Permalänk

Kommer inte åt mitt internet!

Tja! Jag kommer inte åt mitt internen.(uppkoppling). Jag updaterade mina drivrutiner. Och sedan dess kommer jag inte in på något. Jag har msi g87-g45 gamig moderkort och min drivrutin heyte killer conmection eller något. Jag kör på windows 8.1 och undrade om det är problemet. Hjälp snälla. (Jag felsökte och det stod att killer var problemet)

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka till din gamla drivrutin för nätverkskortet?

Permalänk

Hur då???

Permalänk
Medlem
Skrivet av thekaffemugg:

Hur då???

citera hans svar, så får du nog svar jag har däremot ingen aning XD

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av Appel99:

Gå tillbaka till din gamla drivrutin för nätverkskortet?

Hur då??

Permalänk
Medlem

Googla roll back driver t. ex. Den som söker skall finna.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Permalänk

Kan virtu ha orsakat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thekaffemugg:

Kan virtu ha orsakat detta?

Vad är virtu? Gå in på moderkortets tillverkare hemsida. Där hittar du säkert gamla drivrutiner.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Vad är virtu? Gå in på moderkortets tillverkare hemsida. Där hittar du säkert gamla drivrutiner.

Jag tror han menar virus. Och antagligen inte, men du kan söka igenom datorn med Malwarebytes om du vill för att vara säker. Testa installera den gamla drivrutinen. Finns massor med guider på internet Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Jag tror han menar virus. Och antagligen inte, men du kan söka igenom datorn med Malwarebytes om du vill för att vara säker. Testa installera den gamla drivrutinen. Finns massor med guider på internet Lycka till!

Förmodligen LucidLogix Virtu http://lucidlogix.com/products/virtu-mvp-2-0-for-windows/

Förmodligen är det inte heller problemet. Prova att avinstallera "Killer Connection" eller vad det hette från windows kontrollpanel.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av aniron:

Förmodligen LucidLogix Virtu http://lucidlogix.com/products/virtu-mvp-2-0-for-windows/

Förmodligen är det inte heller problemet. Prova att avinstallera "Killer Connection" eller vad det hette från windows kontrollpanel.

Jag återställde Windows . Från 3 dagar sedan, har inte gjort så mycket sen dess så det är lungt

Skickades från m.sweclockers.com