AOC släpper IPS-skärm med Onkyo-högtalare och Miracast-anslutning

Permalänk
Melding Plague

AOC släpper IPS-skärm med Onkyo-högtalare och Miracast-anslutning

Ett gäng nya skärmar från AOC kombinerar flimmerfri IPS-panel med en del extrautrustning, däribland MHL och Miracast samt högtalare från välkända Onkyo.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Helt ok pris också!

Permalänk
Medlem

Lite ful fot men annars helt okej.

Permalänk
Medlem

Nog kan det vara smart med anslutningar i foten men jag vill gärna ha pivotfunktion. Speciellt om foten inte går att byta ut.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Entusiast

Ska lägga den på minnet när farsan inser att han behöver ersätta den gamla 19" han kör med nu. Ser ju ut som den perfekta skärmen för en vanlig hemmaanvändare. IPS ger bra färger, LED ger låg strömförbrukning (mina två skärmar drar lika mycket som min dator och de ger en tydlig påverkan på temperaturen i rummet), inbyggda högtalare lär prestera ungefär som ett par billiga lösa datorhögtalare fast smidigare och avslutningsvis hel fullt rimlig prislapp. Stöd för Miracast och MHL. Hoppas det dyker upp tester på den så man kan se om den lider av några stora brister.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Varför är det alltid kiss på skärmen?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Varför är det alltid kiss på skärmen?

Snarare juice.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Varför är det alltid kiss på skärmen?

Skrivet av Sebastian R:

Snarare juice.

Man ser det man vill se, ni får träffas och ringa ett gemensamt samtal till AOC och fråga.
Det är 19.1 mil mellan er.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Var inget man direkt kunde klaga på här tycker jag! Bra att IPS blir mer och mer vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ser förj*vligt ut med högtalarna i foten, föredrar nog ändå separata högtalare isåfall.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mansonite:

Varför är det alltid kiss på skärmen?

Skrivet av Sebastian R:

Snarare juice.

Skrivet av Lifooz:

Man ser det man vill se, ni får träffas och ringa ett gemensamt samtal till AOC och fråga.
Det är 19.1 mil mellan er.

Min gissning är champange för känslan av exlusivitet.

Mansonite, om du har så mycket kolsyra i ditt kiss bör du uppsöka läkare
Sebastian R, juice med kolsyra blir väll mer Fanta då?

Skämt åsido, Miracast i skärmen är ju helnice. Skulle gärna se det i fler skärmar framöver, blev rätt sugen på det faktiskt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har tänkt att investera i en ny skärm snart och detta ser ju lovande ut. Bara att avvakta lite recensioner för att se om det är värt att slå till

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Proffsmobbare

Apple Cinema Display har förvisso inte högtalare i världsklass (eller ens i närheten), men det var den skärm som övertygade mig att inbyggda högtalare kan låta helt okej till strömusik, Youtube och en och annan film.

Denna skärm ser ut att ha ännu bättre förutsättningar för att ha helt godkänt ljud, ser fram emot lanseringen.

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen berättade att det kommer nya skärmar med G-synk till sommaren. Om skärmköp inte är akut kanske det kan vara något att vänta in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Ska lägga den på minnet när farsan inser att han behöver ersätta den gamla 19" han kör med nu. Ser ju ut som den perfekta skärmen för en vanlig hemmaanvändare. IPS ger bra färger, LED ger låg strömförbrukning (mina två skärmar drar lika mycket som min dator och de ger en tydlig påverkan på temperaturen i rummet), inbyggda högtalare lär prestera ungefär som ett par billiga lösa datorhögtalare fast smidigare och avslutningsvis hel fullt rimlig prislapp. Stöd för Miracast och MHL. Hoppas det dyker upp tester på den så man kan se om den lider av några stora brister.

Brorsan har högtalare i sin IPS skärm från AOC och sett till priset och storleken så är de ganska bra ljud i dessa.

Skrivet av Mansonite:

Varför är det alltid kiss på skärmen?

Man ser det man vill se vettu.

Kan lika gärna vara juice eller vatten någon slängt ner en färgampull i.

Skrivet av CGD:

Fredagspanelen berättade att det kommer nya skärmar med G-synk till sommaren. Om skärmköp inte är akut kanske det kan vara något att vänta in.

G-sync. Sedan så är det inte tillgängligheten just nu som är problemet utan det förutspådda priset. Skulle aldrig lägga ut tusenlappar extra för att gå G-sync. Då köper man ju hellre en dyrare skärm och skippar det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Var inget man direkt kunde klaga på här tycker jag! Bra att IPS blir mer och mer vanligt.

Självklart kan man klaga när få använder 120hz+ IPS paneler.

Vanliga IPS paneler gör tillverkarna bara för att mjölka kunderna på pengar till nästa generations mjölkning.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått varför man gör reklam för "ultratunn skärm", men på grund av foten kan den ändå inte komma närmare väggen. Det känns meningslöst att göra den tunn då liksom....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Självklart kan man klaga när få använder 120hz+ IPS paneler.

Vanliga IPS paneler gör tillverkarna bara för att mjölka kunderna på pengar till nästa generations mjölkning.

Vadå "Vanliga" IPS paneler? Finns en orsak varför det inte finns några "legit" 120Hz skärmar på marknaden. Den begränsningen sitter i paneltypen och inte i att företagen vill mjölka pengar. Börjat bli lite väl Flashback i dessa forum på sistone där folk spottar ur sig diverse konspirationsteorier bara för att de inte får den perfekta produkten lanserad varje månad.

Skrivet av biorrith:

Jag har aldrig förstått varför man gör reklam för "ultratunn skärm", men på grund av foten kan den ändå inte komma närmare väggen. Det känns meningslöst att göra den tunn då liksom....

Tunnare skärm = lättare skärm. Provat att lyfta en gammal LCD skärm? Skillnaden är enorm. Sedan att foten är utformad som den är pga. jämvikt går ju inte att klanka ner på. Alternativet vore en ostabil skärm som föll bakåt så fort man rörde vid den. Tunna skärmar kan man dessutom montera på väggen om man känner för det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av murklor:

Självklart kan man klaga när få använder 120hz+ IPS paneler.

Vanliga IPS paneler gör tillverkarna bara för att mjölka kunderna på pengar till nästa generations mjölkning.

Det finns inga vettiga IPS med 120 Hz för att paneltypen är för långsam. Pixlarna kan inte vrida sig tillräckligt snabbt för att kunna uppdatera i 120 Hz. Vill du ha högre uppdateringsfrekvens på något annat än TN så får du vänta på OLED.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24