Asus lanserar Transformer Book T100 med mekanisk hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Kommer inte tangentbordet bli rätt så varmt av detta? Och känns lite opraktiskt att behöva ansluta tangentbordet för att kunna komma åt sin data...

En 2,5"-disk har så pass låg strömförbrukning (effekt) att det inte borde vara ett problem. Men ja, det är extremt opraktiskt och korkat men "vi" svenska konsumenter vill ju uppenbarligen ha skiten.

Jag har en T100 själv, och ser noll och ingen poäng med en hårddisk. Dumheter.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag läste först "mekaniskt tangentbord"...

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag ÄR med. Det är en laptop med löstagbart tangentbord och medioker prestanda.

Ja för alla är ute efter så många gigglahertz som möjligt :S Det är en laptop med bättre batteritid än en macbook air och en surfplatta som man kan köra desktop program på som inte ens är i närheten av lika limitierad som en ipad (där kan vi börja prata om medioker prestanda). Jo riktigt onödig skitprodukt...

Även om denna produkt känns onödig för dig behöver det inte betyda att den är det för alla, det är BRA med valmöjligheter!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Ja för alla är ute efter så många gigglahertz som möjligt :S Det är en laptop med bättre batteritid än en macbook air och en surfplatta som man kan köra desktop program på som inte ens är i närheten av lika limitierad som en ipad (där kan vi börja prata om medioker prestanda). Jo riktigt onödig skitprodukt...

Även om denna produkt känns onödig för dig behöver det inte betyda att den är det för alla, det är BRA med valmöjligheter!

Ja det får jag ju VERKLIGEN hoppas med den storleken, vikten och den låga upplösningen. Annars hade det varit konstigt

Permalänk
Medlem

Jag har en t100 och är supernöjd att ha den som en tredje-laptop. Allt skit folk snackar om upplösningen på 10" som värdelös är ju fullkomligt BS. Det funkar finfint. Det funkar även finfint att skriva även om jag föredrar min setup med 24"+30"are för längre sessioners arbete med lite mer multitasking. Är du OK med att göra en enda sak i taget är 10" fint, föredrar du 2 fönster samtidigt behöver du mer space.

Asbra resedator och det är en gigantisk fördel att kunna installera alla program som inte finns på android. För min del kunde lika gärna tableten och tangentbordet sitta ihop permanent, jag har svårt att se anledning till att separera de två.

Kul format!!

Visa signatur