Steam Controller i oktober eller november

Permalänk
Melding Plague

Steam Controller i oktober eller november

En av huvudingredienserna i Valves satsning på vardagsrummet är handkontrollen Steam Controller, som nu ser ut att dyka upp i handeln mot slutet av året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som tänker köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Någon som tänker köpa?

Beror på hur dyr dom blir, men det skulle ju inte vara helt fel att prova en iaf.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Nä fan, jag skulle personligen ha för svårt med plattorna, istället för spakar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Någon som tänker köpa?

Finns inte på kartan.
Vann jag drömvinsten på 160 miljoner så skulle jag förmodligen testa men som sagt, det finns inte på kartan.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av mppl:

Finns inte på kartan.
Vann jag drömvinsten på 160 miljoner så skulle jag förmodligen testa men som sagt, det finns inte på kartan.

Det blir många Steam Controller med tanke på att den förmodligen kommer kosta 300-400 kronor.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Någon som tänker köpa?

Kanske, beror på när man kan börja modda om d-padden. Den dom har ser gräslig ut och antar att den kommer fungera gräsligt dåligt.

Annars så håller jag mig vid utrustningen jag har idag.

Permalänk
Medlem

Handtagen är ju liksom framåtböjda :S Första gången jag såg den så trodde jag att de visade baksidan och att styrplattorna skulle sitta där av någon anledning.

Måste testas någonstans innan ev. köp. Jag har inbillat mig den som obekväm.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Handtagen är ju liksom framåtböjda :S Första gången jag såg den så trodde jag att de visade baksidan och att styrplattorna skulle sitta där av någon anledning.

Måste testas någonstans innan ev. köp. Jag har inbillat mig att den som obekväm.

Detta. Det ser så o-ergonomiskt ut! Men jag är väldigt sugen på att testa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Någon som tänker köpa?

Till ett rimligt pris (max 500 kr) blir det lätt ett köp! Känns som den kommer vara perfekt för slöspela lite turn-based, t.ex. Civilization, framför TV:n

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phat^Trance:

Någon som tänker köpa?

Opinionsbildare?

Permalänk
Medlem

För min del blir det Xbox One controller när det kommer PC support.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av JoeBlack:

Till ett rimligt pris (max 500 kr) blir det lätt ett köp! Känns som den kommer vara perfekt för slöspela lite turn-based, t.ex. Civilization, framför TV:n

Jo, det hade jag verkligen gillat!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det blir många Steam Controller med tanke på att den förmodligen kommer kosta 300-400 kronor.

Jo det blir många då

Nej men det jag menade var att jag inte har lust att lägga några pengar på steambox och vad nu allt det innebär.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag den ser grym ut, och kommer nog bli ett köp. Allt beror på priset... om den är överprisad 500+ blir det inget, men om det är rimligt, 300-400 så kommer jag förmodligen köpa en.

Den ska vara mer ergonomisk än xbox kontrollen, men är anpassad efter hur man håller tummarna på styrplattorna, så man håller den lite annorlunda än en traditionell kontroll.

Det ska bli spännande att se när den väl släpps.

Permalänk
Medlem

Har en DS4 till PC'n nu, och även om den är bättre än tidigare DS samt xbox360-kontrollern så är jag fortfarande inte helt såld på L2/R2 triggers, så blir nog att prova i alla fall.

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat att skaffa en, riktigt nyfiken på hur mycket bättre detta skulle kunna vara än analoga spakar.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Kommer klart att skaffa en ialla fall. Tror nte det kommer att vara något problem även om den verkar lite annorlunda, efter vad man läst så ska ju Valve ha gått igenom hur många prototypes som helst + fått skit mycket feedback från användare. Borde vara lugnt med andra ord.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Den ser mer ergonomisk ut än Wii U's handkontroll dock:

http://static.feber.se/article_images/23/83/03/238303_1280.jp...

Jag kommer garanterat köpa en då jag har alla mina spel på steam.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd

tycker nog att sixense stem är mycket mer intressant http://sixense.com/hardware/wireless steam kontrollen är dock betydligt billigare

Permalänk
Medlem

Undrar om den kommer till alla OS som steam finns på? Skulle vilja ha en bra kontroll till macen att lira småspel med.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Undrar om den kommer till alla OS som steam finns på? Skulle vilja ha en bra kontroll till macen att lira småspel med.

