Permalänk

Headset för 500-900kr.

Hej! Mitt Sibera V2 headset har börjar sjunga på den sista versen nu och det är dags för ett nytt headset. Jag har googlat och tittat på reviews i många timmar, men har fortfarande ingen aning vad jag ska lägga mina pengar på. Jag är inte särskilt kräsen med vad jag vill ha. De enda kriterierna är väl egentligen:

*Heltäckande.
*Under 900kr.

Ljud och mikrofon och det absolut högsta på min priolista. Men vad jag förstår så kan man få en väldig bra produkt för pengarna jag är villig att lägga.

Jag har varit inne på Logitech G35, men stället jag tänkte köpa det på höjde priset precis från 599 till 860, så är inte jättepigg på det längre. Jag var också mitt i beställningsproceduren för att köpa Logitech F540 (http://cdon.se/hemelektronik/logitech/headset-logitech-wirele...) på CDON:s jätterea MEN, fick felmeddelande som sa att produkten var slut.

Hur som helst, hade jättegärna uppskattat lite tips på vad jag kan köpa, samt varför jag bör köpa det. Har fått min andel dåliga produkter genom åren, hade varit skönt med någonting som håller ett tag.

Tack!

Permalänk
Inaktiv

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101962
Dom duger om man inte är så kräsen, bra budget alternativ och antagligen de mest prisvärda jag kan komma på.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101962
Dom duger om man inte är så kräsen, bra budget alternativ och antagligen de mest prisvärda jag kan komma på.

De känns lite väl billiga om jag ska vara ärlig. Det ser inte fullt heltäckande ut heller. Tack för tipset iaf.!

Permalänk
Medlem

QH-90 pro. 850-900:-. Heltäckande..borde vara din grej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk

Qpad qh-85 eller 90 om du orkar lägga en hundring extra

Permalänk
Medlem

Kolla in razer kraken. Har för mig att det headsetet har fått bra betyg i reviews jag har läst. Dock saknar den tex mic mute och volymkontroll på sladden men kan man leva utan det så ska det vara bra.

Turtle Beach Z22 har även fått bra betyg. Har aldrig avnänt ett turtle beach headset själv så har ingen engen erfarenhet att utgå ifrån men dom har fått bra betyg och ligger runt 600kr i pris har jag för mig.

Har inte möjlighet att ge dig länkar eller kolla exakta priser just nu för sitter på jobbet men du kan ju kolla och se om det är något för dig.

Permalänk
Skrivet av laudanum:

QH-90 pro. 850-900:-. Heltäckande..borde vara din grej.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Matthewsfox:

Qpad qh-85 eller 90 om du orkar lägga en hundring extra

Headsetet verkar riktigt nice, har kollat på det förut. Det enda är den löstagbara mikrofonen, från tidigare erfarenheter så har det oftast inte varit det bästa, men givetvis kan det bara vara jag som är ute och cyklar.

Är mikrofonen bra i dem?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonaskyll:

De känns lite väl billiga om jag ska vara ärlig. Det ser inte fullt heltäckande ut heller. Tack för tipset iaf.!

No such ting me frend, no such ting. Nej de är som sagt budget, de är väl typ 1 snusdosa på höjden som får plats så de är absolut inte för alla, mina öron får dock plats så jag kommer billigt undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaskyll:

Headsetet verkar riktigt nice, har kollat på det förut. Det enda är den löstagbara mikrofonen, från tidigare erfarenheter så har det oftast inte varit det bästa, men givetvis kan det bara vara jag som är ute och cyklar.

Är mikrofonen bra i dem?

Rekommenderar att du läser nordichardwares headsettest. Mycket bra info där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaskyll:

Headsetet verkar riktigt nice, har kollat på det förut. Det enda är den löstagbara mikrofonen, från tidigare erfarenheter så har det oftast inte varit det bästa, men givetvis kan det bara vara jag som är ute och cyklar.

Är mikrofonen bra i dem?

Jag har själv ett QH-85 nu och micen kan vara lite jobbig för mig iaf för jag brukar prata ganska tyst och då kan micen filterar bort alldeles för mycket så det kan vara svårt för dom jag snackar med att höra vad jag säger men så fort man höjer rösten lite så är det riktigt bra ljud i den.
Att det är en löstagbar mic är inga problem. Jag tar bort micen varje gång jag inte snackar med någon och det har aldrig varit några problem när jag har satt tillbaka den.
Har även lite problem med att det glappar i sladden, vet inte riktigt vart det glappar men har bara haft headsetet i ca 2 månader så känndes lite tråkigt att det börja strula så pass fort.

Permalänk
Skrivet av lurifakx:

Kolla in razer kraken. Har för mig att det headsetet har fått bra betyg i reviews jag har läst. Dock saknar den tex mic mute och volymkontroll på sladden men kan man leva utan det så ska det vara bra.

Turtle Beach Z22 har även fått bra betyg. Har aldrig avnänt ett turtle beach headset själv så har ingen engen erfarenhet att utgå ifrån men dom har fått bra betyg och ligger runt 600kr i pris har jag för mig.

Har inte möjlighet att ge dig länkar eller kolla exakta priser just nu för sitter på jobbet men du kan ju kolla och se om det är något för dig.

Har kikat lite på Razer Kraken och Turtle beach förut. Razer Kraken känns absolut mer tilltalande, eftersom jag lätt faller för kosmetiska produkter. However, sett många reviews på youtube där de jämför den med andra headsets, och den verkar helt enkelt inte tillräckligt bra för sitt pris.

Turtle Beach å andra sidan vet jag inte väldigt mycket om. Jag ska nog göra lite research och se vad jag tycker. Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av lurifakx:

Jag har själv ett QH-85 nu och micen kan vara lite jobbig för mig iaf för jag brukar prata ganska tyst och då kan micen filterar bort alldeles för mycket så det kan vara svårt för dom jag snackar med att höra vad jag säger men så fort man höjer rösten lite så är det riktigt bra ljud i den.
Att det är en löstagbar mic är inga problem. Jag tar bort micen varje gång jag inte snackar med någon och det har aldrig varit några problem när jag har satt tillbaka den.
Har även lite problem med att det glappar i sladden, vet inte riktigt vart det glappar men har bara haft headsetet i ca 2 månader så känndes lite tråkigt att det börja strula så pass fort.

Alright. Jag ska nog kika vidare en stund till så att det känns helt rätt, men just nu så ligger denna högst på listan, fast den senare modellen QH-90 då.. Ska försöka vara försiktig med sladden när jag använder det, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du håller dig undan Razer. De är riktigt lågvattenmärke, för premiumpriser. Ingenting någon rationell människa bör stödja.

Turtle Beach får mig också att dra öronen åt mig. Deras marknadsföring är groteskt missvisande vilket ger mig intrycket att de känner att de måste sälja sina produkter genom lögner och hitte-på för att lura den korkade massan hellre än att konkurrera genom bra produkter.

Jag slår ett ord för QH-85. Låter rätt okej, inte speciellt tunga och sitter bra på huvudet fortfarande efter en månads konstant användning utan att sitta så löst att de faller av vid minsta rörelse. Mic:en funkar okej för mig tillsammans med Xonar DG.

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera Qpad QH-90, ett grymt headset som sitter skönt, låter bra och har en bra mikrofon.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb