MSI:s kommande moderkort i Z97 Gaming-serien läcker ut på nätet

Permalänk
Cylon

MSI:s kommande moderkort i Z97 Gaming-serien läcker ut på nätet

Den stundande lanseringen av Intel Haswell Refresh ackompanjeras av nya moderkort med styrkretsar i 9-serien. Nu avslöjas att MSI förbereder en mängd nya modeller i Gaming-serien.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

ITX är kul, mina tankar:
Bra plcaering av Wifi.
Var är M.2 socketen?
Hur i helskotta tänkte de med processor placeringen? knappt en enda kylare som kan sitta så nära grafikkortet ju.

Permalänk
Medlem

Är draken ett klistermärke som man kan ta bort?

Permalänk
Avstängd

M.2, yay skönt att det iaf är något nytt med Z97.

Vill se fler PCI Express banor, USB 3.1, nya USB-c kontakten, HDMI 2.0, DisplayPort 1.2a (med Free-Sync).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Hur i helskotta tänkte de med processor placeringen? knappt en enda kylare som kan sitta så nära grafikkortet ju.

Precis min tanke. Av de senaste premium-itx-plattorna så är det väl bara Asus som lyckats centrera cpu-sockeln. Men så har de ju flyttat strömförsörjningen till ett dotterkort (typ) istället, så problemet är tydligen inte helt enkelt att lösa.

Permalänk
Medlem

Kul att fler gör välutrustade ITX kort, dock skulle man sett att CPU sockeln skulle ha placerats längre bort från PCI Express platsen, inga problem med vatten kylning men med luft kan det ev. bli lite trångt.

Permalänk
Medlem

Sjukt snygga

Permalänk
Medlem

Snålt med klisterlappar, mer drakar åt folket. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om killer nic är utkastat så blir det säkert bra.

Permalänk
Medlem

m-ITX kortet kan nog bli trevligt tillsammans med vattenkylning

Gillar att de placerat front usb 3 connectorn långt fram, eftersom den kabeln bruka vara väldigt styv och lite svår att dra snyggt.

Permalänk
Medlem

S*it vad snyggt, gillar MSI Z97 Gaming 9 AC's backplate ( Om det kallas så? )

Permalänk
Medlem

Inget mATX?? D:
kommer väl senare, men ändå. Vore kul med lite bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vill se fler PCI Express banor, USB 3.1, nya USB-c kontakten, HDMI 2.0, DisplayPort 1.2a (med Free-Sync).

Tja, det ser ju ut som ett av de fullstora moderkorten har tre ur-PCI-kontakter, vilket jag finner smått bisarrt i denna dag måste jag tillstå. Om det stämmer måste jag isåfall fråga MSI var floppy och PATA-anslutningarna är...

Permalänk
Medlem

haswell refresh visst skulle de ha lödd ihs, så man slipper delida ???

Permalänk

Damn Dude

Permalänk
Medlem

Fan så snygga, skulle ha väntat med mitt msi z87-g43 o köpt en av dessa ist

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

haswell refresh visst skulle de ha lödd ihs, så man slipper delida ???

det vore på tiden!