LG satsar på OLED och nytt smart-tv gränssnitt på CES

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Yess! Men smart-tv? Kyss mig. Beräkningskraften är väl lika stor som i vår mikro från 95. HTPC är nog ett bättre alternativ.

Men OLED och 4K är ju alltid trevligt, även om jag egentligen har 0 behov av det xd

Skickades från m.sweclockers.com

Måste faktist säga att LGs Smart tv är så ENORMT mycket bättre än andra SMART TV, i alla fall 2013års modeller. Mina andra sk smart tv kan slänga sig i väggen. Jag hade precis samma inställning om smart TV som dig och många andra (SMART TV=skräp). Säljaren i butiken avbröt jag snabbt när han nämnde ordet smart tv. Först när jag installera TV märkte jag hur bra den va jämfört med mina andra sk. smart tv. Vid uppstarten hitta den direkt mitt trådlösa nätverk, hitta mina mobila enheter, mina utdelade filer på nätverket. Men bäst av allt, en webläsare som faktiskt fungerar som vilken PC webläsare som helst (java/flash), vilket gör att alla streamingsiter för tv fungerar utan Appar.

Det enda som tog tid att lära sig va LG´s MagicRemote. En fjärr/mus med "muspekare" över skärmen. Så mycket smidigare att "skriva" på det virituella tangentbordet

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Har en LG idag och har väldigt svårt att se mig köpa en LG igen, absolut sämsta skiten jag nånsin kommit i kontakt med. Trots det måste jag säga att deras Web OS system ser väldigt trevligt ut.

Permalänk
Hedersmedlem

"Tru-Ultra HD Engine Pro"...

MÅSTE. HA.

Permalänk
Skrivet av Jarl:

Krökt minskar de vinkelfel som på en plan ökar ju längre ut åt kanterna du ser, knappt märkbart på en liten skärm men nu bär de ju iväg mot ett par meter.

Eftersom OLED har 180 grader betrakningsvinkel så är det inte ett problem längre. Rent PR trick med andra ord.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Eftersom OLED har 180 grader betrakningsvinkel så är det inte ett problem längre. Rent PR trick med andra ord.

Mja, OLED har tampats med betraktingningsvikelproblem. Generation 2 har blivit mycket bättre om man ser på bla Sony's proffsskärmar. Det störande med OLED är att de skiftar färg med vinkeln, de blir inte bara blekare / kontrastfattigare likt många LCD-paneler. Men det har blivit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Eftersom OLED har 180 grader betrakningsvinkel så är det inte ett problem längre. Rent PR trick med andra ord.

Det är inte så att han menade att curved-tv kompenserar för avståndet som blir vilket gör att skärmen blir rät i från åskådarens håll.. Taskigt formulerat men jag antar att ni förstår

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

27" OLED 120hz skärm tack, gärna i 1440p eller 4K

Behövs inte 120hz benämningen på denna tekniken som jag förstått det, dom är redan ultrasnabba och har en responstid på under 0.01 ms enligt nordic hardware, jag tror en CRT hade 0.1 ms om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

förstår mig inte på alla dessa TV-modeller. Så mycket nytt och så jäkla häftigt med böjd skärm och 3D och sju miljoner till ett i kontrast. Ändå så är det knappt hälften av apparaterna i butiken som klarar att panorera utan ryck i bilden, inte får saker i förgrunden att se ut som klippdockor mot bakgrunden, eller ens visa en hockeypuck och flyger snabbt över rutan.
Känns som kejsarens nya kläder, bara fokus på utsidan

OLED kommer du gilla min vän, gå in på media markt och få dig en pryl orgasm, den har 0 eftersläpningar och färgerna bara poppar ut, det ser ut som 3D utan att vara 3D, betrakningsvinkeln vad jag såg var lika bra när jag stod från sidan som framifrån. Detta var LG modellen som nu kostar 40k, prissänkt från 90k. Svärtan är så svart så det finns liksom inte, allt annat man sett och tyckt var svart var inte det, den svärtan är också det som hjälper färgerna att poppa som dom gör det ser fantatiskt ut alltså. Jag blev så sugen på en skärm och då har jag inte brytt mig om Tv och sånt på väldigt länge men när det blir sån här kvalité ja då vaknar även mitt sug till liv.