Är lapni.se säkra?

Permalänk
Inaktiv

Är lapni.se säkra?

Hej,

Lapni.se har ett bra erbjudande på en viss produkt, och det känns nästan för bra för att vara sant. Någon här som har köpt från dem? Såg annonsen på facebook, var så jag hittade dem.

Tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dejch:

Hej,

Lapni.se har ett bra erbjudande på en viss produkt, och det känns nästan för bra för att vara sant. Någon här som har köpt från dem? Såg annonsen på facebook, var så jag hittade dem.

Tack

Aldrig hört talas om, finns inga seriösa listningar av dem. Jag hade nog passat.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur deras hemsida ser ut så skulle jag säga: Nej, tror inte det är säkra att handla ifrån.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

http://www.trustpilot.dk/review/lapni.dk lite reviews. Ja skulle inte handlat hos dom.

Permalänk

Ingen aning, fanns inte så mycket när jag kolla

men är det inte så dyrt så är det bara att chansa!

Permalänk

Om det är beats hörlurarna du överväger att köpa så ger jag dig ett råd, köp inte! Det finns massvis med olika värdelösa kopior som går att importera från Kina, även om du skulle få hem hörlurarna så är chansen att de är äkta minimal och ljudkvalitén håller lika låg klass som ett par hörlurar från Claes Ohlsson för 100kr.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

Alla produktbeskrivningar ser ut att vara gjorda med Google Translate, så... Pass

Ingen annan som la märke till att de skrivit SEC istället för SEK?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Motofinne:

Om det är beats hörlurarna du överväger att köpa så ger jag dig ett råd, köp inte! Det finns massvis med olika värdelösa kopior som går att importera från Kina, även om du skulle få hem hörlurarna så är chansen att de är äkta minimal och ljudkvalitén håller lika låg klass som ett par hörlurar från Claes Ohlsson för 100kr.

Jo de var beats hörlurarna, det är nästan för bra för att vara sant. Lapni.se fungerar väl som leatsdeal.se ser det ut som.
Men man skulle väl kunna ta lurarna till Elgiganten eller ljudbutik för att se om de är äkta?

Edit: tror nog jag avstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Alla produktbeskrivningar ser ut att vara gjorda med Google Translate, så... Pass

Ingen annan som la märke till att de skrivit SEC istället för SEK?

Håller med. Vad menas egenteligen med denna beskrivning av Dr Dre hörlurarna?

Citat:

Detta är en måste ha produkt för alla Dr Dre fläkt och kompromisslös premium ljud sökare. Nikommer inte att vilja lyssna på Detox eller någon annan av dina favorit Dre beats på något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Håller med. Vad menas egenteligen med denna beskrivning av Dr Dre hörlurarna?

Fantastisk beskrivning, det blir nog några hörlurar därifrån fläktlöst ska det vara!

Permalänk
Medlem

Med 99,99999999% säkerthet så är det fake lurar du kommer att få.
Det kommer antagligen att ta ganska lång tid att få hem då dom med 98% säkerhet använder sig av "dropshipment" dvs dom tar en beställning sen går dom in på en kina sida och beställer (för betydligt lägre pris) med leverans till dig.
Utöver detta så riskera du att få betala 25% moms på varan+frakten (då det är inköpt i kina och det ansvaret är DITT) PLUS fraktfirmans deklareringsavgift som ligger på mellan 150-300:- beroende på vilken frima.

Så handla direkt ifrån nån kina sida istället det kommer gå lika snabbt och risken för moms/etc är lika stor men du kommer troligen undan med runt 50% av det priset dom vill ha.
eforchina är tex en sida som säljer dre lurar man måste dock ha konto och sen ansöka om nån pro status heller nåt sånt (gratis och tar 1-2 dagar) googla eforchina beats för mer info om detta.
Annars så kan du ju istället ta och handla ett par andra lurar för ungefär samma pengar som dessa fake dre och då få ett par lurar med betydligt bättre ljud och kvalitet (dvs dom håller längre).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grizzly666:

Med 99,99999999% säkerthet så är det fake lurar du kommer att få.
Det kommer antagligen att ta ganska lång tid att få hem då dom med 98% säkerhet använder sig av "dropshipment" dvs dom tar en beställning sen går dom in på en kina sida och beställer (för betydligt lägre pris) med leverans till dig.
Utöver detta så riskera du att få betala 25% moms på varan+frakten (då det är inköpt i kina och det ansvaret är DITT) PLUS fraktfirmans deklareringsavgift som ligger på mellan 150-300:- beroende på vilken frima.

Så handla direkt ifrån nån kina sida istället det kommer gå lika snabbt och risken för moms/etc är lika stor men du kommer troligen undan med runt 50% av det priset dom vill ha.
eforchina är tex en sida som säljer dre lurar man måste dock ha konto och sen ansöka om nån pro status heller nåt sånt (gratis och tar 1-2 dagar) googla eforchina beats för mer info om detta.
Annars så kan du ju istället ta och handla ett par andra lurar för ungefär samma pengar som dessa fake dre och då få ett par lurar med betydligt bättre ljud och kvalitet (dvs dom håller längre).

Var inte ute efter falska, jag vet annars hur man köper dessa billigt. Trodde de var äkte bara.

Tack för alla snabba svar, uppskattades verkligen !

Permalänk
Medlem

Många tycker ju att en del av dom falska dre lurarna låter bättre och detta beror ju troligen på att fabriken stoppar i den driver dom kan få tag på billigt just den veckan.
Dvs det kan hända att man råkar få ett par dre med bättre drivers än orginal om man har tur (och detta säger ju en del om hur ruttna dom som sitter orginal faktiskt är).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!