Permalänk
Avstängd

Windows Phone 8.1 Preview

Jag tänkte att vi kan ha en samlingstråd för allt gällande 8.1 Preview. Vilka funktioner som uppskattas, vilka telefoner den kan installeras på, tips på Cortana-kommandon, hur man går till väga för att installera och så vidare. Är det någon som vet om Cortana kommer släppas på svenska snart?

För att installera 8.1 Preview måste man registrera sig hos Microsoft som app-utvecklare (gratis) och ladda hem appen "Preview for Developers". Detta görs på egen risk och man kan tappa garantin på telefonen.

Här är några tips på Cortana-kommandon från mig:

"Tell me about yourself"
"Do you know Siri?"
"Where does your name come from?"
"Facebook, what is up with insert contact name"
"Play some music"
"Remind me to wash my car when I get home" (kräver att man har placerat var "home" är i loggboken)
"You are stupid"
"You are beautiful"
"I love you"
"Fuck you"
"How tall is Bill Gates?"
"How old is Sylvester Stallone?"
"How much is one dollar in Swedish krona?"
"Call my brother on Skype"
"Who made you?"
"Where am I?"
"Show me a list of restaurants"
"Show me directions to the nearest Mc Donalds"
"Wake me up at 7am"

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Frågade några saker i en annan tråd, men egentligen är det väl bättre här.

- Kan någon som kör med utvecklarversionen verifiera om man med den kan använda en vanlig mus med hjälp av antingen en OTG-kabel eller via bluetooth? På grund av ett rörelsehinder har jag svårt att peka på skärmen längre stunder, därför är tillgång till externa inmatningsenheter (mus och tangentbord) som jag läst att WP 8.1 ska kunna hantera det jag väntar mest på.

- Har en Lumia 1020 där kameran är väldigt viktig för mig också (den var huvudanledning till att jag ville ha just 1020). Kommer den påverkas av att installera utvecklarversionen?

- Om jag installerar utvecklarversionen, kommer den kunna uppgradera utan problem till den riktiga versionen sedan när den släpps?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Frågade några saker i en annan tråd, men egentligen är det väl bättre här.

- Kan någon som kör med utvecklarversionen verifiera om man med den kan använda en vanlig mus med hjälp av antingen en OTG-kabel eller via bluetooth? På grund av ett rörelsehinder har jag svårt att peka på skärmen längre stunder, därför är tillgång till externa inmatningsenheter (mus och tangentbord) som jag läst att WP 8.1 ska kunna hantera det jag väntar mest på.

- Har en Lumia 1020 där kameran är väldigt viktig för mig också (den var huvudanledning till att jag ville ha just 1020). Kommer den påverkas av att installera utvecklarversionen?

- Om jag installerar utvecklarversionen, kommer den kunna uppgradera utan problem till den riktiga versionen sedan när den släpps?

Kameran påverkas inte.
Ja det kommer du kunna.

Till din första fråga kan jag ej svara på tyvärr

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Kameran påverkas inte.
Ja det kommer du kunna.

Till din första fråga kan jag ej svara på tyvärr

Uppdaterade till utvecklarversionen och det gick bra så långt. Men ingen skillnad gällande stöd för möss. Men fattar jag rätt uppdateras bara själva OS med dessa updates väl? Och för att ny hårdvara ska stödjas också händer kanske inget förrän ny firmware kommer också.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

8.1 kan installeras på alla wp8-telefoner som finns.

därmed inte sagt att man bör lägga in developer-previewen om man inte vet hur man startar om telefonen om den låst sig helt (vilket hänt för mig en gång med 8.1), osäker på om det skiljer sig mellan tillverkare, men på en nokia så håller du in "on"-knappen och volume down i 10 sekunder om den tvärlåst sig.

För övrigt är actioncentret välkommet och det enda jag saknat på min lumia 720