Ingen bild på nytt grafikkort!

Permalänk
Medlem

Ingen bild på nytt grafikkort!

Köpt en Powercolor hd 7990 men får ingen bild. Händer ingenting. Har sökt efter en manual på nätet utan resultat då jag undrar vad det är för knapp på baksidan man kan trycka på bla. Mitt nätagg är ett corsair tx m 750w och jag har fyra(?) pciE sladdar. Jag behöver 2st 8pins. Kanske jag kopplar fel hela tiden? Exakt vilka sladdar ska jag använda? Kanske fel på kortet då det var en fyndvara? Kortet lyser och fläktarna snurrar och inget biper. Hjälp!

Permalänk
Avstängd

Kan mycket väl vara fel på kortet. Samma sak hände mig med ett grafikkort jag köpte som fyndvara hos komplett, det funkade dock först en vecka innan det inte ville mer. Samma sak där, leds och fläktar funkade, dock fick jag ingen bild. Testa alla pcie platser först bara, och ja både strömkablarna ska sitta i kortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Köpt en Powercolor hd 7990 men får ingen bild. Händer ingenting. Har sökt efter en manual på nätet utan resultat då jag undrar vad det är för knapp på baksidan man kan trycka på bla. Mitt nätagg är ett corsair tx m 750w och jag har fyra(?) pciE sladdar. Jag behöver 2st 8pins. Kanske jag kopplar fel hela tiden? Exakt vilka sladdar ska jag använda? Kanske fel på kortet då det var en fyndvara? Kortet lyser och fläktarna snurrar och inget biper. Hjälp!

Knappen på baksidan är till att byta bioser på kortet, den har en klockad bios och en oklockad så det kan hjälpa att trycka på den, koppla i alla pci-e kablar du kan, det kortet jag hittade hade 3styck 8-pins anslutningar, vet inte om det är samma kort som ditt men det lär inte funka om det saknas en strömkabel.
Det kan ju vara ett defekt kort då fyndvaror ofta är saker som lämnats tillbaka eller blivit reparerat.

Edit: är det detta kortet du har? http://www.powercolor.com/us/products_features.asp?id=429#Spe...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

*Hjälplöst*

Tillförde ingenting
Visa signatur

Har en rätt okej dator O.o

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Knappen på baksidan är till att byta bioser på kortet, den har en klockad bios och en oklockad så det kan hjälpa att trycka på den, koppla i alla pci-e kablar du kan, det kortet jag hittade hade 3styck 8-pins anslutningar, vet inte om det är samma kort som ditt men det lär inte funka om det saknas en strömkabel.
Det kan ju vara ett defekt kort då fyndvaror ofta är saker som lämnats tillbaka eller blivit reparerat.

Edit: är det detta kortet du har? http://www.powercolor.com/us/products_features.asp?id=429#Spe...

Är detta kortet han har, så förstår jag om det inte fungerar till hans rigg.

Visa signatur

heppohå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Knappen på baksidan är till att byta bioser på kortet, den har en klockad bios och en oklockad så det kan hjälpa att trycka på den, koppla i alla pci-e kablar du kan, det kortet jag hittade hade 3styck 8-pins anslutningar, vet inte om det är samma kort som ditt men det lär inte funka om det saknas en strömkabel.
Det kan ju vara ett defekt kort då fyndvaror ofta är saker som lämnats tillbaka eller blivit reparerat.

Edit: är det detta kortet du har? http://www.powercolor.com/us/products_features.asp?id=429#Spe...

Fel av mig, det var tre pciE jag menade. Ja det är kortet du länkar till. Hittade även en manual men den var inte specifik för just detta kortet utan hela 79xx serien. Jag kör nu på moderkortets inbyggda grafik. Hur får jag upp upplösning på detta? Max är bara 1280 x 1024. Är nog lite trött idag:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av trixxan:

Är detta kortet han har, så förstår jag om det inte fungerar till hans rigg.

Varför funkar inte kortet menar du?

Permalänk
Medlem

rensat drivarna innan du satte i nya kortet?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

rensat drivarna innan du satte i nya kortet?

Nej det ska inte behövas. Måste nog sätta i mina gamla kort och skicka tillbaka detta verkar det som. Ska göra några nya försök efter kaffet.

Permalänk
Medlem

Nepp det fungerar inte. Blir att skicka tillbaks:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Nej det ska inte behövas. Måste nog sätta i mina gamla kort och skicka tillbaka detta verkar det som. Ska göra några nya försök efter kaffet.

vadå ska inte behövas? Det skall alltid göras.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Verkar vara det vanliga med att moderkortets bios inte är uppdaterat bara.
Frågan är vad det är för moderkort?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Verkar vara det vanliga med att moderkortets bios inte är uppdaterat bara.
Frågan är vad det är för moderkort?

Men vänta här nu, pci-e är väl inte beroende av vilken biosversion man har? Annat är det med ram som kan ställa till det. Nu handlar det om ett nytt grafikkort och frågan är då kommer TS förbi POST eller är det helt svart och jag vill gärna veta resten av komponenterna.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ställ om bios att du skall använda externt gfx kort.

Han har väl redan skickat tillbaka kortet.

Permalänk
Medlem

Det skall väl inte TS behöva göra då det gamla fungerar. men testa kortet i en annan maskin om du har möjligheten du borde ju iaf få bild i post låter som det tyvärr är defekt.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag har senaste bios och det funkade med mina andra kort. Ska prova kortet i en annan dator.

Permalänk
Medlem

Har nu provat kortet i en annan dator. Det ger bild på hdmi men inte dvi, som jag kör, och bara om knappen på baksidan är intryckt.

Permalänk
Medlem

Den ena DVI-porten är säkert analog och den andra digital. Det betyder ibland på vissa kort att man kan stänga av den ena för att få dual-link på andra DVI porten eller nåt liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Den ena DVI-porten är säkert analog och den andra digital. Det betyder ibland på vissa kort att man kan stänga av den ena för att få dual-link på andra DVI porten eller nåt liknande.

Det där har jag aldrig hört innan. Kan du förklara?