Jag kan inte bränna till en DVD skiva. (Hjälp mig)

Permalänk
Medlem

Jag kan inte bränna till en DVD skiva. (Hjälp mig)

Hej!
Jag har redigerat en film som är ca 3-timmar lång på:

Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0

Sedan gick jag över till:

DVD Architect Studio 5.0

För att skapa DVD menyer. Sedan klickade jag för att bränna till DVD. Och när det har gått till (Förbereda) så får jag upp detta meddelande:

Så jag undrar, varför jag inte kan bränna

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Hej!
Jag har redigerat en film som är ca 3-timmar lång på:

Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0

Sedan gick jag över till:

DVD Architect Studio 5.0

För att skapa DVD menyer. Sedan klickade jag för att bränna till DVD. Och när det har gått till (Förbereda) så får jag upp detta meddelande:

Så jag undrar, varför jag inte kan bränna

Tror du glömde lägga in en bild, jag ser iallafall inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedko:

Tror du glömde lägga in en bild, jag ser iallafall inget.

" Och när det har gått till (Förbereda) så får jag upp detta meddelande: "

Warning: An error occurred while writing a file. The reason for the error could not be determined.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

" Och när det har gått till (Förbereda) så får jag upp detta meddelande: "

Warning: An error occurred while writing a file. The reason for the error could not be determined.

Vilket brännprogram och vilket sätt väljer du att bränna?
Hur stor är den färdiga filen som skall brännas?
Vilket format har filen som skall brännas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Vilket brännprogram och vilket sätt väljer du att bränna?
Hur stor är den färdiga filen som skall brännas?
Vilket format har filen som skall brännas?

MINA SVAR:

Brännprogram - DVD Architect 5.0

Vilket sätt väljer du att bränna - Bränner till en DVD-skiva (Förstår inte riktigt hur du menar)

Vilket format har filen som skall brännas - AVI-fil (.avi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

MINA SVAR:

Brännprogram - DVD Architect 5.0

Vilket sätt väljer du att bränna - Bränner till en DVD-skiva (Förstår inte riktigt hur du menar)

Vilket format har filen som skall brännas - AVI-fil (.avi)

Ok, har aldrig använt det programmet.
Vad jag menade med vilket sätt är att i normala program bukar man välja att bränna fil eller skapa t.ex. DVD.

Spontant låter det som filen är korrupt eller att du måste ändra någon inställning hur du skall bränna, men det är bara en gissning eftersom jag aldrig använt DVD Architect.

Normalt är ju en DVD wob filer, men det programmet skapar kanske detta vid bränningen?

Permalänk
Medlem

Har programmet någon inställning för att "bränna" till en fil alltså skapa en image fil (t.ex. .iso) istället för att bränna direkt till skivan?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RAJ:

MINA SVAR:

Brännprogram - DVD Architect 5.0

Vilket sätt väljer du att bränna - Bränner till en DVD-skiva (Förstår inte riktigt hur du menar)

Vilket format har filen som skall brännas - AVI-fil (.avi)

Du kan inte bränna en avi som en dvd video, endera gör du om det så det blir dvd video kompatibelt eller så bränner du filen som en dvd rom

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Har programmet någon inställning för att "bränna" till en fil alltså skapa en image fil (t.ex. .iso) istället för att bränna direkt till skivan?

Ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Och blir det samma resultat då?
Du kan ju pröva att bränna till .iso och sedan mounta den i något program så som virtual clone drive för att se ifall det blir samma fel då.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro