kan domd är små asiaterna med sina små händer ha så stora mobiler?

Jo, men för var det 4" som gällde, nu sen blev det 4.5", och nu är det 5".
Framöver när det blir 5.5" och 6" tar det slut då?
Eller blir nästa 6.5" och 7" osv efter det?

Det känns som tävlar vem som kan ha störst skärm.
Det känns ohållbart i längden, hur slutar det?

För att dom inte har snöat in på att man måste hålla mobilen med en hand?

Själv tycker jag 5,5" är perfekt (även om jag för ett halvår sedan tyckte det var enooormt stort och inte alls skulle gå att använda).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Sätt dig 20 cm framför teven och berätta sedan hur det ser ut.

Behöver inte berätta, du verkar redan ha gjort det då du tipsar mig.

Skrivet av Marticus:

det säger ju sig självt. Det är ju en aning billigare att göra en sådan skärm för en liten telefon jämfört med en 100" TV, dessutom vem skulle ha råd att köpa en sån? Uppenbarligen inte tillräckligt många för att dem ska börja produceras.

Det är fortfarande inget försvar, eller har vi alla här missat att det är 2014 nu?

Skrivet av apelipell:

HAH tänkte på samma.

Skrivet av rektor:

Jupp, och sen klagar TV-tillverkarna, TV-försäljarna och elektronikbranschen på att folk inte köper TV.

Ja det blir ju det, men vad tror dom egentligen? Det är liksom 2014 nu och folk vill inte ha 1080P längre när enheter hundratals gånger mindre, har dubbla upplösningen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det är fortfarande inget försvar, eller har vi alla här missat att det är 2014 nu?

Klart det är ett försvar att en industri inte gärna utvecklar och säljer något med extremt liten lönsamhet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Klart det är ett försvar att en industri inte gärna utvecklar och säljer något med extremt liten lönsamhet.

Men lönsamheten skulle ju öka då fler och fler efterfrågar högre upplösning även hos TV-apparater som används till så mycket mer än bara TV i dagens läge.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Men lönsamheten skulle ju öka då fler och fler efterfrågar högre upplösning även hos TV-apparater som används till så mycket mer än bara TV i dagens läge.

självklart, detta är framtiden, men frågan är om det inte ligger lite väl lång fram i tiden än så länge?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Värt att tillägga är att G3an kommer sannolikt i olika variasioner, t.e.x samsung har snapdragon på vissa och exynos på andra modeller. Sprint är en teleon operatör så dom har säkert någon speciell version för dom, historiskt sett har det varit vissa skillnader iallafall..

Ja som sagt jag finner det svårt att tro att LG skulle vara så enormt korkade och släppa en snapdragon 800 lur 2014, förmodligen kommer det komma en med snabbare cpu som klarar 4K video osv.. som sagt tror det blir svårt för en snapdragon 800 att driva runt den där skärmen så jag är jävligt skeptiskt till dessa specs... precis som att sprint postade det av misstag så kanske dom lika gärna har skrivit fel spec av missat och blandat ihop med någon annan telefon ?

Jag har ju ända sedan jag fick vetskap om snapdragon 805 sagt att jag vägrar köpa en telefon som inte har 805, men nu verkar det ju dessvärre som 805an har blivit försenad, vet ej dess nuvarande status om den ens är i produktion, har än så länge inte sett någon lur med 805an.. Det vore åt helvete om den hade 800an.. speciellt då jag har väntat i snart ett år på denna mobil med denna skärm, samt att min Galaxy note har haft sprucken skärm i snart ett år, om det nu är så att den har samma cpu som G2an skulle jag fan köpt g2an när den kom istället..

Vi får se hur det blir som sagt jag är skeptisk.. tror den åtminstonde kommer ha 801.. annat vore mkt konstigt..såvida dom inte bara tänker på att göra vinst..men jag tror dom som har väntat på g3an är "nördarna" som har bra koll på specs osv.. Vi får se hur det blir om inte annat kommer den ha en jävligt bra skärm... om den dessutom har en jävligt bra 20 megapixel kamera som rycktet säger samt att den klarar att spela in och spela upp i 4k (i bra fps och utan lagg) så kommer jag nog köpa den ändp.. jag spelar inga spel..men jag vill ha en telefon med bra flyt.. risken är ju att skärmens höga upplösningen kommer sega ner hela GUI:it och telefonen i allmänhet därför skulle 805an vara perfekt för G3an ..

