Permalänk
Medlem

Överclocka R9 270X

Hej jag vill ju då få ut lite mer av mitt grafikkort och undrar ju då hur mycket jag kan överclocka kortet, det är ett gigabyte r9 270X Windforce OC.
Har 600W PSU, det borde ju gå att få ut lite mer?

Tacksam för all hjälp och alla svar

Visa signatur

Gigabyte 970A-DS3P | FX-6350 @ 4,2ghz | G.Skill DDR3 1600 Mhz 8GB | Gigabyte R9 270X Windforce @1150hz | Samsung 840 EVO 128GB | Zalman GLX 600W | NZXT Phantom 410 | Windows 7 Ultimate
BenQ XL2411Z @ 144hz | Roccat Kone XTD | SteelSeries QcK+ Fnatic(Asphalt Edition) | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Du är inte den första som försöker överklocka ett grafikkort. Gör din läxa.

Permalänk
Medlem

Vad menar du nu?

Jag ber om hjälp och så kommer du hit med en spydig attityd.
Hjälp till eller dra från min tråd.

Visa signatur

Gigabyte 970A-DS3P | FX-6350 @ 4,2ghz | G.Skill DDR3 1600 Mhz 8GB | Gigabyte R9 270X Windforce @1150hz | Samsung 840 EVO 128GB | Zalman GLX 600W | NZXT Phantom 410 | Windows 7 Ultimate
BenQ XL2411Z @ 144hz | Roccat Kone XTD | SteelSeries QcK+ Fnatic(Asphalt Edition) | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av slyyyn:

Vad menar du nu?

Jag ber om hjälp och så kommer du hit med en spydig attityd.
Hjälp till eller dra från min tråd.

Ooh, din tråd... Vad händer annars?

Det finns guider och FAQs här på forumet. Jag föreslår att du börjar där. Kom tillbaka om du har frågor.

edit: Inget kort är det andra likt, det går alltså inte att svara på frågor som "hur högt kan jag klocka mitt kort?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av slyyyn:

Vad menar du nu?

Jag ber om hjälp och så kommer du hit med en spydig attityd.
Hjälp till eller dra från min tråd.

Trevlig attityd, nu vill man verkligen hjälpa dig.
Men jag är snel idag och gör din läxa åt dig. http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/876692-faq-overkloc...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slyyyn:

Vad menar du nu?

Jag ber om hjälp och så kommer du hit med en spydig attityd.
Hjälp till eller dra från min tråd.

det han försökte säga va att sök innan du ställer frågan då den redan kan/är besvarad.

ska du ha ett svar så gör din läxa att söka i forumet eller på google, får du inga svar sen så kan du komma tillbaks igen men länka då va du skrev för det kan behövas ändras lite då det nu är svårt att söka på google.

detta va va jag hittade som första tråd:

http://extreme.idg.se/2.1030/1.207695/sa-overklockar-du-ditt-...

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Inaktiv

Varje kort är unikt, det enda du kan göra för att se vad ditt kort klarar är att överklocka det själv. Annars så kan du alltid titta på vad andra har uppnåt och ta det som riktlinjer. Här har du en hel del människor som har skrivit vad de har uppnåt med deras kort.

Lycka till och var försiktig, så att du inte har sönder kortet!

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för min attityd, har hyfsat dåligt temprament :/

Visa signatur

Gigabyte 970A-DS3P | FX-6350 @ 4,2ghz | G.Skill DDR3 1600 Mhz 8GB | Gigabyte R9 270X Windforce @1150hz | Samsung 840 EVO 128GB | Zalman GLX 600W | NZXT Phantom 410 | Windows 7 Ultimate
BenQ XL2411Z @ 144hz | Roccat Kone XTD | SteelSeries QcK+ Fnatic(Asphalt Edition) | Microsoft Sidewinder X4