Permalänk
Medlem

Tangentbord - bakgrundbelyst för morsan

Hallo

Letar efter ett bakgrundsbelyst tangentbord till morsan då hon klagar på att hon inte ser tangenterna tydligt på hennes nuvarande svarta, spelar egentligen ingen roll vilken typ av tangentbord då det handlar om pekfingerskrivande. Alt kanske det blir ett vitt och platt tangentbord typ som Apples som jag har på jobbet.

Jag har kollat runt lite men har inte hittat ett vettigt (helst icke trådlöst) tangentbord som har bakgrundsbelysning och inte kostar 1000 spänn.

Tacksam för tips.

/DaC

Permalänk
Permalänk

Kolla på Microsoft sidewinder x4! Välbyggd, billigt med belysning.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar - märkte att det gick lätt att söka på prisjakt just på denna kategori. Hittade ett för 199 på webhallen av märket Deltaco, måste bara kolla att man kan justera ljusstyrka annars får det bli nått för par 100 lappar till.

/Dac

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakhor:

Hallo

Letar efter ett bakgrundsbelyst tangentbord till morsan då hon klagar på att hon inte ser tangenterna tydligt på hennes nuvarande svarta, spelar egentligen ingen roll vilken typ av tangentbord då det handlar om pekfingerskrivande. Alt kanske det blir ett vitt och platt tangentbord typ som Apples som jag har på jobbet.

Jag har kollat runt lite men har inte hittat ett vettigt (helst icke trådlöst) tangentbord som har bakgrundsbelysning och inte kostar 1000 spänn.

Tacksam för tips.

/DaC

Andersson IDK 1.1!
Kostar 199kr, fanns en billigare modell tidigare (har utgått ur sortiment) för 99kr. Finns dock troligen i någon lagershop eftersom utgående varor ofta finns kvar ett tag i butiker. Köpte ett IDK 1.0 (Den billigare 99kr's modellen) i Lördags, ganska bra kvalitet samt otroligt bra bakgrundsbelysning för 99kr!

Den billigare modellen: Andersson IDK 1.0!

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakhor:

Tack för snabba svar - märkte att det gick lätt att söka på prisjakt just på denna kategori. Hittade ett för 199 på webhallen av märket Deltaco, måste bara kolla att man kan justera ljusstyrka annars får det bli nått för par 100 lappar till.

/Dac

Om du vill kunna justera ljusstyrkan så borde du skaffa ett SideWinder X4, oslagbart gamingtangentbord, ur bang-for-buck synpunkt då. Har 4 olika lägen på belysningen: Av - Låg - Mellan - Hög ljusstyrka då.
Microsoft SideWinder X4

//Mattias

Edit1: Bort med ett stavfel

Korrigering av stavning
Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |