Permalänk
Medlem

Hide My Ass!

Hej är det någon som prvat Hide My Ass!? Hur funkar det och är det säkert? Eller har ni något annat bra tips på någon proxyblocker?

Permalänk

Det funkar bra till de syften jag använt det till vilket är att besöka en hemsida från en annan plats för att se om den är igång eller om sidan är spärrad hos ISPn jag har / nyttjar.

Sen är det skillnad på Hide My Ass och en vanlig VPN som man ansluter sig genom med hela sitt nätverkskort för då går all trafik därigenom och inte bara webtrafiken.

Hälsningar Aura

EDIT: har alltså bara använt deras gratis webproxy

Permalänk
Medlem

Jag kör deras VPN Pro och det funkar hyfsat. Nackdelen är att man tappar rätt mycket hastighet. Kör i princip alltid via en av deras svenska servrar, att köra mot en server i USA är i princip omöjligt pga. dålig hastighet. Så tjänsten funkar bra för att vara anonym på nätet men är inte rätt grej för att ex. köra amerikanskt Netflix.

Bredbandsbolaget 100/100 utan VPN:

Bredbandsbolaget 100/10 med HMA VPN Pro (server i Sverige):

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO