Bortappat kvitto! Laptop

Permalänk
Medlem

Bortappat kvitto! Laptop

Nu är det så att min dator fick en vattenskada. Jag vet ännu inte om den fungerar men den verkar göra det, vill ändå vara säker på detta. Jag har dulleförsäkring eller hemförsäkring, vet inte vad det heter. Men ja, kvittot är borta. Hur får jag tag på ett nytt? Laptopen är köpt ifrån Elgiganten och har varit inne på lagning hos dem en gång. Dock så är ju detta mitt eget fel, så den går på drullen

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Borde gå att få tag på hos Elgiganten, hör med dom.

Permalänk
Medlem

Det du gör är att hitta beviset på att du faktiskt har köpt den hos Elgigangent.

Har du betalat med kort så letar du upp den transaktionen i din internetbank, och visar för elgiganten. De kan då koppla dig till en viss summa en viss dag.

Betalade du kontant kan det bli jobbigare. Då Elgiganten inte behöver lämna ut ett kvitto till någon som ej kan styrka att de de facto har köpt produkten där.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Så länge du registrerade dig när du köpte den så finns du och dina köp i deras databas. (personuppgifter osv)
Har själv använt mig av samma metod ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Har ingen aning ifall jag upgett, är det något dom frågar i kassan eller är det något man uppger bara sådär???

Permalänk
Medlem

Ja, dom frågar efter namn, adress osv.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

[quote="Maho;14553968"]Ja, dom frågar efter namn, adress osv

Ok, tack! Ska ta det med dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fixade det! Uppgav namn, varuhus och telefonmummer. Måste säga att Elgiganten tog hand om det riktigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com