League of legends FPS DROP - HP Pavilion

Permalänk

League of legends FPS DROP - HP Pavilion

Tjenare allihopa. Nu är det så efter att efter ca 3 år med denna datorn så kände jag att det var dags för att ominstallera datorn. Efter att ha gjort det så installerade jag drivrutiner osv, men det var nu flera månader sedan och jag kommer inte ihåg om jag missat något. Jag är rätt säker på att jag installerade grafik drivrutiner och CPU drivrutiner... Men efter att ha spelat League of legends på 60 FPS när jag köpte datorn så fastnar den på 25-40 fps nu. Vilket jag inte kan njuta utav. Jag vet inget sätt eller program där dem hittar alla drivrutiner åt dig och jag vet inte hur man kollar vilka drivrutiner jag har installerat och vilka som fattas. Jag fattar inte vad jag ska göra...

Dator : HP Pavilion dv6-6145eo Entertainment Notebook PC

RAM : 8 GB

System : 64-bit operating system

Processor : AMD A6-3410MX APU with radeon HD graphics

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk

Du är inte ensam, 4.5 har dragit ned prestandan för alla. När 4.2 gjorde underverk så har Riot gjort något stort misstag med 4.5.

http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/23ntsa/lol_p...

Pröva denna guide ifall det hjälper.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH