Hackad/scammad Karambit slaughter MW

Permalänk
Medlem

Hackad/scammad Karambit slaughter MW

Tjena hade gick lite illa till när min vän blev Scammad/hackad med min kniv, aja i alla fall har jag ingen lust att översätta texten så jag länkar er till min reddit post istället. http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/223k95/my_fr...

Det jag mest undrar över är om detta är sant det min kompis säger osv. Skriv gärna era svar här tack <3

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk
Medlem

Han kommer inte få skinnet tillbaka, kanske eventuellt med liten chans att scammaren får en prick i systemet men annars kommer allt vara som vanligt... minus en kniv.
Man får hålla noga koll på allt innan man tradear.

Detta är en vanlig scam metod. Scammaren byter namn så att det ser ut som den som ska ha kniven.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Han kommer inte få skinnet tillbaka, kanske eventuellt med liten chans att scammaren får en prick i systemet men annars kommer allt vara som vanligt... minus en kniv.
Man får hålla noga koll på allt innan man tradear.

Detta är en vanlig scam metod. Scammaren byter namn så att det ser ut som den som ska ha kniven.

Jo det förstår jag men Finns det någon chans att min kompis blev "hackad" som han säger eller bara gav han bort min kniv av misstag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av drypod:

Jo det förstår jag men Finns det någon chans att min kompis blev "hackad" som han säger eller bara gav han bort min kniv av misstag

Näh, man kan inte bli "hackad" på det viset. Han råkade bara ge bort kniven till fel person och visst det är scam men inte hack.
Såvida han inte klickade på en länk så dem tog sig in i hans konto men det tvivlar jag på efterssom han var inne på sitt konto som han säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av drypod:

Ofta så kan man inte sälja eller trada items direkt efter ett PW change, så hur skulle han blivit hackad? Fick de tag på både hans steam uppgifter och email login?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ofta så kan man inte sälja eller trada items direkt efter ett PW change, så hur skulle han blivit hackad? Fick de tag på både hans steam uppgifter och email login?

Phishing sida där man loggar in med user + pw. Ser äkta ut men heter tex staempowered istället för steampowered.
Troligtvis är det bara ett misstag av hans vän då scammern bytte namn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Nej absolut inte vilket tyder på att han inte blev hackad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Aja tack så mycket då vet jag i alla fall

Visa signatur

Permalänk

I reddit-posten låter det som det är du som "gjort fel"/blivit lurad och trade:at till scammern och att det finns bevis på det i både din och hans trading history.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

I reddit-posten låter det som det är du som "gjort fel"/blivit lurad och trade:at till scammern och att det finns bevis på det i både din och hans trading history.

det är från min kompis perspektiv står det lite längre ner i texten

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Står ju efter hela berättelsen att han vänt det till kompisens perspektiv

ts hann långt före mig eftersom jag hann äta frukost medan jag skrev inlägget

Permalänk

Min kompis blev scammad på ungefär samma sätt, fast med en tf2 hatt. Han skickade in en ticket till steam och efter 3 dagar hade han fått tillbaks den, så ni kanske ju alltid försöka med det (fast då blir den en dupe)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splintercat:

Min kompis blev scammad på ungefär samma sätt, fast med en tf2 hatt. Han skickade in en ticket till steam och efter 3 dagar hade han fått tillbaks den, så ni kanske ju alltid försöka med det (fast då blir den en dupe)

Eller så tar de bort originalet i alla fall.