Permalänk
Medlem

Ny datormus

Hallå!
Jag är ute efter en ny gamingmus och skulle behöva lite tips på vilka som är bra. Jag spelar en hel del LoL, smite och bf4.
Jag har en budget på ca 700 kr
Jag har en g400
Tack!

Visa signatur

CPU: i5 2500k@3,3GHz (stockkylare) | Grafikkort: Sapphire 290X Referens | Moderkort: MSI P67A-C45 (B3) | RAM: 2x2GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | SSD: Seagate 600 240GB | Chassi: FD Core 3000 | PSU: Corsair TX650v1 | OS: W7 HP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutzzo:

Hallå!
Jag är ute efter en ny datormus och skulle behöva lite tips på vilka som är bra. Jag spelar en hel del LoL, smite och bf4.
Jag har en budget på ca 700 kr
Tack!

Den som passar din hand bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Den som passar din hand bäst.

Det fattar jag med men jag skulle behöva lite hjälp med vilka som är bra

Visa signatur

CPU: i5 2500k@3,3GHz (stockkylare) | Grafikkort: Sapphire 290X Referens | Moderkort: MSI P67A-C45 (B3) | RAM: 2x2GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | SSD: Seagate 600 240GB | Chassi: FD Core 3000 | PSU: Corsair TX650v1 | OS: W7 HP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutzzo:

Det fattar jag med men jag skulle behöva lite hjälp med vilka som är bra

Det enda du behöver tänka på är väl att lasermöss har acceleration. Annars finns det knappt några dåliga möss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Det enda du behöver tänka på är väl att lasermöss har acceleration. Annars finns det knappt några dåliga möss.

Jahopp

Tack

Visa signatur

CPU: i5 2500k@3,3GHz (stockkylare) | Grafikkort: Sapphire 290X Referens | Moderkort: MSI P67A-C45 (B3) | RAM: 2x2GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | SSD: Seagate 600 240GB | Chassi: FD Core 3000 | PSU: Corsair TX650v1 | OS: W7 HP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutzzo:

Jahopp

Tack

Några alternativ:

SteelSeries Rival (stor, funkar till palm)
SteelSeries Kana V2 (claw)
Razer DeathAdder (palm)
Mionix Naos (palm)

Men testa några olika och välj den som är bekvämast.

Permalänk
Medlem

SteelSeries Rival (stor, funkar till palm)
SteelSeries Kana V2 (claw)
Razer DeathAdder (palm)
Mionix Naos&Avior 7000 (endast 7000!)
G400s
Zowie EC1/2 eVo, AM, FK
CM Storm alcor
Ja, det är typ listan

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutzzo:

Det fattar jag med men jag skulle behöva lite hjälp med vilka som är bra

Gå till någon butik och provar några möss, sen får du tycka till vilka möss du tycker är sköna så får vi diskutera vilken av de mössen du valde som är bäst till övrigt, Dvs kvalité osv.

Sen vill du ha trådlös eller sladd?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutzzo:

Jahopp

Tack

Corsair m65 eller Corsair m45 bägge är claw och fantastiskt sköna för mig, testa!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Qpad 5k ligger som klister i handen!

Permalänk
Medlem

Har en SteelSeries Rival, kan iaf rekommendera den

Permalänk

Razer Deathadder
Logitech G400s
Mionix Naos xxxx

Mina röster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Gå till någon butik och provar några möss, sen får du tycka till vilka möss du tycker är sköna så får vi diskutera vilken av de mössen du valde som är bäst till övrigt, Dvs kvalité osv.

Sen vill du ha trådlös eller sladd?

Jag är ute efter en mus med sladd

Visa signatur

CPU: i5 2500k@3,3GHz (stockkylare) | Grafikkort: Sapphire 290X Referens | Moderkort: MSI P67A-C45 (B3) | RAM: 2x2GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | SSD: Seagate 600 240GB | Chassi: FD Core 3000 | PSU: Corsair TX650v1 | OS: W7 HP x64

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder 2013

Permalänk
Skrivet av Breddas:

SteelSeries Rival (stor, funkar till palm)
SteelSeries Kana V2 (claw)
Razer DeathAdder (palm)
Mionix Naos&Avior 7000 (endast 7000!)
G400s
Zowie EC1/2 eVo, AM, FK
CM Storm alcor
Ja, det är typ listan

CM Storm Xornet (claw grip) ska ju vara bra också, annars är din lista felfri!

Själv har jag en avior 7000 som är riktigt, riktigt bra!

EDIT: fel av mig verkar det som. Xornet verkar ha en 3050 som tydligen har dålig malfunction speed.

Permalänk
Medlem

cm storm spawn däremot

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Copy paste på mitt svar från en annan tråd, med vissa tillägg. Värt att tänka på är att ge fullständigt fan i att lyssna på vad folk tycker är bra. Det nedanför är objektiv fakta, jag har haft max hälften av mössen i handen. Har ingen aning om byggkvalitét, känsla av knappar osv. Det jag däremot kan säga är att de har bästa möjliga förutsättningar hårdvarumässigt som du kan få. Så den enda som hittills skrivit genomgående vettiga saker är Breddas.

Kan vara värt att kika lite i min tråd då jag gjorde en hel del efterforskning om diverse möss. Generellt är att undvika allt vad laser heter och köra på en optisk mus. DPI kan du ignorera fullständigt då det ändå är fejkat till 99% (det interpoleras med mjukvara för att få högre tal att marknadsföra).

Men om du vill ha riktigt bra sensor(0 hårdvaruacceleration) så är det möss med Avago ADNS 3090 eller ST Microelectronics OSMLT 04 (sitter i de gamla intellimouse)

Några tips på möss med 0 acceleration:

  • CM Storm Alcor

  • CM Storm Recon

  • CM Storm Spawn (svår att få tag på)

  • Corsair Raptor M30

  • Corsair Raptor M40

  • Logitech G400(s)

  • Mionix Avior 7000

  • Razer Deathadder 3.5G

  • Razer Abyssus

  • Steelseries Kana v2

  • Steelseries Rival

  • Zowie AM

  • Zowie eVo + CL

  • Zowie FK

Min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/56-...ingertip-grip/

"Full" sensorlista:
http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors

EDIT: Känns nästan som att det är dags att knåpa ihop en guide för detta...

Permalänk
Medlem

Gå och försök klämma på lite musar hos kompisar eller i butiker. Alla händer är olika. Själv tyckte jag om min Deathadder Respawn tills den pajade. Nu använder jag en G400 och är inte i närheten av lika nöjd.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.