Permalänk
Skrivet av rektor:

Hur kan domd är små asiaterna med sina små händer ha så stora mobiler?

Jo, men för var det 4" som gällde, nu sen blev det 4.5", och nu är det 5".
Framöver när det blir 5.5" och 6" tar det slut då?
Eller blir nästa 6.5" och 7" osv efter det?

Det känns som tävlar vem som kan ha störst skärm.
Det känns ohållbart i längden, hur slutar det?

Min fråga har du känt på g2an ? i butik ?
jag var förvånad hur lätt och smidig den var för att vara en så kallad "phatblet".

Jag finner det ganska naturligt att anledningen till att dom släpper en 5.5 tummare är för att precis som med g2an har lyckats
få bort ännua mer "döyta". Så jag förväntar mig i stort sett bara skärmytan på G3an, skulle det visa sig att den har mer sorgkanter än g2an är det
ett enormt misslyckande. 5.5 tum är helt okej för mig så länge dom lyckats med utmaningen att få ner döytan.. jag har alltid velat ha större skärm och mindre döyta..
Vi får se hoppas den inte blir allt för klumpig... men det är ju en kompromiss är ju jävligt gött att ha stor skärm..men å andra sidan jobbigt att släpa med sig en stor telefon.. har den större yttermått än min Galaxy Note är tyvärr G3an inget alternativ för mig iallafalll.. Då jag söker något som känns lite smidigare... känns som med g2an hade dom hittat den perfekta balansen, men om dom hade lyckats få ner dö ytan på telefonen t.e.x längst ner där loggan är så finns det ju ytrymme att öka på skärmstorleken lite anser jag.. Ska bli mkt spännade..hoppas jag inte blir like besviken som jag blev på s5an som var så innåthelvete tråkig!

Men sak vet jag jag står ej ut med min Galaxy note längre som har sprucken skärm vill ha en ny telefon NU!
så får fan hoppas G3an kommer ut snart.. hoppas den har knappar på baksidan som G2an..då jag är allergisk mot telefoner med den bakåtsträvande "hem knappen" vill ha knock on..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ge mig hellre en telefon med lång batteritid och som fungerar i ur och skur: Som inte stänger av sig eller kräver omstarter. Som är lättförståelig och pedagogisk.

Har du kollat på senaste modellen av Doro?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Immersion:

Min fråga har du känt på g2an ? i butik ?
jag var förvånad hur lätt och smidig den var för att vara en så kallad "phatblet".

Jag finner det ganska naturligt att anledningen till att dom släpper en 5.5 tummare är för att precis som med g2an har lyckats
få bort ännua mer "döyta". Så jag förväntar mig i stort sett bara skärmytan på G3an, skulle det visa sig att den har mer sorgkanter än g2an är det
ett enormt misslyckande. 5.5 tum är helt okej för mig så länge dom lyckats med utmaningen att få ner döytan.. jag har alltid velat ha större skärm och mindre döyta..
Vi får se hoppas den inte blir allt för klumpig... men det är ju en kompromiss är ju jävligt gött att ha stor skärm..men å andra sidan jobbigt att släpa med sig en stor telefon.. har den större yttermått än min Galaxy Note är tyvärr G3an inget alternativ för mig iallafalll.. Då jag söker något som känns lite smidigare... känns som med g2an hade dom hittat den perfekta balansen, men om dom hade lyckats få ner dö ytan på telefonen t.e.x längst ner där loggan är så finns det ju ytrymme att öka på skärmstorleken lite anser jag.. Ska bli mkt spännade..hoppas jag inte blir like besviken som jag blev på s5an som var så innåthelvete tråkig!

Men sak vet jag jag står ej ut med min Galaxy note längre som har sprucken skärm vill ha en ny telefon NU!
så får fan hoppas G3an kommer ut snart.. hoppas den har knappar på baksidan som G2an..då jag är allergisk mot telefoner med den bakåtsträvande "hem knappen" vill ha knock on..

Jupp, jag har känt på G2 men det blev en Nexus 5 istället för då fick man vanilla Android utan LGs hemska ROM, samt garanterad att man alltid får senaste Android snabbt, plus att man slapp LG loggan på framsidan.

Ett problem med mobiler med tunna skärmkanter ska dock vara att glaset väldigt lätt spricker på dom.

Förstår inte varför man vill ha knappar på baksidan istället för på sidan.

"Hem knappen" och knacka har ju helt olika användningsområden.

