Sapphire 7850 Dual-X (2GB) Fläkt Problem

Permalänk
Medlem

Sapphire 7850 Dual-X (2GB) Fläkt Problem

Sitter med ett Sapphire 7850 med Dual-X kylare, och en av fläktarna har lagt av helt nu.
Har tittat runt lite men tycker 590:- för en Arctic Cooling Accelero Twin Turbo III är lite väl saftigt att lägga ner på ett 7850.

Finns det nå andra butiker i Sverige som säljer GPU-kylare som passar till det kortet?
edit och med 'andra' butiker så menar jag utöver inet där jag tittade runt /edit

Eller är det inte värt alls att köpa ny kylare till det?
Har just nu runt 40ºc idle och 70ºc full-load med en av fläktarna igång.

Permalänk

Dom temperaturerna är ingen fara. Kör på.

Permalänk
Medlem

Mjo, temperaturerna är helt okey, men va mer intresserad av att veta om det finns några återförsäljare av GPU-kylare eller tillochmed om det går att få tag på utbyte av Dual-X kylaren från Sapphire.
Om nu någon har erfarenhet av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redfox:

Sitter med ett Sapphire 7850 med Dual-X kylare, och en av fläktarna har lagt av helt nu.
Har tittat runt lite men tycker 590:- för en Arctic Cooling Accelero Twin Turbo III är lite väl saftigt att lägga ner på ett 7850.

Finns det nå andra butiker i Sverige som säljer GPU-kylare som passar till det kortet?
edit och med 'andra' butiker så menar jag utöver inet där jag tittade runt /edit

Eller är det inte värt alls att köpa ny kylare till det?
Har just nu runt 40ºc idle och 70ºc full-load med en av fläktarna igång.

Byt fläkten själv. Bara att ta bort kåpan: http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?f=19&t=630...

Kickflippin' mon! Ghetto mod i all ära, men om du råkar ha en chassifläkt liggandes, så är det bara att köra.

Permalänk

Mitt His 7870 köptes begagnat, och fläkten gnisslade, öppnade och smörjde på men blev bara värre, så nu ligger den uppskruvad på bänken och väntar på en begagnad 120 fläkt som kommer se skit ful ut. Men den kommer låta mycket mindre och förhoppningsvis lite kyligare,

Låt Ghetto mod stiga fram!!

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100