Permalänk

Jag har haft en dröm förut där jag kom på att jag drömde. Det var pågrund av att min säng var placerad som jag hade för ungefär 3 år sen. Jag började kontrollera tänkte att något skulle typ dycka upp bakom mig som jag ville. Stod vid dörren tog tag i kanten skulle vända mig om för att se om det funkade vilket det gjorde men slutade med att jag snurrade runt dörrkanten in i väggen, gick rakt igenom den och vakande.

Sen hade jag en direkt efter jag läst denna tråd om att det står annorlunda när du läser samma text flera gånger. Dock så gjorde jag något jag aldrig skulle få för mig att göra vilket fick mig att känna mig som om jag drömde att jag visste att jag drömde typ : P

Permalänk
Medlem

Hej jag har börjat drömma som fan som jag inte brukat och i morse vaknar jag av att jag skriker eller ropar.
Jag hittade en guld klocka i en affärs fontän, hur som helst är det jobbigt att få mardrömmar och ligga och prata eller skrika för sig själv. skulle gärna haft en sömn medicin i mitt fall har jag fått problem med ändtarmen och jag tror det gör jag sover lite konstigt för jag har aldrig kommit ihåg mina drömmar, man får lite panik.
En gång för ett tag sen vakna jag i min säng och kunde inte röra mig plus att det simma hajar runt sängen man vet ju att det inte sant men just då så, jag har haft skit knepiga drömmar mycket som jag skulle kalla mardrömmar men ibland 1 av hundra kommer det en bra dröm.

lägga till mer information
Permalänk
Medlem

Jag har till och med fått sån man är vaken och försöker ta sig ur sängen ligger och kämpar tills det släpper skit konstigt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan nu men jag brukade få, som jag antar är, dessa klardrömmar.

Jag vet om att jag sover men jag har oftast lite smått panik och anstränger mig verkligen att vakna vilket sker efter en kort stund försökande (jag ligger oftast faktiskt i sängen i drömmen). Har inte kommit till någon nivå av att kunna styra något men visste inte heller att det var en grej 😁

Permalänk
Medlem

Jo, detta har jag ofta.
Är en del gånger som man drömmer om något farligt eller liknande och kommer på, "Jag drömmer ju så det är ingen fara".
Därefter har jag ofta kontroll över drömmen, kanske inte helt men en hel del.
Intressant fenomen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]