Permalänk
Sötast
Skrivet av SweMerlin:

Ge mig hellre en telefon med lång batteritid och som fungerar i ur och skur: Som inte stänger av sig eller kräver omstarter. Som är lättförståelig och pedagogisk.

Den har dom redan gjort, LG G2 kallas den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Förut har inte SweClockers haft nyheter om mobiltelefoner.
Men på senaste har det varit artiklar om både Samsung Galaxy S5 och LG G3.
Hur kommer det sig?
Har SweClockers börja rikta in sig på mobiler nu?

Hursomhelst, min telefon är 5", jag tycker det räcker ganska bra.
Hur länge ska telefonerna gå mot att bli större och större?
Det känns som dom blir ohållbart i längden.

Lite onödigt med WQHD upplösning om man ska använda den som telefon.
Men coolt om man vill monterna den i en headgear och ha den som VR hjälm som Occulus Rift eller nåt.

Har du sovit under en sten eller? Har ju alltid, i alla fall sedan jag började läsa här för över 2 årsedan
varit nyheter om mobiler, det är ju också teknik precis som en dator.
Blir ju mer nu också pga smartphones och alla flaggskeppsmodeller som kommer varje år.

Håller med om upplösningen, fattar inte vad meningen med 2560x1440 på en 5,5" är riktigt.
Skulle hellre haft 1080p och längre batteritid istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

självklart, detta är framtiden, men frågan är om det inte ligger lite väl lång fram i tiden än så länge?

Det är just det som är frågan.
Jag är redo för högre upplösningar och har inga problem med att betala mer för att få det.
Men det är ju Svensson som sätter käppar i hjulet, genom att tycka att deras 720P panel ger alldeles utmärkt bild med sönderkomprimerad sattellit-tv i 576P.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av rektor:

Jupp, jag har känt på G2 men det blev en Nexus 5 istället för då fick man vanilla Android utan LGs hemska ROM, samt garanterad att man alltid får senaste Android snabbt, plus att man slapp LG loggan på framsidan.

Ett problem med mobiler med tunna skärmkanter ska dock vara att glaset väldigt lätt spricker på dom.

Förstår inte varför man vill ha knappar på baksidan istället för på sidan.

"Hem knappen" och knacka har ju helt olika användningsområden.

okej.

Ja det där med att dom spricker lätt är ju ofta en sak man glömmer bort när man köper mobil...
G2an ska faktiskt gå sönder väldigt lätt.. av de drop tester jag har sett...
Så även 2014 är det flip cover som gäller dessvärre..och eventuellt skade försäkring.. som gäller i 2 år om det nu finns sådan.

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Synd att samma argument inte fungerar för en datorskärm som jag sitter 40-50 cm ifrån men har 1080p den med. 20cm? Skämt-o-sido närsynt much? D:

Du är långsynt ja? Tycker min 1920x1080 skärm ser ut som _SKIT_ jämfört med min LG G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Du är långsynt ja? Tycker min 1920x1080 skärm ser ut som _SKIT_ jämfört med min LG G2

Nej, jag är närsynt men jag håller inte telefonen 20 cm ifrån mitt ansikte för det. 21 cm är ett A4 papper på kortsidan. 30-40 cm ifrån telefonen, 40-50 ifrån en dator skärm. Ja... om jag inte vill bli ännu mer närsynt dvs...!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Nej, jag är närsynt men jag håller inte telefonen 20 cm ifrån mitt ansikte för det. 21 cm är ett A4 papper på kortsidan. 30-40 cm ifrån telefonen, 40-50 ifrån en dator skärm. Ja... om jag inte vill bli ännu mer närsynt dvs...!

Aahaaa. Sorry missuppfattade totalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ge mig hellre en telefon med lång batteritid och som fungerar i ur och skur: Som inte stänger av sig eller kräver omstarter. Som är lättförståelig och pedagogisk.

Du behöver inte leta längre, denna är perfekt för dig:
-Du behöver inte irritera dig på skärmens höga upplösning.
-När du klättrat upp på stegen och glömt hammaren så kan du använda telefonen att driva in några rejäla ankarspik i hammarbandet
-Du kan inte ta slut på batteriet på flera dagar hur du än gör, det finns helt enkelt inget den kan göra mellan samtalen
-Om du trots allt blir irriterad på telefonen så när du slängt den ner från byggnadsställningen, en betongbil kört över den och du fått tillbaka den av chefen så fungerar eländet fortfarande.
-Den är dessutom lika svår att få tag på som LG G3 så alla kommer att skicka lystna blickar efter din nya lur