Återställningsdisk efter byte från HDD till SSD

Permalänk
Medlem

Återställningsdisk efter byte från HDD till SSD

Hejsan, det är så att jag tänkt uppgradera ett utav mina laptops som använder HDD till SSD. Det är windows 8 förinstallerat på laptopen. Det jag undrar över är hur jag skall göra med formateringen av SSD:n. Skall jag göra en återställningskopia på en DVD av HDD:n och senare installera det hela på SSD:n eller ska jag installera windows 8 "färskt" och isåfall hur ska jag ta reda på produktnyckeln?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Produktnykeln kan tydligen hittas genom detta programvara. Men det jag undrar över att kommer det bli strul med att windows tror att det är en falsk kopia då en hårdvara har bytts ut?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Produktnykeln kan tydligen hittas genom detta programvara. Men det jag undrar över att kommer det bli strul med att windows tror att det är en falsk kopia då en hårdvara har bytts ut?

Ifall du har en ASUS laptop, jepp, då blir det ofta problem med det här, och supporten hjälper dig inte (egna erfarenheter) ifall du raderar din originaldisk och sen inte kan installera om igen, de har typ noll recoveryskivor och man får skicka in den för att fabriksåterställa o ha sig, jag fick pröjsa 1200kr tror jag det var totalt för min egen som jag korkat nog inte gjorde rätt på

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Ifall du har en ASUS laptop, jepp, då blir det ofta problem med det här, och supporten hjälper dig inte (egna erfarenheter) ifall du raderar din originaldisk och sen inte kan installera om igen, de har typ noll recoveryskivor och man får skicka in den för att fabriksåterställa o ha sig, jag fick pröjsa 1200kr tror jag det var totalt för min egen som jag korkat nog inte gjorde rätt på

Kom nyss på att jag har tillgång till MSDNAA då jag läser på chalmers Det blir nog enklare att formatera ssd:n med windows 8 från MSDNAA istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaKerS:

Kom nyss på att jag har tillgång till MSDNAA då jag läser på chalmers Det blir nog enklare att formatera ssd:n med windows 8 från MSDNAA istället

Helt smart tänkt där!:)
Lycka till!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(