AKUT- tror jag har brickat min Galaxy S4 i9505

Permalänk
Medlem

AKUT- tror jag har brickat min Galaxy S4 i9505

så jag skulle ta o installera ett custom ROM, hade ju redan rootat mobilen så jag fick ta o installera clockwork mod. Så det gjorde jag....

Jag installerade ett ROM och när jag väl skulle starta mobilen så krashade allting! exakt allt, alla google saker, tangentbord krashade var 2 sekund så jag fick ta o installera om ROMET igen, så fick jag bara att tangentbordet krasha och inget annat, efter ett tag av googling skulle jag ta o installera om ROMET igen, så jag gjorde det, samma problem återstod så jag bara cleana hela mobilen, utan att jag visste ett skit om vad jag gjorde, när jag väl skulle ta o starta om mobilen från recovery mode stod det "No OS Installed, do you want to continue?" så jag tänkte fan gjorde jag nu, men så dum i huvudet man är cleana jag mobilen från min backup från imorse... nu sitter jag med en mobil utan OperativSystem, hur ska jag fixa mobilen?? Laddar just nu ner I9505 OS från en sida som tar en timme för 1,5GB snälla hjälp!!

Permalänk

Har du kollat forumtråden för den ROM du installerat? Läst instruktionerna utan- och innantill? Utan att veta vilken ROM det handlar om är det svårt för oss att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

jag installerade, liquidsmooth

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Du kan ju testa att slänga in chainfires root med odin, det är rätt smidigt om det fungerar.

Permalänk
Medlem

Använd adb för att skicka in en ny rom till sd kortet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2141817

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ojz0r:

Du kan ju testa att slänga in chainfires root med odin, det är rätt smidigt om det fungerar.

Går inte att roota utan ett OS.

Permalänk
Medlem

Självklart inte men jag hade för mig att man lägger in en helt ny rootad rom med chainfire?

Permalänk
Medlem

Du har ju en recovery. Bara flasha ett ROM så blir ju allt bra.

För övrigt krävs det talang för att bricka en samsung. När allt tycks förlorat trycker man bara i sin usb-jig och flashar stock-fw genom odin så blir telefonen som från fabriken.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.