Permalänk

Köpa importerad iPhone

Hej!
Det är så att jag har hittat en väldigt billig iphone 5s på blocket. Säljaren menar att den är billig eftersom han importerat den från USA. Är det säkert att köpa den och vad händer ifall den blir black-listad etc. Ifall jag har kvitto, hjälper det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maximusextreme:

Hej!
Det är så att jag har hittat en väldigt billig iphone 5s på blocket. Säljaren menar att den är billig eftersom han importerat den från USA. Är det säkert att köpa den och vad händer ifall den blir black-listad etc. Ifall jag har kvitto, hjälper det?

Om man tvekar så pass att man måste fråga på ett forum så är det nio gånger av tio bäst att stå över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Telefonen är inte billig för att den importerats från USA, utan eftersom den är stulen, trasig, en piratkopia etc.
Köper du en container majs är det säkerligen mycket billigare att importera från amerikat, men nästintill undantagslöst aldrig när det gäller elektronik.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

TS gör dig en tjänst, köp den INTE, som Twit säger så kan den vara stulen och då åker du på käftsmällen.
Som vi alla här vet så gäller INTE god tro längre.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

Har för mig att det går på lite olika frekvenser vad gäller internet uppkoppling, dvs du kan inte använda internet i Sverige med en amerikansk Iphone. Inte säker man jag har för mig att det är lite knasigt med sådant.

Permalänk
Medlem

1. Det är olika frekvenser i USA och Sverige när det gäller 4G så en USA telefon kan fungera sämre i Sverige
2. Sen IOS 7 finns det ett nytt stöldskydd som gör att man måste ha rätt appleid samt lösen för att kunna använda den. Om den är stulen så kommer du inte kunna använda den.
3. Om du trots allt vill köpa den så se till att du får prova den först och kolla så stöldskyddet är avaktiverat och betala INTE utan att träffa personen face to face.