Om du läser artikeln och ser intervjun säger de att handkontrollen ser ur som en mus, ett tangentbord och en joystick för datorn, och att den kommer vara oberoende av OS

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Om du läser artikeln och ser intervjun säger de att handkontrollen ser ur som en mus, ett tangentbord och en joystick för datorn, och att den kommer vara oberoende av OS

Skickades från m.sweclockers.com

Läste just swecs artikel 3ggr för att försäkra mig om att jag inte missat något, men nope det står inte i den. Måhända framgår det hos PC-gamer eller men tyvärr läste jag bara artikeln som fanns på denna sida. Du borde kanske definiera vilken artikel det är jag borde läsa ty det verkar som att du hänvisar mig tillbaka till artikeln jag kommenterar på och såtillvida jag nu inte är blind så står det inte där.

Men trevligt att det kommer till alla OS

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Läste just swecs artikel 3ggr för att försäkra mig om att jag inte missat något, men nope det står inte i den. Måhända framgår det hos PC-gamer eller men tyvärr läste jag bara artikeln som fanns på denna sida. Du borde kanske definiera vilken artikel det är jag borde läsa ty det verkar som att du hänvisar mig tillbaka till artikeln jag kommenterar på och såtillvida jag nu inte är blind så står det inte där.

Men trevligt att det kommer till alla OS

Det står så här i artikeln här på Sweclockers. Om du nu läst igenom 3 gånger så kanske du måste öva lite på reading and comprehension...

Citat:

Styrplattorna och knapparnas funktion kan skräddarsys för varje individuell speltitel i Steam-klienten och handkontrollen är inte knuten till något särskilt operativsystem utan fungerar på samtliga plattformar.

Alltså alla OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Det står så här i artikeln här på Sweclockers. Om du nu läst igenom 3 gånger så kanske du måste öva lite på reading and comprehension...

Alltså alla OS.

Hahaha ja jävlar, jag erkännar att jag hade fel Så går det när jag sträcker ut näsan för mycket. Undrar hur jag missade detta faktiskt, brainfart deluxe!

Ber om ursäkt till antee89 då jag bevisligen har jättefel

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Mars-april nästa år alltså Få se om den är nåt att ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Entusiast

Jag kan tänka mig att köpa den om den fungerar bra. Om de där touchdelarna är en duglig ersättare till mus även i OS och sånt så kan det vara intressant. Sen måste d-padden vara vettig också. Annars finns det inte en chans att jag köper den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag kan tänka mig att köpa den om den fungerar bra. Om de där touchdelarna är en duglig ersättare till mus även i OS och sånt så kan det vara intressant. Sen måste d-padden vara vettig också. Annars finns det inte en chans att jag köper den.

Jag vet att det alltid är mycket snack om d-paden till alla kontrollers etc. Får jag bara fråga varför? Undrar helt ärligt. Jag har aldrig förstått det. Enda gången jag kan tänka mig att man behöver den är kanske till gamla retro spel där en spak inte är lika skönt att använda.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skonky:

Jag vet att det alltid är mycket snack om d-paden till alla kontrollers etc. Får jag bara fråga varför? Undrar helt ärligt. Jag har aldrig förstått det. Enda gången jag kan tänka mig att man behöver den är kanske till gamla retro spel där en spak inte är lika skönt att använda.

Det görs många nya sjukt bra plattformsspel som är mycket bättre med d-pad än med spak. Fick inte alls samma precision i rörelserna i Dust: An Elysian Tail med styrspak som jag fick med d-pad. Har du inte spelat det så gör det omedelbart. Så det handlar om rätt verktyg för rätt jobb. En spak är trögare och ger inte samma respons som en bra d-pad. Tyvärr är den inte helt bra på Xbox 360 som jag kör nu. Ska skruva upp den någon gång och se om jag kan fixa till det med en bit plast. Sen vill man ju ha spak i andra spel som till exempel alla former av bilspel. Men en handkontroll utan d-pad är inte användbar enligt mig. Det är ju även saker som att navigera i menyer som blir smidigare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det görs många nya sjukt bra plattformsspel som är mycket bättre med d-pad än med spak. Fick inte alls samma precision i rörelserna i Dust: An Elysian Tail med styrspak som jag fick med d-pad. Har du inte spelat det så gör det omedelbart. Så det handlar om rätt verktyg för rätt jobb. En spak är trögare och ger inte samma respons som en bra d-pad. Tyvärr är den inte helt bra på Xbox 360 som jag kör nu. Ska skruva upp den någon gång och se om jag kan fixa till det med en bit plast. Sen vill man ju ha spak i andra spel som till exempel alla former av bilspel. Men en handkontroll utan d-pad är inte användbar enligt mig. Det är ju även saker som att navigera i menyer som blir smidigare.

Ok. Jo det kan jag tänka mig. Men då var jag inte helt ute och svävade. Vad bra. Angående xbox kontrollen har jag hört att visa editions har bättre dpad än andra. Om jag förstod det rätt skulle "silver" versionen ha en uppdaterad och bättre dpad än den vanliga. Men don't take my word for it, bara nånting jag hört.