Är Max90skor.se en bluffsida?

Permalänk

Är Max90skor.se en bluffsida?

Hej, jag har för lite över en månad sedan köpt ett par skor via http://www.max90skor.se/. har inte fått några skor än och jag börjar undra om jag blivit blåst..de svarar inte på mina mail, och tycker det är lite skumt att mail-adressen är en vanlig gmail adress.
någon som har någon erfarenhet av denna sida? eller vad man göra för att för att få tillbaka sina pengar.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av leifstorck:

Hej, jag har för lite över en månad sedan köpt ett par skor via http://www.max90skor.se/. har inte fått några skor än och jag börjar undra om jag blivit blåst..de svarar inte på mina mail, och tycker det är lite skumt att mail-adressen är en vanlig gmail adress.
någon som har någon erfarenhet av denna sida? eller vad man göra för att för att få tillbaka sina pengar.

Tack på förhand!

kan du inte kontakta din bank och be dem dra tillbax pengarna?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

kan du inte kontakta din bank och be dem dra tillbax pengarna?

måste man polisanmäla eller nåt sånt först eller?. vill varna andra att INTE handla därifrån

Permalänk
Medlem

Det är bluffsidor enligt de lilla jag kunnat hitta om dem, om du får ett par skor är de tydligen fejk skor men inte alltid du ens får det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifstorck:

Hej, jag har för lite över en månad sedan köpt ett par skor via http://www.max90skor.se/. har inte fått några skor än och jag börjar undra om jag blivit blåst..de svarar inte på mina mail, och tycker det är lite skumt att mail-adressen är en vanlig gmail adress.
någon som har någon erfarenhet av denna sida? eller vad man göra för att för att få tillbaka sina pengar.

Tack på förhand!

Hur tänkte du egentligen? Man ser på långa vägar att det är en bluff.

Har Nike bytt logga förresten?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Troligen bluffsida, om du scrollar längst ner och klickar på någon av "Verified"-grejerna så kommer du inte till den speciella splashscreen som man ska komma till, utan direkt till deras hemsida.

https://sealinfo.verisign.com/splash?form_file=fdf/splash.fdf...
En sån ska man komma till.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Hittade detta

http://www.internetsweden.se/varsta-skummisarna-jag-sett-hitt...

Citat:

Hej,
Varför menar du att de skulle använda DHL? – Bara för att det finns en länkad logotype?
Känner du igen sidans logotype högst upp till vänster? Ser den bekant ut och något som du förknippar med NIKE?
Nej jag gissar att du inte gör det – trots att sidan på svengelska brevid påstår: ”Officiella hemsida – försäljning Air Max Shoes.”
Notera sedan i menyn att det står ”Frakt & återkomst” – kan du gissa vad det blir på engelska? ”Shipping & Return” – direktöversatt, men inte riktigt samma betydelse.
Om vi sedan går till ”Kontakta oss” http://www.max90skor.se/contact_us.html så ser du att meddelanden skickas till e-mailadressen ”convenienceservice@gmail.com”
Som du säkert vet så är varje e-mailadress unik – det finns alltså bara en av den – därför så googlar vi just den e-mailadressen och ingen annan – det gör man genom att sätta citattecken före och efter som jag gjort ovan.
Resultatet: http://goo.gl/l92JPp visar inte mindre än 1300 träffar – blandade scamvarningar med sidor där samma e-mailadress används för kontakt.
Bla
kopaloparskor2013.se, vibramfivefingers-sales.co.uk, enlignestocker.fr, runningzapatos.es, runnershoes.de, comprarzapatos3.es, 360trainersuk.com, shopaurun.com, runtrainersuk.co.uk, shopmaxs2013.com, loparskorrea753.se, remiseenligne.fr, nbshopsg.com, trainersmax.com, saleuktrainers.com, cheapmaxsg.com, sneakersnz.co.nz, sneakeronlineau.com osv osv.
Om du besöker sidorna så ser du att det är helt olika märken de påstår sig sälja dessutom.
Det är garanterat fake! Om du hunnit betala:
Polisanmäl, ta anmälan med dig till banken – gör reklamation (Banken vill ha kopia på din polisanmälan för att kunna försöka dra tillbaka pengarna via VISA/Mastercard).
Se även: http://varningar.internetsweden.se/kinesiska-piratshoppar-omo...
Mvh
Peter Forsman | internetsweden.se
- See more at: http://www.internetsweden.se/varsta-skummisarna-jag-sett-hitt...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Känns väl inte så seriös med tanke på att de inte kan stava eller göra sig förstådda.. kika under " frakt & återkomst " så förstår du nog vad jag menar.
Din bank kan ibland kräva återbetalning(eller vad det nu kallas) men jag vet inte riktigt hur det fungerar, kontakta din bank först och främst och se ifall de kan hjälpa dig.

Permalänk
Rekordmedlem

En firma som inte ger ut några uppgifter, inte ens det som det är lagkrav på och dessutom verkar ha maskinöversatt texterna luktar väldigt illa, ingen seriös skulle formulera sig så här:

Vi erbjuder en säker och snabb sändning. När du betalar, så skickar vi ut din beställning inom 48 timmar och oftast inom 8 dagar eller ännu tidigare, produkterna kommer att nå din hand.Vi erbjuder en enkel politik för återvändande. Innan shiping ut paketet, kommer vi dubbelkolla objekt. När du får den fel eller skadade artiklar, kommer vi återskicka den bra en till dig gratis. Frågor om produkter får gärna du kontakta oss service5@emailkoca.com först, vi ger dig ett definitivt svar så snart som möjligt.

