Amiga 600 med mini itx och intel cpu 45 tdp,letar efter cpu kylare under 25mm?

Permalänk

Amiga 600 med mini itx och intel cpu 45 tdp,letar efter cpu kylare under 25mm?

Letar efter en cpu kylare som är under 25mm i höjd (lga 1150).. typ 20mm som ska kyla 45 watt tdp,om det finns :S
(måttet ska vara både kylfäns ink fläkt)
Har även flytande kylsystem som corsair i tankarna(27mm).

Edit Hitta Silverstone NT07-115X Nitrogon LP Intel CPU Cooler Slim Slow Profile 23mm som bästa hittils,den kanske duger.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1502468
26mm i höjd men då måste du ha ett speciellt thin mini itx moderkort. Kan inte komma på nått annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med tanke på att en tunn fläkt ligger på 15 mm så blir det inte mycket kylfläns där. Enda alternativet är en kylning en bit bort, då blir det antingen väldigt custom med egna heatpipes (finns exempel bland gallerierna) eller vattenkylning. Antec har några slutna system där CPU-delen är på 26-27 mm, inte hittat den uppgiften på så många andra tillverkares sidor. Custom vattenkylning är också ett alternativ om utrymmer finns i skalet.

EDIT: såg att du uppdaterat med just vatten-funderingar. Klokt om det ryms, dock blir det inte en så tyst maskin då chassit är litet och av plast varför vibrationerna från pumpen (och fläktar samt HDD(om du nu ha det, men det hade ju 600 så varför inte? SSD bättre val dock)) kommer fortplanta sig lätt.

EDIT IGEN: Glömde helt bort den varianten med fläkten inbyggd i flänsen. Det kan klart funka och blir åtminstone tyst i idle.

EDIT YTTERLIGARE EN GÅNG: Den du tittat på kyler 65W men sannolikt inte speciellt tyst, om du istället kan få in denna Zalman så tror jag idle kan sjunkt då den får bort 120W som mest. Jag har dock inte läst på mer än effektavledningen, vet inget om ljudnivån på fläkten.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Azodan:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1502468
26mm i höjd men då måste du ha ett speciellt thin mini itx moderkort. Kan inte komma på nått annat.

Skickades från m.sweclockers.com

japp kollade runt och thin mini itx är det tänkt,men dom korten som finns ute så sitter cpu längre bak på kortet sett från i/o sidan.
i chassit blir det väldigt tunnt där cpun hamnar i amigan(i/o på amigan ska itx kortets i/o vara),nästan 2 cm på håret där tangentbordet sjunker neråt :/ ( har tummat med en bit 17x17 cm för form mått och måttband)
(undrar om det blir för extremt med detta i en amiga 600 men ja hoppas vidare dock,i värsta fall kanske jag vänder på itx kortet men då passar inte keyrah v2 in riktigt:/ )
obs,redan köpt allt så det fattas bara itx kort med cpu + kylare

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Med tanke på att en tunn fläkt ligger på 15 mm så blir det inte mycket kylfläns där. Enda alternativet är en kylning en bit bort, då blir det antingen väldigt custom med egna heatpipes (finns exempel bland gallerierna) eller vattenkylning. Antec har några slutna system där CPU-delen är på 26-27 mm, inte hittat den uppgiften på så många andra tillverkares sidor. Custom vattenkylning är också ett alternativ om utrymmer finns i skalet.

EDIT: såg att du uppdaterat med just vatten-funderingar. Klokt om det ryms, dock blir det inte en så tyst maskin då chassit är litet och av plast varför vibrationerna från pumpen (och fläktar samt HDD(om du nu ha det, men det hade ju 600 så varför inte? SSD bättre val dock)) kommer fortplanta sig lätt.

EDIT IGEN: Glömde helt bort den varianten med fläkten inbyggd i flänsen. Det kan klart funka och blir åtminstone tyst i idle.

EDIT YTTERLIGARE EN GÅNG: Den du tittat på kyler 65W men sannolikt inte speciellt tyst, om du istället kan få in denna Zalman så tror jag idle kan sjunkt då den får bort 120W som mest. Jag har dock inte läst på mer än effektavledningen, vet inget om ljudnivån på fläkten.

jag såg lepa LEPA HDB 120 på nätet men från 2012 verkar inte släpps ännnu??,skulle vara perfekt med thin mini itx :/ ,
blocket är jätte tunt,vet ni några andra som gör liknande tunna block som går att köpa?

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk

jag har kollat i amigan och kom på att jag vänder moderkortet (thin mitx) så cpun hamnar nära amigans io, sparar hdmi/dvi utgången/ljud ut och köper en förlängning sladd och fäster vid amigans io,sedan löder bort alla andra kontakter(och ej ström utgången). (måste finnas usb pins på moderkortet ja köper,typ Asus H81T),sedan blir det en silverstone argon 4 fläkt. cpu vet jag inte för tillfället,en med 45 tdp eller lägre.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]