Dessutom väldigt lustiga mailadresser om man nu har en domän.
Det finns dessutom flera domäner med samma upplägg tex :
http://www.uimer.se

Och så en fin varning.
http://www.internetsweden.se/stor-konsumentvarning-tusentals-...

Helt klart bedragare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

"Spara: 55% mindre"

Värt!

Permalänk
Avstängd

Ett gmail konto som enda kontaktsätt=bluff och svindleri.

Visa signatur
Permalänk

Ingen är väl såååå dum att de beställer nåt från denna sida?!

Permalänk
Medlem

Jao, alltså... den här får man nog ta som en hård läxa.

Första varningstecknet kommer från deras URL, sedan resten utav sidan...

Permalänk
Medlem

Mer genomskinlig bluffsida får man fanimej leta länge efter. Det känns som att dem inte ens försöker längre, dem litar helt på att den som nu faktiskt beställer från den hemsidan inte har någon koll överhuvudtaget.

Absolut inget illa menat till TS; men i ögonen på någon som suttit vid internet under merparten utav sitt liv känner bara; hur i helskotta lyckas dem lura en?

Hoppas du får tillbaks de annars SURT bortkastade pengarna.

Permalänk
Skrivet av Santrik:

Mer genomskinlig bluffsida får man fanimej leta länge efter. Det känns som att dem inte ens försöker längre, dem litar helt på att den som nu faktiskt beställer från den hemsidan inte har någon koll överhuvudtaget.

Absolut inget illa menat till TS; men i ögonen på någon som suttit vid internet under merparten utav sitt liv känner bara; hur i helskotta lyckas dem lura en?

Hoppas du får tillbaks de annars SURT bortkastade pengarna.

jag vet.. känner mig riktigt dum asså...var nog för trött för att sitta vid datan den dagen.
Men hur får ens en sån sida få finnas kvar undrar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifstorck:

jag vet.. känner mig riktigt dum asså...var nog för trött för att sitta vid datan den dagen.
Men hur får ens en sån sida få finnas kvar undrar jag?

Det får den inte. Men vem ska ta bort den?
Det finns ju ingen Internetpolis och bluffsidor försvinner snabbast genom att ge dem ordentligt med publicitet för sina blufferier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

"Spara: 55% mindre"

Värt!

Hahaha du hann före med inlägget. Låter ju så seriöst med att spara "55% mindre". Så lol!
Klickar man på "Frakt & återkomst" så hittar man fler pärlor.
"...så skickar vi ut din beställning inom 48 timmar och oftast inom 8 dagar eller ännu tidigare"
Hahahaha. Förlåt, men jag kan bara inte låta bli att garva åt denna sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifstorck:

Hej, jag har för lite över en månad sedan köpt ett par skor via http://www.max90skor.se/. har inte fått några skor än och jag börjar undra om jag blivit blåst..de svarar inte på mina mail, och tycker det är lite skumt att mail-adressen är en vanlig gmail adress.
någon som har någon erfarenhet av denna sida? eller vad man göra för att för att få tillbaka sina pengar.

Tack på förhand!

Hej,
jag kollade på köpinformation och hittade att www.drun.se verkar vara huvudsidan.
Såg att de hade en annan mailadress än den på max90skor. Kanske värt att kolla?`
Mvh Håkis

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk

Förmodligen bedrivs verksamheten direkt från kina med falska skor om den nu bedrivs över huvud taget.
Men om du har tur kanske du får ett par falska skor ungefär 3 veckor efter du beställde, om de inte blev stoppade i nån tull nånstans för det är ju olagligt att ta in förfalskningar.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk

Räcker med att kolla priserna så ser man att ALLA modeller har samma ordinariepris som är överstruket. Har du handlat skor nån gång så förstår man ganska snart att det är nåt lurt. Sen så kan man ju fråga sig hur de kan vara så billigt OM det nu är en legit sida. Skall du handla sneakers så kan jag rekommendera några svenska sidor som garanterat inte är bluff. Tex SneakersNstuff, Caliroots eller shelta.

Permalänk
Medlem

Du betalade väl med paypal? Gör en paypal claim.

Permalänk

Hej jag tänkte beställa här i från men sen såg ja var ni skrivit de konstiga är att min kompis hade beställt där men han fick sina skor (men de tog ju ett tag dock) så vet inte hur man ska göra

Permalänk
Medlem

Heh Mastercard loggan länkar till Visa.com men ja sidan är ganska usel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Hur hittade ni sidan?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Bara urlen ger ett ordentligt sken av att vara bluff.

Sen ser man loggan och borde då inse att det är jättebluff.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

bluff långa vägar, finns flera liknande sidor, som er i princip lika ut.
Sen svenskan, ser ut som google translate, inga kontakt uppgifter mm.
Stinker ju SCAM.
Men som sagt får man skorna, har man köpt sig ett par dyra kinakopior, säkert risk för tull och moms då också om dom inte tar dom i tullen.

Permalänk
Inaktiv

Well, om det är för billigt för att verka vara sant, så är det förmodligen en bluff.

Permalänk
Skrivet av willie553:

Hej jag tänkte beställa här i från men sen såg ja var ni skrivit de konstiga är att min kompis hade beställt där men han fick sina skor (men de tog ju ett tag dock) så vet inte hur man ska göra

Hehe om du nu inte är sid skaparen, köp inte!